မစြဲလမ္းပါနဲ႔
မစြဲလမ္းေအာင္ ဘယ္လိုေနမလဲ ?။
========================
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ၀ိပႆနာအေျခခံတရားေတာ္နဲ႔ စူဠေ၀ဒလႅသုတ္ တရားေတာ္ထဲကေန စာေရးသူ နားလည္သေလာက္ေလး ျပန္ေျပာသြားရေအာင္ပါ။
ျမင္ရာ,ၾကားရာ,နံရာ,စားရာ,ေတြ႔ထိစရာ, စိတ္ကူးၾကံသိရာေတြမွာ စြဲလမ္းစရာ ခႏၶာငါးပါးက အသင့္ ရွိေနပါတယ္။
ဥပမာ- ရူပါရံုတစ္ခုကို ျမင္ဆဲခဏမွာ
၁။ မ်က္စိနဲ႔အဆင္းက ရုပ္ဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
၂။ ျမင္လို႔ေကာင္းတာ မေကာင္းတာက ေ၀ဒနာဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
၃။ ျမင္ရတဲ့အဆင္းကို မွတ္သားတာက သညာဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
၄။ ျမင္မႈကိစၥၿပီးဆံုးေအာင္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္တာ ႏွလံုးသြင္းတာက သခၤါရဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
၅။ ျမင္သိရံုမွ်သေဘာက ၀ိညာဏ္ဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
ဒီလိုပါပဲ တျခား ၾကားရာ နံရာ စားရာ ေတြ႔ထိရာ စိတ္ကူးၾကံသိရာ ေတြမွာလည္း စြဲလမ္းစရာ ခႏၶာငါးပါး ရွိေနပါတယ္။
ကိုယ့္ရဲ႕လက္ကေလး ေကြးတာေလးကိုပဲ အာရံုျပဳၾကည့္လိုက္ပါ။ ေကြးတဲ့အခါမွာ ေကြးခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးက အရင္စၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္မွ ေကြးတဲ့ရုပ္ကေလးက တစ္ေရြ႕ခ်င္းျဖစ္လာတာပါ။ ဒီေတာ့ လက္တစ္ေကြးမွာ ေကြးခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးရယ္၊ ေကြးတဲ့ရုပ္ကေလးရယ္ပါ။
ေကြးမယ္လို႔ၾကံတဲ့ စိတ္ကေလးမွာ နာမ္ခႏၶာေလးပါး ပါပါတယ္။
၁။ ေကြးတဲ့အခါ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာနဲ႔ ေကြးတာလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ႏွလံုးမသာမယာနဲ႔ ေကြးတာလည္း
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ၀မ္းသာတာလည္းမဟုတ္၊ ႏွလံုးမသာမယာတာလည္း မဟုတ္လဲ ရိုးရိုးအေနအထားနဲ႔ ေကြးတာလည္းျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မယ္၊ ဒါက ေ၀ဒနကၡႏၶာပါ။
၂။ ေကြးမယ္လို႔မွတ္သားတဲ့သညာက သညကၡႏၶာပါ။
၃။ ေကြးဖို႔ရာ ေစ့ေစာ္တိုက္တြန္းတဲ့သေဘာေလးက သခၤါရကၡႏၶာပါ။
၄။ ေကြးမယ္လို႔ၾကံတဲ့စိတ္က ၀ိညာဏကၡႏၶာပါ။
၅။ ေကြးတဲ့လႈပ္ရွားမႈက ရူပကၡႏၶာပါ။
ဒီေတာ့ တစ္ေရြ႕ေကြးတိုင္း ခႏၶာငါးပါးရွိေနတာပါ။ ဒါကို မွန္မွန္ကန္ကန္ မရႈႏိုင္ရင္ " ငါေကြးတယ္၊ ငါေကြးတယ္ " လို႔ ထင္သြားေတာ့တာပါ။
တျခားေနရာမွာေတြလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ " ငါျမင္တယ္၊ ငါၾကားတယ္၊ ငါစားတယ္၊ ငါသြားတယ္၊ ငါအိပ္တယ္၊ ငါလြမ္းတယ္၊ ငါ၀မ္းသာတယ္၊ ငါစိတ္ဆင္းရဲတယ္ " ဆိုၿပီး စြဲသြားေတာ့တာပါ။
ခႏၶာငါးပါးရဲ႕ သေဘာကို ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းေလး နားလည္သေလာက္ အရင္ေျပာျပတာပါ။ ခႏၶာငါးပါးရဲ႕ သေဘာေလးကိုသိၿပီးသြားရင္ ၀ိပႆနာအေျခခံသေဘာေလးကို ဆက္ၿပီး ေျပာျပရေအာင္ပါ။ တရားအားမထုတ္ဖူးေသးတဲ့ သူေတြအတြက္ ဖတ္ရတာ နည္းနည္းခက္ေနပါလိမ့္မယ္။ ၀ိပႆနာတရား ဗဟုသုတေလးရွိသြားေအာင္ ႀကိဳးစားသည္းခံၿပီး ဖတ္ေပးပါဦး။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္ကေလးေတြကို အရင္ေဆာင္ထားရင္ အဆင္ေျပပါတယ္။
၀ိပႆနာ၊ ဉာဏ္ဆိုတာ၊ ဘယ္ဟာရႈ၍ ျဖစ္သနည္း။
စြဲလမ္းစရာ၊ ငါးခႏၶာ၊ မွန္စြာရႈ၍ျဖစ္သတည္း။
ဘယ္အက်ိဳးငွါ၊ ထိုခႏၶာ၊ ဘယ္ခါရႈရပါသနည္း။
မစြဲဖို႔ရာ၊ ျဖစ္ဆဲမွာ၊ မွန္စြာရႈပါသတည္း။
ျဖစ္ခိုက္မရႈ၊ ရုပ္နာမ္စု၊ စြဲမႈ၀င္ေရာက္သည္။
၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုရႈပါသလဲတဲ့။
စြဲလမ္းႏိုင္တဲ့ ခႏၶာငါးပါးကို ရႈရပါတယ္။
ရႈတဲ့အခါ ဘယ္အက်ိဳးအတြက္ ရႈရပါသလဲတဲ့။ၿပီးေတာ့ ဘယ္အခါမွာရႈရပါသလဲတဲ့။
ေမးခြန္းႏွစ္ခုပါ။ အေျဖကလည္း ႏွစ္ခုပါပဲ။ မစြဲဖို႔အတြက္ရႈရတာပါတဲ့။ ရႈတဲ့အခါ ျဖစ္ဆဲမွာပဲ ရႈပါတဲ့။
ျဖစ္ဆဲမွာမရႈရင္ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးအေပၚ စြဲလမ္းမႈ ၀င္တတ္ပါတယ္တဲ့။
ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ) (ျဖစ္ၿပီးတဲ့အကုသိုလ္ကို ဘယ္လိုပယ္မလဲ)
မစြဲလမ္းေအာင္ ဘယ္လိုေနမလဲ ?။
========================
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ၀ိပႆနာအေျခခံတရားေတာ္နဲ႔ စူဠေ၀ဒလႅသုတ္ တရားေတာ္ထဲကေန စာေရးသူ နားလည္သေလာက္ေလး ျပန္ေျပာသြားရေအာင္ပါ။
ျမင္ရာ,ၾကားရာ,နံရာ,စားရာ,ေတြ႔ထိစရာ, စိတ္ကူးၾကံသိရာေတြမွာ စြဲလမ္းစရာ ခႏၶာငါးပါးက အသင့္ ရွိေနပါတယ္။
ဥပမာ- ရူပါရံုတစ္ခုကို ျမင္ဆဲခဏမွာ
၁။ မ်က္စိနဲ႔အဆင္းက ရုပ္ဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
၂။ ျမင္လို႔ေကာင္းတာ မေကာင္းတာက ေ၀ဒနာဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
၃။ ျမင္ရတဲ့အဆင္းကို မွတ္သားတာက သညာဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
၄။ ျမင္မႈကိစၥၿပီးဆံုးေအာင္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္တာ ႏွလံုးသြင္းတာက သခၤါရဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
၅။ ျမင္သိရံုမွ်သေဘာက ၀ိညာဏ္ဥပါဒါနကၡႏၶာပါ။
ဒီလိုပါပဲ တျခား ၾကားရာ နံရာ စားရာ ေတြ႔ထိရာ စိတ္ကူးၾကံသိရာ ေတြမွာလည္း စြဲလမ္းစရာ ခႏၶာငါးပါး ရွိေနပါတယ္။
ကိုယ့္ရဲ႕လက္ကေလး ေကြးတာေလးကိုပဲ အာရံုျပဳၾကည့္လိုက္ပါ။ ေကြးတဲ့အခါမွာ ေကြးခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးက အရင္စၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္မွ ေကြးတဲ့ရုပ္ကေလးက တစ္ေရြ႕ခ်င္းျဖစ္လာတာပါ။ ဒီေတာ့ လက္တစ္ေကြးမွာ ေကြးခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးရယ္၊ ေကြးတဲ့ရုပ္ကေလးရယ္ပါ။
ေကြးမယ္လို႔ၾကံတဲ့ စိတ္ကေလးမွာ နာမ္ခႏၶာေလးပါး ပါပါတယ္။
၁။ ေကြးတဲ့အခါ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာနဲ႔ ေကြးတာလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ႏွလံုးမသာမယာနဲ႔ ေကြးတာလည္း
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ၀မ္းသာတာလည္းမဟုတ္၊ ႏွလံုးမသာမယာတာလည္း မဟုတ္လဲ ရိုးရိုးအေနအထားနဲ႔ ေကြးတာလည္းျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မယ္၊ ဒါက ေ၀ဒနကၡႏၶာပါ။
၂။ ေကြးမယ္လို႔မွတ္သားတဲ့သညာက သညကၡႏၶာပါ။
၃။ ေကြးဖို႔ရာ ေစ့ေစာ္တိုက္တြန္းတဲ့သေဘာေလးက သခၤါရကၡႏၶာပါ။
၄။ ေကြးမယ္လို႔ၾကံတဲ့စိတ္က ၀ိညာဏကၡႏၶာပါ။
၅။ ေကြးတဲ့လႈပ္ရွားမႈက ရူပကၡႏၶာပါ။
ဒီေတာ့ တစ္ေရြ႕ေကြးတိုင္း ခႏၶာငါးပါးရွိေနတာပါ။ ဒါကို မွန္မွန္ကန္ကန္ မရႈႏိုင္ရင္ " ငါေကြးတယ္၊ ငါေကြးတယ္ " လို႔ ထင္သြားေတာ့တာပါ။
တျခားေနရာမွာေတြလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ " ငါျမင္တယ္၊ ငါၾကားတယ္၊ ငါစားတယ္၊ ငါသြားတယ္၊ ငါအိပ္တယ္၊ ငါလြမ္းတယ္၊ ငါ၀မ္းသာတယ္၊ ငါစိတ္ဆင္းရဲတယ္ " ဆိုၿပီး စြဲသြားေတာ့တာပါ။
ခႏၶာငါးပါးရဲ႕ သေဘာကို ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းေလး နားလည္သေလာက္ အရင္ေျပာျပတာပါ။ ခႏၶာငါးပါးရဲ႕ သေဘာေလးကိုသိၿပီးသြားရင္ ၀ိပႆနာအေျခခံသေဘာေလးကို ဆက္ၿပီး ေျပာျပရေအာင္ပါ။ တရားအားမထုတ္ဖူးေသးတဲ့ သူေတြအတြက္ ဖတ္ရတာ နည္းနည္းခက္ေနပါလိမ့္မယ္။ ၀ိပႆနာတရား ဗဟုသုတေလးရွိသြားေအာင္ ႀကိဳးစားသည္းခံၿပီး ဖတ္ေပးပါဦး။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္ကေလးေတြကို အရင္ေဆာင္ထားရင္ အဆင္ေျပပါတယ္။
၀ိပႆနာ၊ ဉာဏ္ဆိုတာ၊ ဘယ္ဟာရႈ၍ ျဖစ္သနည္း။
စြဲလမ္းစရာ၊ ငါးခႏၶာ၊ မွန္စြာရႈ၍ျဖစ္သတည္း။
ဘယ္အက်ိဳးငွါ၊ ထိုခႏၶာ၊ ဘယ္ခါရႈရပါသနည္း။
မစြဲဖို႔ရာ၊ ျဖစ္ဆဲမွာ၊ မွန္စြာရႈပါသတည္း။
ျဖစ္ခိုက္မရႈ၊ ရုပ္နာမ္စု၊ စြဲမႈ၀င္ေရာက္သည္။
၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုရႈပါသလဲတဲ့။
စြဲလမ္းႏိုင္တဲ့ ခႏၶာငါးပါးကို ရႈရပါတယ္။
ရႈတဲ့အခါ ဘယ္အက်ိဳးအတြက္ ရႈရပါသလဲတဲ့။ၿပီးေတာ့ ဘယ္အခါမွာရႈရပါသလဲတဲ့။
ေမးခြန္းႏွစ္ခုပါ။ အေျဖကလည္း ႏွစ္ခုပါပဲ။ မစြဲဖို႔အတြက္ရႈရတာပါတဲ့။ ရႈတဲ့အခါ ျဖစ္ဆဲမွာပဲ ရႈပါတဲ့။
ျဖစ္ဆဲမွာမရႈရင္ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးအေပၚ စြဲလမ္းမႈ ၀င္တတ္ပါတယ္တဲ့။
ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ) (ျဖစ္ၿပီးတဲ့အကုသိုလ္ကို ဘယ္လိုပယ္မလဲ)
No comments:
Post a Comment