ဗာဟိရဒါရုစိ
===========
ငါတို႔၏ ေဂါတမဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္သည္ သာ၀တၳိျပည္မြန္
ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ ကိန္းေအာင္းေမြ႕ေလ်ာ္ စံေပ်ာ္
ေနေတာ္မူစဥ္ ဒါရုစိအေလာင္းအလ်ာသည္ နတ္ျပည္မွ
ဆင္းသက္ေတာ္မူခဲ့၍ မဇၥ်ိမတိုင္း ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတစ္ၿမိဳ႕
မွာ ေနထိုင္ေသာ ကုန္သည္ပုဏၰားတစ္ဦး၏အိမ္မွာ
သေႏၶစြဲကပ္ ကိန္း၀ပ္စံေပ်ာ္ ျဖစ္ေတာ္မူရွာေလသတဲ့။
ထိုကုန္သည္သားကေလး ႀကီးျမင့္လာ၍ တေန႔မွာ
တျခားကုန္သည္မ်ားႏွင့္အတူ ေလွသေဘၤာႀကီး
တစင္းကို ကုန္မ်ားအျပည့္တင္၍ သမုဒၵရာကမ္း
တစ္ဖက္သို႔ ကုန္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးအတြက္
သမုဒၵရာႀကီးကို ျဖတ္သန္းကူးေျမာက္ၾကရာ သမုဒၵရာ
အလယ္၌ သေဘၤာႀကီးပ်က္စီးၿပီးလွ်င္ လူအမ်ား
ငါးလိပ္မကန္းတို႔ရဲ႕ အစာျဖစ္ၿပီး ပ်က္ျခင္းမလွ
ပ်က္စီးၾကရရွာတယ္။
ထိုသေဘၤာစီးခရီးသည္မ်ားထဲမွာ အပါအ၀င္ျဖစ္
ေသာ ဒါရုစိအေလာင္းကုန္သည္သတို႔သား
ကေလးမွာ ကံအားေလ်ာ္စြာ ေသကံမေပ်ာက္
လိုရာေရာက္ေပေတာ့ဆိုတဲ့ စိတ္ထားျဖင့္
ကူးေျမာက္သြားလုိက္တာ အသက္ေဘးမွ
ခ်မ္းသာရာရ၍ သုပၸါရကဆိပ္ကမ္းသို႔
ကပ္ေရာက္ခဲ့ေလတယ္။
သုပၸါရဆိပ္ကမ္းသို႔ ေခ်ာေမာစြာဆိုက္ကပ္
ခဲ့ရပါေသာ္လည္း ၀တ္ရုံစရာဗလာနတၳိျဖစ္
ေန၍ ဆိပ္ကမ္းအနီးအနား၌လုိက္လံကာ
အ၀တ္ပုဆိုးမ်ားရွာေဖြပါေသာ္လည္း ဘာ
တခုမွ်မေတြ႕ရသည့္အတြက္ ႀကံရာမရ
ဒုတ္စ၊ သစ္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို ႀကိဳး
ငယ္ကေလးမ်ားျဖင့္ ယင္းကဲ့သို႔စီကံုးၿပီး
လွ်င္ အ၀တ္ပမာ၀တ္ဆင္ကာ ၀မ္းစာ
ရေရးအတြက္ ရြာအျပင္ဘက္ရွိ နတ္စင္
တစ္ခုမွ နတ္အိုးကြဲတလံုးကိုယူၿပီး
သပၸါရက ရြာအတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ကာ
ထမင္းမ်ားလွည့္လည္လ်က္ ေတာင္းရရွာ
ေလတယ္တဲ့။
ထိုအခါ သုပၸါရက ရြာသူရြာသားမ်ားဟာ
သစ္သားယင္းႀကီး၀တ္၍ လွည့္လည္ေန
ေသာ ဒါရုစိကိုျမင္လွ်င္ ဤသူကား
ေလာကမွာ ထင္ရွားေနတဲ့ ရဟႏၱာႀကီး
တစ္ဆူျဖစ္လိမ့္မည္ဟု စဥ္းစားတိုင္ပင္
ေျပာဆိုကာ အစားအေသာက္အ၀တ္
သကၤန္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ေပးကမ္းခ်ီးျမွင့္
လွဴဒါန္းပူေဇာ္ၾကတယ္တဲ့။
ထိုအခါ ဒါရုစိႀကီးက စဥ္းစားလုိက္သည္
မွာ ငါသည္ အ၀တ္ပုဆိုးကို မ၀တ္ဘဲ
သစ္သားစီယင္းကို ၀တ္ဆင္ေသာ
ေၾကာင့္ လူအမ်ားက ရဟႏၱာဟုထင္မွတ္
ကာ အစားအေသာက္အ၀တ္သကၤန္း
အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို လွဴဒါန္းေပးကမ္းၾကသျဖင့္
ဘုန္းကံႀကီးမား၍ေနရျခင္း ျဖစ္ေလရာ
ယင္းသစ္သားကို ခၽြတ္၍ အ၀တ္ပုဆိုး
မ်ားကုိ ၀တ္ခဲ့ပါလွ်င္ လာဘ္လာဘ
မ်ားႏုိင္ေတာ့မည္မဟုတ္ေပဟူ၍ စဥ္းစား
ဆင္ျခင္ကာ မိမိ၏လာဘ္လာဘမဆုတ္
ယုတ္ေရးအတြက္ လႈလာသမွ်ေသာ
အ၀တ္ပုဆိုးမ်ားကို ပယ္ရွားလ်က္ေရွးက
၀တ္လာရင္းစြဲျဖစ္ေသာ သစ္သားေခ်ာင္း
စီယင္းႀကီးကိုသာ ၀တ္ဆင္၍လွည့္လည္
ေနတယ္တဲ့။
ထိုကဲ့သို႔ ဒါရုစိ၏ရဟႏၱာမဟုတ္ဘဲလ်က္
ရဟႏၱာဟု၀န္ခံကာ သြားလာေနတာကို
ဟိုေရွးယခင္က တရားအတူတကြအား
ထုတ္ဘက္ ျဖစ္ခဲ့ေသာ သူငယ္ခ်င္း
အနာဂါမ္ျဗဟၼာႀကီးကေတြ႕ျမင္တာႏွင့္
အရဟတၱဖိုလ္ခ်မ္းသာထူးမွ ဒါရုစိ၏
လြဲေခ်ာ္နစ္နာမည့္အေရးကို ေတြးေတာ
ၿပီး ညဥ့္ဦးယံအခါ သုပၸါရကရြာအနား
ေနေသာ ဒါရုစိ၏ အထံပါးသို႔ခ်ဥ္းကပ္
လ်က္ သတိေပးစကားေျပာဆိုေလ
တယ္။
ဗာဒိယဒါရုစိ အသင္သည္ကား ရဟႏၱာ
လည္းမဟုတ္။ သင္က်င့္ေနေသာအက်င့္
မ်ားသည္လည္း ရဟႏၱာျဖစ္ေၾကာင္း
အက်င့္မွန္မဟုတ္ေပ။ သို႔ျဖစ္ပါလ်က္
ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ ရဟႏၱာျဖစ္သည္
ဟု ၀န္ခံကာ လူမ်ားအလယ္၌လွည့္လည္
သြားလာၾကြား၀ါ၍ ေနရသေလနည္းဟု
သတိေပးေျပာဆိုေလတယ္။
ထိုကဲ့သို႔ ျဗဟၼာႀကီးေျပာဆိုေသာစကားမ်ား
ကို ဒါရုစိၾကားရလွ်င္ အလြန္ပင္ထိတ္လန္႔
တုန္လႈပ္ကာ ျဗဟၼာမင္းႀကီးအားေလာကမွာ
ရဟႏၱာအစစ္ ရွိမရွိ၊ ရွိပါလွ်င္ မည္သည့္
အရပ္၌ ရွိသည့္ အေၾကာင္းကို ေမးျမန္း
ေလတယ္။
ထိုအခါ သူငယ္ခ်င္းျဗဟၼာႀကီးက အသင္
ဒါရုစိ၊ ဤဇမၺဴဒီပါကၽြန္း၏ေျမာက္အစြန္းရွိ
သာ၀တၳိေနျပည္ေတာ္အနီး ေဇတ၀န္
ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၌ တရားဥႆံုအကုန္
သိျမင္ ေဂါတမအမည္တြင္သည့္ သဗၺညဳ
ဘခင္ရွင္ပင္ဘုရားသည္ ေလာကအတြင္း
ထင္းလင္းေက်ာ္ၾကား ထြန္းကား၍ေနေပ
ၿပီ။ သင္ရဟႏၱာျဖစ္လိုလွ်င္ ထိုဘုရားရွင္
ထံေတာ္ေမွာက္သို႔ အျမန္ေရာက္ေအာင္
သြား၍ က်င့္ႀကံအားထုတ္ေလာ့ဟု မွား
ၾကားခဲ့ေလတယ္။
ဒါရုစိသည္ ေလာက၌ သဗၺညဳဘုရား
ပြင့္ထြန္းလာသည္ကို ၾကားရသည္ႏွင့္
တၿပိဳင္နက္ ရွင္ေတာ္ဘုရားအထံသို႔
အျမန္သြားေရာက္ကာ ရဟႏၱာျဖစ္
ေၾကာင္းတရားေကာင္းကို နာၾကားေရး
အတြက္ ထြက္လာခဲ့ရာ အရုဏ္က်င္း၍
လင္းေရာင္ျခည္လာတဲ့အခါ သာ၀တၳိ
ျပည္မြန္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔
ေရာက္ခဲ့ေလတယ္တဲ့။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ ယူဇနာ ၁၂၀ ကြာေ၀းေသာ
ခရီးကိုတညတည္းျဖင့္ ေရာက္ႏုိင္ရန္မလြယ္
ကူလွေသာ္လည္း ျဗဟၼာမင္းႀကီး၏တန္ခိုး
ျဖင့္သာေရာက္ႏုိင္ေၾကာင္း။ တခ်ဳိ႕ဆရာမ်ား
ကလည္း ဘုရားရွင္၏တန္ခိုးအစြမ္းျဖင့္သာ
ေရာက္ႏုိင္သည္ဟု မိန္႔ဆိုၾကေလတယ္။
ဒါရုိစိႀကီးေရာက္ခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားဆြမ္းခံ
၀င္ခ်ိန္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း
ေတာ္အတြင္းရွိ ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုေမးျမန္း
ေလလွ်င္ ၿမိဳ႕တြင္းဆြမ္းခံၾကြေနေၾကာင္း
ၾကားသိရတာႏွင့္ ေက်ာင္းတိုက္မွာ နားမေန
ေတာ့ဘဲ ဘုရားရွင္ထံေမွာက္သို႔ အျမန္ေရာက္
ခ်င္ေဇာႏွင့္ သာ၀တၳိျပည္တြင္းသို႔ ဆက္လက္
သြားရာ ၿမိဳ႕တံခါး၀သို႔ေရာက္သည္ႏွင့္ တျပိဳင္
နက္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္တို႔ျဖင့္
တင့္တယ္ထြန္းပ ဆြမ္းခံၾကြေနေသာ ဘုရား
ရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကို ဖူးျမင္လုိက္ရ
သည္ႏွင့္ အလြန္တရာႀကည္ႏူး၀မ္းေျမာက္
လ်က္ ဘုရားရွင္ထံေမွာက္သို႔ အျမန္ေရာက္
ေအာင္ လက္အုပ္ခ်ီမိုး ရွိခိုးဦးတင္လ်က္
ဘုရားရွင္၏ ေျခဖမိုးကို တအားဖက္ကိုင္
ကာ ေအာက္ပါအတိုင္း တရားေရေအး
တိုက္ေကၽြးပါရန္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္
ထားေလသတဲ့။
ေဒေသတု ေမ ဘေႏၱ ဘဂ၀ါ ဓမၼံ၊ ေဒေသတု သုဂေတာ
ဓမၼံ၊ ယံ မမႆ ဒီဃရတၱံ ဟိတာယ သုခါယ။
ထိုအခါ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက ဒါရုစိ၏ ခရီးပန္း
ျခင္းကိုလဲ ၿငိမ္းေစဦး၊ ငါဘုရားဖူးရသည့္အတြက္
အလြန္ျပင္းထန္ထက္သန္စြာျဖစ္ေနေသာ ၀မ္း
ေျမာက္ျခင္း ပီတိအရွိန္လည္း နည္းေစဦးဆိုတဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွစ္ခုျဖင့္ ဒါရုစိ ယခုအခါ ဆြမ္းခံ
ရြာတြင္းျဖစ္၍ တရားေဟာဘို႔ရာ ဌာနမဟုတ္
ေပ ေက်ာင္းေရာက္မွ စိတ္ေအးလက္ေအး
နာၾကားတာေပါ့လို႔ မိန္႔ၾကားတားျမစ္ပါေသာ္
လည္း
ဒါရုစိခမ်ာမွာ ဘုရားရွင္၏စကားအစဥ္ကို
နားမ၀င္ႏုိင္ဘဲ ထပ္တလဲသာ တရားေဟာ
ေတာ္မူေရးအတြက္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္
ထားေလရာ ရွင္ေတာ္ဘုရားက ႏွစ္ႀကိမ္မွ်
ပယ္ရွား၍ သံုးႀကိမ္ေျမာက္တဲ့အခါမွာ
ဒါရုစိႀကီးအား သနားေတာ္မူလွတာႏွင့္
ေအာက္ပါအတိုင္း တရားေရေအးကို
တိုက္ေကၽြးေတာ္မူလိုက္ရွာေလသတဲ့။
တသၼာတိဟ ေတ ဗာဟိယံ-ဧ၀ံသိကၡိတဗၺံ၊
ဒိေ႒ ဒိ႒မတၱံ ဘ၀ိႆတိ၊ သုေတ သုတ
မတၱံ၊ မုေတ မုတမတၱံ၊ ၀ိညာေတ ၀ိညာတ
မတၱံ ဘ၀ိႆတီတိ။
ဗာဟိယဒါရုစိ၊ မ်က္စိျဖင့္ျမင္အပ္ေသာ
အာရုံသည္ ျမင္ကာမွ် တခဏသာတည္၍
မၾကာခ်က္ခ်င္း ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားျခင္း
သေဘာရွိရကား ျမင္လွ်င္ ျမင္တယ္ဟူ၍
ရႈမွတ္ရမည္။ ေကာင္းတယ္ ဆိုးတယ္
စသည္တို႔ကို မေရာက္ေစႏွင့္ဟု မိန္႔ေတာ္
မူလိုရင္းေပ့ါေနာ္။
ထိုနည္းအတူ ၾကားသမွ်၊ နံသမွ်၊ စားသမွ်၊
ထိသမွ်၊ သိသမွ်အာရုံတို႔၌လည္း ၾကားတယ္၊
နံတယ္၊ စားတယ္၊ ထိတယ္၊ သိတယ္ဟူဟ၍
သြင္သြင္ႀကီး မွတ္ရႈရမည္ဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္
တယ္ေနာ္။
ထိုကဲ့သို႔ ရွင္ေတာ္ဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့
တရားေတာ္ကေလးနာၾကားရသည့္အဆံုး၌
ဗာဟိရဒါရုစိသည္ သတိပ႒ာန္က်င့္စဥ္အား
ျဖင့္ ဘုရားညႊန္တိုင္း ရႈမွတ္ေလရာ မၾကာခင္
ဘဲ အာသေ၀ါကုန္ခန္း ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တဆူ
ျဖစ္ေတာ္မူေလသတဲ့။
ဆရာေတာ္ဦးပညာေဇာတ
လမ္းညႊန္ေခတ္မွီတရားေဒသနာေပါင္းခ်ဳပ္
===========
ငါတို႔၏ ေဂါတမဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္သည္ သာ၀တၳိျပည္မြန္
ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ ကိန္းေအာင္းေမြ႕ေလ်ာ္ စံေပ်ာ္
ေနေတာ္မူစဥ္ ဒါရုစိအေလာင္းအလ်ာသည္ နတ္ျပည္မွ
ဆင္းသက္ေတာ္မူခဲ့၍ မဇၥ်ိမတိုင္း ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတစ္ၿမိဳ႕
မွာ ေနထိုင္ေသာ ကုန္သည္ပုဏၰားတစ္ဦး၏အိမ္မွာ
သေႏၶစြဲကပ္ ကိန္း၀ပ္စံေပ်ာ္ ျဖစ္ေတာ္မူရွာေလသတဲ့။
ထိုကုန္သည္သားကေလး ႀကီးျမင့္လာ၍ တေန႔မွာ
တျခားကုန္သည္မ်ားႏွင့္အတူ ေလွသေဘၤာႀကီး
တစင္းကို ကုန္မ်ားအျပည့္တင္၍ သမုဒၵရာကမ္း
တစ္ဖက္သို႔ ကုန္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးအတြက္
သမုဒၵရာႀကီးကို ျဖတ္သန္းကူးေျမာက္ၾကရာ သမုဒၵရာ
အလယ္၌ သေဘၤာႀကီးပ်က္စီးၿပီးလွ်င္ လူအမ်ား
ငါးလိပ္မကန္းတို႔ရဲ႕ အစာျဖစ္ၿပီး ပ်က္ျခင္းမလွ
ပ်က္စီးၾကရရွာတယ္။
ထိုသေဘၤာစီးခရီးသည္မ်ားထဲမွာ အပါအ၀င္ျဖစ္
ေသာ ဒါရုစိအေလာင္းကုန္သည္သတို႔သား
ကေလးမွာ ကံအားေလ်ာ္စြာ ေသကံမေပ်ာက္
လိုရာေရာက္ေပေတာ့ဆိုတဲ့ စိတ္ထားျဖင့္
ကူးေျမာက္သြားလုိက္တာ အသက္ေဘးမွ
ခ်မ္းသာရာရ၍ သုပၸါရကဆိပ္ကမ္းသို႔
ကပ္ေရာက္ခဲ့ေလတယ္။
သုပၸါရဆိပ္ကမ္းသို႔ ေခ်ာေမာစြာဆိုက္ကပ္
ခဲ့ရပါေသာ္လည္း ၀တ္ရုံစရာဗလာနတၳိျဖစ္
ေန၍ ဆိပ္ကမ္းအနီးအနား၌လုိက္လံကာ
အ၀တ္ပုဆိုးမ်ားရွာေဖြပါေသာ္လည္း ဘာ
တခုမွ်မေတြ႕ရသည့္အတြက္ ႀကံရာမရ
ဒုတ္စ၊ သစ္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို ႀကိဳး
ငယ္ကေလးမ်ားျဖင့္ ယင္းကဲ့သို႔စီကံုးၿပီး
လွ်င္ အ၀တ္ပမာ၀တ္ဆင္ကာ ၀မ္းစာ
ရေရးအတြက္ ရြာအျပင္ဘက္ရွိ နတ္စင္
တစ္ခုမွ နတ္အိုးကြဲတလံုးကိုယူၿပီး
သပၸါရက ရြာအတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ကာ
ထမင္းမ်ားလွည့္လည္လ်က္ ေတာင္းရရွာ
ေလတယ္တဲ့။
ထိုအခါ သုပၸါရက ရြာသူရြာသားမ်ားဟာ
သစ္သားယင္းႀကီး၀တ္၍ လွည့္လည္ေန
ေသာ ဒါရုစိကိုျမင္လွ်င္ ဤသူကား
ေလာကမွာ ထင္ရွားေနတဲ့ ရဟႏၱာႀကီး
တစ္ဆူျဖစ္လိမ့္မည္ဟု စဥ္းစားတိုင္ပင္
ေျပာဆိုကာ အစားအေသာက္အ၀တ္
သကၤန္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ေပးကမ္းခ်ီးျမွင့္
လွဴဒါန္းပူေဇာ္ၾကတယ္တဲ့။
ထိုအခါ ဒါရုစိႀကီးက စဥ္းစားလုိက္သည္
မွာ ငါသည္ အ၀တ္ပုဆိုးကို မ၀တ္ဘဲ
သစ္သားစီယင္းကို ၀တ္ဆင္ေသာ
ေၾကာင့္ လူအမ်ားက ရဟႏၱာဟုထင္မွတ္
ကာ အစားအေသာက္အ၀တ္သကၤန္း
အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို လွဴဒါန္းေပးကမ္းၾကသျဖင့္
ဘုန္းကံႀကီးမား၍ေနရျခင္း ျဖစ္ေလရာ
ယင္းသစ္သားကို ခၽြတ္၍ အ၀တ္ပုဆိုး
မ်ားကုိ ၀တ္ခဲ့ပါလွ်င္ လာဘ္လာဘ
မ်ားႏုိင္ေတာ့မည္မဟုတ္ေပဟူ၍ စဥ္းစား
ဆင္ျခင္ကာ မိမိ၏လာဘ္လာဘမဆုတ္
ယုတ္ေရးအတြက္ လႈလာသမွ်ေသာ
အ၀တ္ပုဆိုးမ်ားကို ပယ္ရွားလ်က္ေရွးက
၀တ္လာရင္းစြဲျဖစ္ေသာ သစ္သားေခ်ာင္း
စီယင္းႀကီးကိုသာ ၀တ္ဆင္၍လွည့္လည္
ေနတယ္တဲ့။
ထိုကဲ့သို႔ ဒါရုစိ၏ရဟႏၱာမဟုတ္ဘဲလ်က္
ရဟႏၱာဟု၀န္ခံကာ သြားလာေနတာကို
ဟိုေရွးယခင္က တရားအတူတကြအား
ထုတ္ဘက္ ျဖစ္ခဲ့ေသာ သူငယ္ခ်င္း
အနာဂါမ္ျဗဟၼာႀကီးကေတြ႕ျမင္တာႏွင့္
အရဟတၱဖိုလ္ခ်မ္းသာထူးမွ ဒါရုစိ၏
လြဲေခ်ာ္နစ္နာမည့္အေရးကို ေတြးေတာ
ၿပီး ညဥ့္ဦးယံအခါ သုပၸါရကရြာအနား
ေနေသာ ဒါရုစိ၏ အထံပါးသို႔ခ်ဥ္းကပ္
လ်က္ သတိေပးစကားေျပာဆိုေလ
တယ္။
ဗာဒိယဒါရုစိ အသင္သည္ကား ရဟႏၱာ
လည္းမဟုတ္။ သင္က်င့္ေနေသာအက်င့္
မ်ားသည္လည္း ရဟႏၱာျဖစ္ေၾကာင္း
အက်င့္မွန္မဟုတ္ေပ။ သို႔ျဖစ္ပါလ်က္
ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ ရဟႏၱာျဖစ္သည္
ဟု ၀န္ခံကာ လူမ်ားအလယ္၌လွည့္လည္
သြားလာၾကြား၀ါ၍ ေနရသေလနည္းဟု
သတိေပးေျပာဆိုေလတယ္။
ထိုကဲ့သို႔ ျဗဟၼာႀကီးေျပာဆိုေသာစကားမ်ား
ကို ဒါရုစိၾကားရလွ်င္ အလြန္ပင္ထိတ္လန္႔
တုန္လႈပ္ကာ ျဗဟၼာမင္းႀကီးအားေလာကမွာ
ရဟႏၱာအစစ္ ရွိမရွိ၊ ရွိပါလွ်င္ မည္သည့္
အရပ္၌ ရွိသည့္ အေၾကာင္းကို ေမးျမန္း
ေလတယ္။
ထိုအခါ သူငယ္ခ်င္းျဗဟၼာႀကီးက အသင္
ဒါရုစိ၊ ဤဇမၺဴဒီပါကၽြန္း၏ေျမာက္အစြန္းရွိ
သာ၀တၳိေနျပည္ေတာ္အနီး ေဇတ၀န္
ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၌ တရားဥႆံုအကုန္
သိျမင္ ေဂါတမအမည္တြင္သည့္ သဗၺညဳ
ဘခင္ရွင္ပင္ဘုရားသည္ ေလာကအတြင္း
ထင္းလင္းေက်ာ္ၾကား ထြန္းကား၍ေနေပ
ၿပီ။ သင္ရဟႏၱာျဖစ္လိုလွ်င္ ထိုဘုရားရွင္
ထံေတာ္ေမွာက္သို႔ အျမန္ေရာက္ေအာင္
သြား၍ က်င့္ႀကံအားထုတ္ေလာ့ဟု မွား
ၾကားခဲ့ေလတယ္။
ဒါရုစိသည္ ေလာက၌ သဗၺညဳဘုရား
ပြင့္ထြန္းလာသည္ကို ၾကားရသည္ႏွင့္
တၿပိဳင္နက္ ရွင္ေတာ္ဘုရားအထံသို႔
အျမန္သြားေရာက္ကာ ရဟႏၱာျဖစ္
ေၾကာင္းတရားေကာင္းကို နာၾကားေရး
အတြက္ ထြက္လာခဲ့ရာ အရုဏ္က်င္း၍
လင္းေရာင္ျခည္လာတဲ့အခါ သာ၀တၳိ
ျပည္မြန္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔
ေရာက္ခဲ့ေလတယ္တဲ့။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ ယူဇနာ ၁၂၀ ကြာေ၀းေသာ
ခရီးကိုတညတည္းျဖင့္ ေရာက္ႏုိင္ရန္မလြယ္
ကူလွေသာ္လည္း ျဗဟၼာမင္းႀကီး၏တန္ခိုး
ျဖင့္သာေရာက္ႏုိင္ေၾကာင္း။ တခ်ဳိ႕ဆရာမ်ား
ကလည္း ဘုရားရွင္၏တန္ခိုးအစြမ္းျဖင့္သာ
ေရာက္ႏုိင္သည္ဟု မိန္႔ဆိုၾကေလတယ္။
ဒါရုိစိႀကီးေရာက္ခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားဆြမ္းခံ
၀င္ခ်ိန္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း
ေတာ္အတြင္းရွိ ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုေမးျမန္း
ေလလွ်င္ ၿမိဳ႕တြင္းဆြမ္းခံၾကြေနေၾကာင္း
ၾကားသိရတာႏွင့္ ေက်ာင္းတိုက္မွာ နားမေန
ေတာ့ဘဲ ဘုရားရွင္ထံေမွာက္သို႔ အျမန္ေရာက္
ခ်င္ေဇာႏွင့္ သာ၀တၳိျပည္တြင္းသို႔ ဆက္လက္
သြားရာ ၿမိဳ႕တံခါး၀သို႔ေရာက္သည္ႏွင့္ တျပိဳင္
နက္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္တို႔ျဖင့္
တင့္တယ္ထြန္းပ ဆြမ္းခံၾကြေနေသာ ဘုရား
ရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကို ဖူးျမင္လုိက္ရ
သည္ႏွင့္ အလြန္တရာႀကည္ႏူး၀မ္းေျမာက္
လ်က္ ဘုရားရွင္ထံေမွာက္သို႔ အျမန္ေရာက္
ေအာင္ လက္အုပ္ခ်ီမိုး ရွိခိုးဦးတင္လ်က္
ဘုရားရွင္၏ ေျခဖမိုးကို တအားဖက္ကိုင္
ကာ ေအာက္ပါအတိုင္း တရားေရေအး
တိုက္ေကၽြးပါရန္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္
ထားေလသတဲ့။
ေဒေသတု ေမ ဘေႏၱ ဘဂ၀ါ ဓမၼံ၊ ေဒေသတု သုဂေတာ
ဓမၼံ၊ ယံ မမႆ ဒီဃရတၱံ ဟိတာယ သုခါယ။
ထိုအခါ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက ဒါရုစိ၏ ခရီးပန္း
ျခင္းကိုလဲ ၿငိမ္းေစဦး၊ ငါဘုရားဖူးရသည့္အတြက္
အလြန္ျပင္းထန္ထက္သန္စြာျဖစ္ေနေသာ ၀မ္း
ေျမာက္ျခင္း ပီတိအရွိန္လည္း နည္းေစဦးဆိုတဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွစ္ခုျဖင့္ ဒါရုစိ ယခုအခါ ဆြမ္းခံ
ရြာတြင္းျဖစ္၍ တရားေဟာဘို႔ရာ ဌာနမဟုတ္
ေပ ေက်ာင္းေရာက္မွ စိတ္ေအးလက္ေအး
နာၾကားတာေပါ့လို႔ မိန္႔ၾကားတားျမစ္ပါေသာ္
လည္း
ဒါရုစိခမ်ာမွာ ဘုရားရွင္၏စကားအစဥ္ကို
နားမ၀င္ႏုိင္ဘဲ ထပ္တလဲသာ တရားေဟာ
ေတာ္မူေရးအတြက္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္
ထားေလရာ ရွင္ေတာ္ဘုရားက ႏွစ္ႀကိမ္မွ်
ပယ္ရွား၍ သံုးႀကိမ္ေျမာက္တဲ့အခါမွာ
ဒါရုစိႀကီးအား သနားေတာ္မူလွတာႏွင့္
ေအာက္ပါအတိုင္း တရားေရေအးကို
တိုက္ေကၽြးေတာ္မူလိုက္ရွာေလသတဲ့။
တသၼာတိဟ ေတ ဗာဟိယံ-ဧ၀ံသိကၡိတဗၺံ၊
ဒိေ႒ ဒိ႒မတၱံ ဘ၀ိႆတိ၊ သုေတ သုတ
မတၱံ၊ မုေတ မုတမတၱံ၊ ၀ိညာေတ ၀ိညာတ
မတၱံ ဘ၀ိႆတီတိ။
ဗာဟိယဒါရုစိ၊ မ်က္စိျဖင့္ျမင္အပ္ေသာ
အာရုံသည္ ျမင္ကာမွ် တခဏသာတည္၍
မၾကာခ်က္ခ်င္း ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားျခင္း
သေဘာရွိရကား ျမင္လွ်င္ ျမင္တယ္ဟူ၍
ရႈမွတ္ရမည္။ ေကာင္းတယ္ ဆိုးတယ္
စသည္တို႔ကို မေရာက္ေစႏွင့္ဟု မိန္႔ေတာ္
မူလိုရင္းေပ့ါေနာ္။
ထိုနည္းအတူ ၾကားသမွ်၊ နံသမွ်၊ စားသမွ်၊
ထိသမွ်၊ သိသမွ်အာရုံတို႔၌လည္း ၾကားတယ္၊
နံတယ္၊ စားတယ္၊ ထိတယ္၊ သိတယ္ဟူဟ၍
သြင္သြင္ႀကီး မွတ္ရႈရမည္ဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္
တယ္ေနာ္။
ထိုကဲ့သို႔ ရွင္ေတာ္ဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့
တရားေတာ္ကေလးနာၾကားရသည့္အဆံုး၌
ဗာဟိရဒါရုစိသည္ သတိပ႒ာန္က်င့္စဥ္အား
ျဖင့္ ဘုရားညႊန္တိုင္း ရႈမွတ္ေလရာ မၾကာခင္
ဘဲ အာသေ၀ါကုန္ခန္း ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တဆူ
ျဖစ္ေတာ္မူေလသတဲ့။
ဆရာေတာ္ဦးပညာေဇာတ
လမ္းညႊန္ေခတ္မွီတရားေဒသနာေပါင္းခ်ဳပ္
No comments:
Post a Comment