ဒါန သီလ သမထ ကုသိုလ္တို႔က ကိေလသာတို႔ကို မပယ္ႏိုင္ဘူးလား
==============================================
ဒကာ။ ။ ဒါနကုသိုလ္၊ သီလကုသိုလ္၊ သမထကုသိုလ္တို႔က ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ ကိေလသာတို႔ကို မပယ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား ဆရာေတာ္၊ ဘယ္က်မ္းဂန္က ဆိုပါသလဲ နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပပါဦးဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတို႔က သတၱ၀ါတို႔သႏၲာန္မွာ သံလံုးသံေတာင္ႀကီးပမာ အစိုင္အခဲ အင္မတန္မွႀကီးတယ္၊ ေတာ္တန္႐ံု ကုသိုလ္ကံနဲ႔ ၿဖိဳခြင္းလို႔ မရႏိုင္ဘူးလို႔ ၀ိသုဒၶိမဂ္ က်မ္းဂန္က ဆိုတယ္၊ နားေထာင္ၾကေပါ့ေလ၊ အဲဒီ ဒါန၊ သီလ၊ သမထကုသိုလ္ေတြဟာ သာသနာပကာလမွာလည္း ရွိေနတာပဲေနာ္။
၁။ ဒါနကုသိုလ္က ကိေလသာကို မပယ္ႏိုင္ပံု။ ။ ေလာက၌ ေရႊ၊ ေငြ ေတြမ်ားစြာအကုန္ခံၿပီး ႀကီးက်ယ္တဲ့ဒါနကုသိုလ္ပြဲသဘင္ႀကီး ဆင္ယင္ေပးလွဴတဲ့အခါ အဆိုအက အတီးအမႈတ္ ကပြဲေတြကလည္း ထည့္ထားတယ္၊ အလွဴ႕ရွင္က အဲဒါေတြၾကည့္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ႏွစ္သက္သာယာမႈေတြလည္း ျဖစ္တယ္၊ အဲဒါဟာ ေလာဘေတြျဖစ္လာတာပဲ၊ အင္း… ငါမို႔ ဒါေလာက္လွဴႏိုင္တာ၊ ဒီရြာမွာ ငါဟာ ပထမတန္းပဲကြဆိုတဲ့ မာနေတြ ျဖစ္လာတယ္၊ အဲဒီအလွဴကိစၥအတြင္းမွာ အဆင္မေျပ အလိုမက်မႈေတြ ေပၚလာေတာ့ ေဒါသကလည္း ျဖစ္လာ ျပန္ေရာ၊ အလွဴခံသူ ေပးလွဴေနသူ အလွဴ၀တၳဳတို႔အေပၚမွာလည္း နိစၥ၊ သုခ၊ အတၱ ထင္စြဲေနတဲ့ ေမာဟကလည္း အၿမဲရွိေနျပန္ေတာ့ကာ ဒါနကုသိုလ္က ကိေလသာကို မပယ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ မွန္သင့္သေလာက္ေတာ့ မွန္ပါတယ္။
၂။ သီလကုသိုလ္ကလည္း ကာယကံ - ကိုယ္နဲ႔က်ဴးလြန္ျပစ္မွားျခင္း၊ ၀စီကံ - ႏႈတ္နဲ႔က်ဴးလြန္ျပစ္မွား ျခင္းဆိုတဲ့ ကိေလသာတို႔ကိုသာ ပယ္ႏိုင္တာျဖစ္တယ္၊ စိတ္ကူးနဲ႔ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ လုိခ်င္သာယာမႈ တဏွာေလာဘ၊ ျပစ္မွားၾကမ္းတမ္းတဲ့ေဒါသ၊ မိုက္မဲေတြေ၀မႈ ေမာဟတို႔ကိုေတာ့ မပယ္ႏိုင္ဘူး၊ စိတ္ကူးအာ႐ုံျပဳ ကာမွ်ျဖင့္ သီလမပ်က္စီးႏိုင္တာ တစ္ခုပဲရွိတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သီလကုသိုလ္က မေနာကံျဖစ္တဲ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟတို႔ကို မပယ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ မေနာကံ အကုသိုလ္လိုခ်င္ လုပ္ခ်င္႐ုံမွ် စိတ္ဆိုးဖ်က္ဆီး သတ္ျဖတ္လို႐ံုမွ်နဲ႔ သီလမပ်က္လို႔ပဲ၊ စိတ္ကူးနဲ႔ က်ဴးလြန္လို႔ သီလမပ်က္ဘူးဆိုတယ္၊ ကိေလသာကေတာ့ ျဖစ္ေနတာပဲ။
၃။ သမထ ဘာ၀နာကလည္း ပရိယု႒ာန ကိေလသာေခၚတဲ့ စိတ္ကူးကိေလသာအၾကမ္းစားကိုသာ ပယ္ႏိုင္တာ၊ ငါစြဲ- အတၱဒိ႒ိ၊ ဘ၀စြဲ- ဘ၀ရာဂ စတဲ့ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့တဲ့ ကိေလသာမ်ိဳးကိုေတာ့ မခြာပယ္ႏိုင္ေသးဘူး ၊ ကာမစၧႏၵ ဗ်ာပါဒစတဲ့ အၾကမ္းစား နီ၀ရဏတရားစုကိုသာ စ်ာန္၀င္စားေနတုန္း စ်န္သမာဓိျဖစ္ေနခိုက္ ကာလအ တြင္းမွာသာ ကင္းေ၀းေနတာ ျဖစ္တယ္၊ အတၱဒိ႒ိ ဘ၀ရာဂ စတဲ့ ကိေလသာေတြကေတာ့ စ်ာန္ရတဲ့ပုထုဇဥ္ လူ နတ္ ျဗဟၼာေတြမွာ အၿမဲျဖစ္ရွိတာပဲ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ သမထကုသိုလ္ေခၚတဲ့ စ်ာန္ကုသိုလ္ကလည္း ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟတို႔ကို မပယ္ႏိုင္ဘူး ဆိုတာ မွန္ပါတယ္ ဒကာႀကီးတို႔။ ကဲ..သေဘာက်ရဲ႕လား၊ ဒါန၊ သီလ၊ သမထကိုလည္း လက္မလႊတ္ရဘူး၊ ၀ိပႆနာတရားကိုလည္း အထူးပဲႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကရမွာျဖစ္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္အတြင္းမွာ ၀ိပႆနာတရားကိုသာ ဦးထိပ္ထားၿပီး ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္တယ္ ဒကာႀကီးတို႔ရ၊ ၀ိပႆနာက သာသနာတြင္းမွာသာ ရွိတာမ်ိဳး။
ဒကာ။ ။ သဘာ၀ယုတၱိ ရွိလွတဲ့ အေျဖၾကားသိရလို႔ သေဘာေပါက္ယံုၾကည္ပါၿပီ ဆရာေတာ္၊ ၀ိပႆနာ တရားကိုပဲ အထူးႀကိဳးစားပါေတာ့မယ္။
Thama Meggin
— with ကို မ်ိဳး.==============================================
ဒကာ။ ။ ဒါနကုသိုလ္၊ သီလကုသိုလ္၊ သမထကုသိုလ္တို႔က ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ ကိေလသာတို႔ကို မပယ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား ဆရာေတာ္၊ ဘယ္က်မ္းဂန္က ဆိုပါသလဲ နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပပါဦးဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတို႔က သတၱ၀ါတို႔သႏၲာန္မွာ သံလံုးသံေတာင္ႀကီးပမာ အစိုင္အခဲ အင္မတန္မွႀကီးတယ္၊ ေတာ္တန္႐ံု ကုသိုလ္ကံနဲ႔ ၿဖိဳခြင္းလို႔ မရႏိုင္ဘူးလို႔ ၀ိသုဒၶိမဂ္ က်မ္းဂန္က ဆိုတယ္၊ နားေထာင္ၾကေပါ့ေလ၊ အဲဒီ ဒါန၊ သီလ၊ သမထကုသိုလ္ေတြဟာ သာသနာပကာလမွာလည္း ရွိေနတာပဲေနာ္။
၁။ ဒါနကုသိုလ္က ကိေလသာကို မပယ္ႏိုင္ပံု။ ။ ေလာက၌ ေရႊ၊ ေငြ ေတြမ်ားစြာအကုန္ခံၿပီး ႀကီးက်ယ္တဲ့ဒါနကုသိုလ္ပြဲသဘင္ႀကီး ဆင္ယင္ေပးလွဴတဲ့အခါ အဆိုအက အတီးအမႈတ္ ကပြဲေတြကလည္း ထည့္ထားတယ္၊ အလွဴ႕ရွင္က အဲဒါေတြၾကည့္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ႏွစ္သက္သာယာမႈေတြလည္း ျဖစ္တယ္၊ အဲဒါဟာ ေလာဘေတြျဖစ္လာတာပဲ၊ အင္း… ငါမို႔ ဒါေလာက္လွဴႏိုင္တာ၊ ဒီရြာမွာ ငါဟာ ပထမတန္းပဲကြဆိုတဲ့ မာနေတြ ျဖစ္လာတယ္၊ အဲဒီအလွဴကိစၥအတြင္းမွာ အဆင္မေျပ အလိုမက်မႈေတြ ေပၚလာေတာ့ ေဒါသကလည္း ျဖစ္လာ ျပန္ေရာ၊ အလွဴခံသူ ေပးလွဴေနသူ အလွဴ၀တၳဳတို႔အေပၚမွာလည္း နိစၥ၊ သုခ၊ အတၱ ထင္စြဲေနတဲ့ ေမာဟကလည္း အၿမဲရွိေနျပန္ေတာ့ကာ ဒါနကုသိုလ္က ကိေလသာကို မပယ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ မွန္သင့္သေလာက္ေတာ့ မွန္ပါတယ္။
၂။ သီလကုသိုလ္ကလည္း ကာယကံ - ကိုယ္နဲ႔က်ဴးလြန္ျပစ္မွားျခင္း၊ ၀စီကံ - ႏႈတ္နဲ႔က်ဴးလြန္ျပစ္မွား ျခင္းဆိုတဲ့ ကိေလသာတို႔ကိုသာ ပယ္ႏိုင္တာျဖစ္တယ္၊ စိတ္ကူးနဲ႔ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ လုိခ်င္သာယာမႈ တဏွာေလာဘ၊ ျပစ္မွားၾကမ္းတမ္းတဲ့ေဒါသ၊ မိုက္မဲေတြေ၀မႈ ေမာဟတို႔ကိုေတာ့ မပယ္ႏိုင္ဘူး၊ စိတ္ကူးအာ႐ုံျပဳ ကာမွ်ျဖင့္ သီလမပ်က္စီးႏိုင္တာ တစ္ခုပဲရွိတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သီလကုသိုလ္က မေနာကံျဖစ္တဲ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟတို႔ကို မပယ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ မေနာကံ အကုသိုလ္လိုခ်င္ လုပ္ခ်င္႐ုံမွ် စိတ္ဆိုးဖ်က္ဆီး သတ္ျဖတ္လို႐ံုမွ်နဲ႔ သီလမပ်က္လို႔ပဲ၊ စိတ္ကူးနဲ႔ က်ဴးလြန္လို႔ သီလမပ်က္ဘူးဆိုတယ္၊ ကိေလသာကေတာ့ ျဖစ္ေနတာပဲ။
၃။ သမထ ဘာ၀နာကလည္း ပရိယု႒ာန ကိေလသာေခၚတဲ့ စိတ္ကူးကိေလသာအၾကမ္းစားကိုသာ ပယ္ႏိုင္တာ၊ ငါစြဲ- အတၱဒိ႒ိ၊ ဘ၀စြဲ- ဘ၀ရာဂ စတဲ့ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့တဲ့ ကိေလသာမ်ိဳးကိုေတာ့ မခြာပယ္ႏိုင္ေသးဘူး ၊ ကာမစၧႏၵ ဗ်ာပါဒစတဲ့ အၾကမ္းစား နီ၀ရဏတရားစုကိုသာ စ်ာန္၀င္စားေနတုန္း စ်န္သမာဓိျဖစ္ေနခိုက္ ကာလအ တြင္းမွာသာ ကင္းေ၀းေနတာ ျဖစ္တယ္၊ အတၱဒိ႒ိ ဘ၀ရာဂ စတဲ့ ကိေလသာေတြကေတာ့ စ်ာန္ရတဲ့ပုထုဇဥ္ လူ နတ္ ျဗဟၼာေတြမွာ အၿမဲျဖစ္ရွိတာပဲ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ သမထကုသိုလ္ေခၚတဲ့ စ်ာန္ကုသိုလ္ကလည္း ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟတို႔ကို မပယ္ႏိုင္ဘူး ဆိုတာ မွန္ပါတယ္ ဒကာႀကီးတို႔။ ကဲ..သေဘာက်ရဲ႕လား၊ ဒါန၊ သီလ၊ သမထကိုလည္း လက္မလႊတ္ရဘူး၊ ၀ိပႆနာတရားကိုလည္း အထူးပဲႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကရမွာျဖစ္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္အတြင္းမွာ ၀ိပႆနာတရားကိုသာ ဦးထိပ္ထားၿပီး ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္တယ္ ဒကာႀကီးတို႔ရ၊ ၀ိပႆနာက သာသနာတြင္းမွာသာ ရွိတာမ်ိဳး။
ဒကာ။ ။ သဘာ၀ယုတၱိ ရွိလွတဲ့ အေျဖၾကားသိရလို႔ သေဘာေပါက္ယံုၾကည္ပါၿပီ ဆရာေတာ္၊ ၀ိပႆနာ တရားကိုပဲ အထူးႀကိဳးစားပါေတာ့မယ္။
Thama Meggin
No comments:
Post a Comment