ေဆြရိပ္မ်ဳိးရိပ္
=========
သာ၀တိၳျပည္ရွင္ ပေသနဒီေကာသလမင္းႀကီးသည္
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔ႏွင့္ကၽြမ္း၀င္http://itking969.blogsport.comhttp://itking969.blogsport.com
လိုသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္ျဖစ္ေသာ
မင္းသမီးတစ္ေယာက္ကို မိဖုရားေျမွာက္ရန္ႀကံစည္
သည္။
ထို႔ေနာက္ သာကီ၀င္မင္းတို႔ထံသို႔ မင္းသမီးတစ္ပါး
ကိုပို႔ဆက္ရမည္ဟု သတင္းစကားပုိ႔လိုက္၏။
သာကီ၀င္မင္းတို႔သည္ သာကီ၀င္မင္းသမီးစစ္စစ္
တစ္ေယာက္ကုိ မေပးလုိၾကကုန္။ အညီအညြတ္
စည္းေ၀းတိုင္ပင္ၾက၍ သာကီ၀င္မဟာနာမ္မင္း
ႀကီးႏွင့္ ကၽြန္မတစ္ဦးတို႔ဖြားျမင္ေသာ ၀ါသဘ
ခတၱိယမည္ေသာ တင့္တယ္လွပသည့္ သမီး
ငယ္ကို ပို႔ဆက္ၾကသည္။
မင္းႀကီးသည္ ထို၀ါသဘခတၱိယသတို႔သမီးကို
မိဖုရားအရာ၌ ထားသည္။ မၾကာျမင့္မီသား
တစ္ေယာက္ကုိ ဖြားျမင္ရာ ၀ိဋဋဴပဟုအမည္
မွည့္ေခၚၾကသည္။
၀ိဋဋဴပမင္းသားသည္ ဘိုးေတာ္မဟာနာမ္
မင္းႀကီးရွိရာ သာ၀တၳိျပည္သို႔ သြားသည္။
သာကီ၀င္တို႔က သူ႔ကိုကၽြန္မမွဖြားေသာသား
ဟု တန္းတူမဆက္ဆံလိုၾကေခ်။ ၀ိဋဋဴပသည္
သူ႔ထက္ႀကီးေသာ သာကီ၀င္တို႔ကိုသာ ေတြ႕
ခြင့္ရ၍ သူကသာ ႀကီးသူတို႔ကို ရွိခိုးရ၏။
သူ႔ထက္ငယ္ေသာ သာကီ၀င္မင္းသား
မင္းသမီးမ်ားက သူ႔ကိုမေတြ႕လိုၾကဘဲေရွာင္
ေနၾကသည္။
၀ိဋဋဴပထိုင္ေသာေနရာပ်ဥ္ခ်ပ္ကိုလည္း
ကၽြန္မသားဟု ယုတ္နိမ့္ေသာေၾကာင့္
ႏြားႏုိ႔ျဖင့္ ေဆးေၾကာကုန္၏။ ထိုအေၾကာင္း
ကို ၀ိဋဋဴပကသိလွ်င္အမ်က္ထြက္၍ တစ္ေန႔
တြင္သာကီ၀င္တို႔၏လည္ေခ်ာင္းေသြးျဖင့္မိမိ
ထိုင္ရာ ပ်ဥ္ခ်ပ္ကို ေဆးေၾကာမည္ဟုအႀကံ
ျဖစ္ကာ လက္စားေခ်မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ထား
သည္။
ေကာသလမင္းႀကီးနတ္ရြာစံလွ်င္ ၀ိဋဋဴပသည္
ထီးနန္းကိုရသည္။ ထိုအခါသူသည္ မိမိ၏အႀကံ
အစည္အတိုင္းသာကီ၀င္တို႔ကို လက္စားေခ်ဖို႔
အခြင့္ဆိုက္ေရာက္လာသည္။
၀ိဋဋဴပသည္သာကီ၀င္မ်ားရွိရာ ကပိလ၀တ္ျပည္
သို႔ စစ္သည္ဗုိလ္ပါမ်ားစြာႏွင့္တကြခ်ီတက္လာ
သည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ နံနက္မိုးေသာက္
ေသာအခါ ေလာကကိုၾကည့္ရႈ႕ေတာ္မူေသာ္
ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္ သာကီ၀င္တို႔၏ ပ်က္စီးျခင္း
ကုိ ျမင္ေတာ္မူ၍ ညခ်မ္းအခ်ိန္တြင္ေကာင္းကင္
ခရီးျဖင့္ၾကြေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ကပိလ၀တ္ျပည္အနီး
က်ဲေသာ ပူေသာ အရိပ္ရွိေသာ သစ္ပင္ရင္း၌
သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။
၀ိဋဋဴပမင္းသားပိုင္ေသာ ေကာသလတိုင္းျပည္
အပိုင္းအျခားတြင္ကား ႀကီးစြာေသာ ထူထဲေသာ
ေအးခ်မ္းေသာ အရိပ္ရွိေသာ ေညာင္ပင္ႀကီး
မ်ားစြာရွိ၏။
ထိုအခါ ၀ိဋဋဴပသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား
ျမတ္စြာဘုရား အဘယ္ေၾကာင့္ ပူျပင္းေသာ
က်ဲေသာ အရိပ္ရွိသည့္ သစ္ပင္မ်ား၏အရိပ္
၌ ေနေတာ္မူပါသနည္း။ ဤမွာဘက္ရွိ
ႀကီးစြာေသာ ထူထဲေသာ အရိပ္ရွိေသာ
ပေညာင္ပင္မ်ားအရိပ္၌ေနေတာ္မူပါဘုရား
ဟုေလွ်ာက္၏။
ျမတ္စြာဘုရားက ၀ိဋဋဴပမင္းသား ရွိပါေစေတာ့
ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္တို႔၏ အရိပ္က ပိုမိုေအးျမပါ
၏ဟု ေလးနက္ေသာ အဓိပၸါယ္ျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူ
သည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္အရရန္ၿငိဳး
ဖြဲ႕မႈ ေခတၱေျပေပ်ာက္ကာ သာကီ၀င္တုိ႔ကို
သတ္ျဖတ္မည့္အႀကံကို လက္ေလ်ာ့ကာ မိမိ
ႏုိင္ငံသို႔ ျပန္ေလသည္။
၀ိဋဋဴပသည္ တစ္ဖန္ေဒါသျဖစ္လာျပန္၍
ဒုတိယအႀကိမ္ကပိလ၀တ္ျပည္၌ စစ္သည္
ဗိုလ္ပါမ်ားစြာႏွင့္ ခ်ီတက္လာျပန္သည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္လည္း ေရွးနည္းတူ
ၾကြသြား၍ ကပိလ၀တ္ေနျပည္ဘက္မွက်ဲ
ေသာ၊ ပူေသာ အရိပ္ရွိေသာ သစ္ပင္ရိပ္၌
ေနေတာ္မူျပန္သည္။
ဤတစ္ႀကိမ္မွာလည္း ၀ိဋဋဴပသည္ ျမတ္စြာ
ဘုရားကုိ ဖူးေတြ႕ရျပန္သျဖင့္ လက္ေလ်ာ့
ကာ မိမိတိုင္းျပည္သို႔ျပန္ေလသည္။ ဤနည္း
အားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တတိယအႀကိမ္
အထိ သာကီ၀င္တု႔ိကို ၀ိဋဋဴပမင္း၏တိုက္ခိုက္
သတ္ျဖတ္ျခင္းေဘးမွ ကယ္ဆယ္ႏုိင္ပါ၏။
စတုတၳအႀကိမ္တြင္ကား ျမတ္စြာဘုရားသည္
သာကီ၀င္တို႔၏ ေရွးမေကာင္းမႈကံကို သိေတာ္
မူသည္။ ထိုေရွးအတိတ္အကုသိုလ္ကံဟူသည္
မွာ ျမတ္၌အဆိပ္ခတ္ဖူးေသာ အတိတ္ကံျဖစ္
၏။ ထိုကံကို မတားျမစ္ႏုိင္ဟု သိေတာ္မူသျဖင့္
စတုတၳအႀကိမ္ၾကြသြားေတာ္မမူေခ်။
၀ိဋဋဴပမင္းသည္ စတုတၳအႀကိမ္ သာကီ၀င္
မင္းသားတို႔ကိုသတ္ရန္ စစ္သည္ဗုိလ္ပါမ်ား
ႏွင့္ ခ်ီတက္လာသည္။ ဘုရားရွင္၏ ေဆြ
ေတာ္မ်ဳိးေတာ္ သာကီ၀င္တို႔ကား သူတစ္ပါး
၏အသက္ကို မသတ္ၾကကုန္။ မိမိတို႔တြင္
ကၽြမ္းက်င္ထူးခၽြန္စြာတတ္ေျမာက္ထားေသာ
ေလးျမားအတတ္တို႔ျဖင့္လည္း ရန္သူ၀ိဋဋဴပ
မင္း၏စစ္သည္တုိ႔ကို ေလးျမွားတို႔ျဖင့္တည့္
ေအာင္မပစ္ၾကကုန္။ ရန္သူတို႔၏ကာၾကား၊
နားေပါက္ၾကား၊ လက္ၾကားစသည္တို႔မွ
ျမွားတို႔ကို ထြက္ေအာင္ပညာျဖင့္ေၾကာက္
လန္႔ေအာင္ျပဳၾကကုန္၏။
သာကီ၀င္တို႔က မိမိႏွင့္စစ္သည္တို႔ကိုမသတ္
ျဖတ္ဟုသိလွ်င္ ၀ိဋဋဴပမင္းသည္ဘုိးေတာ္
မဟာနာမ္မင္းႀကီးႏွင့္ အၿခံအရံသာကီ၀င္
တို႔ကုိသာ ခ်န္ထား၍က်န္ေသာ သာကီ၀င္
ဟူသမွ်တို႔ကို ကေလးသူငယ္မက်န္သတ္
ျဖတ္ၾကေလသည္။ ေသြးေခ်ာင္းစီးေစၿပီး
လွ်င္ သာကီ၀င္တို႔၏ လည္ေခ်ာင္းေသြး
ျဖင့္ မိမိထုိင္ခဲ့ရာ ပ်ဥ္ခ်ပ္ကို ေဆးေၾကာ
ေစ၏။ သာကီ၀င္မင္းအဆက္အႏြယ္သည္
၀ိဋဋဴပမင္းေဘးျဖင့္ ျပတ္ျခင္းသို႔ေရာက္
ရ၏။
အမွန္အားျဖင့္ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက ေဆြ
ေတာ္မ်ဳိးေတာ္သာကီ၀င္တို႔အား ခ်စ္ခင္
မႈ(ေမတၱာ) သူတစ္ပါးတို႔၏ဆင္းရဲျခင္းကို
သနားျခင္း(ကရုဏာ)၊ သူတစ္ပါးတို႔၏
ခ်မ္းသာျခင္းကို ၀မ္းေျမာက္ျခင္း( မုဒိ
တာ ) တရားစသည္တို႔ကို ပြားေစလို
ေသာ္လည္း သူတို႔သည္ မသိမိုက္မွား
ျခင္း(ေမာဟ) မိမိတို႔၏ အမ်ဳိးႏွင့္ဂုဏ္
ကို ေထာင္လႊားမာနတက္ျခင္း(မာန)
သူတစ္ပါးကိုမနာလိုျခင္း(ဣႆာ)၊
မိမိတို႔စည္းစိမ္ကို ၀န္တိုျခင္း(မစၧရိယ)
ဟူေသာတရားမ်ား လက္ကိုင္ထားကာ
၀ိဋဋဴပအေပၚမတူမတန္အဖက္မလုပ္
ဆက္ဆံခဲ့ၾကသျဖင့္ ပ်က္စီးျခင္းသို႔
ေရာက္ၾကရ၏။
၀ိဋဋဴပမင္းသည္ သာကီ၀င္တို႔ကိုေအာင္
ႏိုင္ၿပီးေနာက္ ဘိုးေတာ္မဟာနာမ္မင္းႀကီး
ကိုေခၚေဆာင္ၿပီး ဘိုးေတာ္မဟာနာမ္မင္း
ႀကီးႏွင့္အတူ ပြဲေတာ္တည္မည္ဟုေျပာ၏။
မဟာနာမ္မင္းႀကီးသည္ သာကီ၀င္တို႔၏
စိတ္ဓါတ္ကို မစြန္႔ေခ်။ ေျမးေတာ္သူ၀ိဋဋဴပ
သည္ ကၽြန္မ၏အဆက္အႏြယ္ဟု သေဘာ
ထားကာ ပြဲေတာ္အတူမတည္လို။ မတည္
လွ်င္လည္းသတ္မည္ဟုသိသျဖင့္ အနီးရွိ
ေရအိုင္တစ္ခုသို႔ေရခ်ဳိးဆင္းေယာင္ေဆာင္
ကာ ေရငုပ္သြား၏။ နဂါးမင္းကေဆာင္ယူ
သျဖင့္ နဂါးျပည္တြင္ မင္းႀကီးသည္တစ္
ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ေနေတာ္မူသည္။
၀ိဋဋဴပမင္းႏွင့္စစ္သည္ဗိုလ္ပါအေပါင္းတို႔
သည္ အစိရ၀တီျမစ္သို႔ ညအခ်ိန္ဆိုက္
ေရာက္ၾက၍ သစ္ခက္တဲနန္းထိုးကာ
စခန္းခ်ေနေလသည္။ ထိုသူတို႔တြင္
ေရွးအတိတ္ကံမကင္းသူတို႔သည္
၀ိဋဋဴပမင္းႏွင့္တကြ ျမစ္အတြင္းသဲေသာင္
ျပင္၌ အနားယူအိပ္စက္ၾကကုန္၏။
ထိုခဏ၌အထက္ျမစ္ညွာ၌ သည္းထန္
ေသာ မိုးႀကီးရြာသြန္းေတာ့သည္။ ျမစ္
ညာမွ ေရအလြန္ျပင္းထန္စြာ စီးဆင္းလာ
၍ ၀ိဋဋဴပမင္းႏွင့္တကြစစ္သည္ဗိုလ္ပါ
အေပါင္းတုိ႔ကို သမုဒၵရာသို႔ သယ္ယူ
နစ္မႊန္းပ်က္စီးေစပါသည္။
၀ိဋဋဴပမင္းသည္ အမိဘက္မွေဆြေတာ္
မ်ဳိးေတာ္ ေတာ္စပ္ေသာ မိမိ၏အေပၚ၌
ႏွိမ္ခ်ဆက္ဆံတတ္သည့္ သာကီ၀င္တို႔
အေပၚ စိတ္ဆိုးေသာ အမ်က္ထြက္ျခင္း
(ေဒါသ)၊ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျဖင္း(ေကာဓဥပဟနာ)
စေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔၏ ဖိစီးျခင္း
ကို ခံရ၍ သာကီ၀င္ဟူသမွ်တို႔ကို လက္
စားေခ် သတ္ျဖတ္ခဲ့၏။
သို႔ရာတြင္သူ၏မေကာင္းမႈအကုသိုလ္
ကံသည္ မၾကာမီမွာပင္ သူ႔ထံသို႔ေရာက္
လာကာ ေရနစ္ေသဆံုးရေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားလိုလားေတာ္မူေသာ
ေဆြရိပ္မ်ဳိရိပ္ဟူေသာ တရားေတာ္၏
အနက္အဓိပၸါယ္ကို သေဘာမေပါက္
ဘဲ ပ်က္စီးျခင္းဟူေသာ ေသာကပရိ
ေဒ၀ ဒုကၡ ေဒါမနႆစေသာ အဆိုး
တရားအပူတို႔၏တည္ရာငရဲသို႔က်
ေရာက္ရေတာ့သည္။
ဓမၼပဒအ႒ကထာ ပထမတြဲ ပုပၹ၀ဂ္၊
၀ိဋဋဴပ၀တၳဳမွ မြမ္းမံတင္ျပပါသည္။
ဦးေငြေအာင္မြန္
အျမတ္ဆံုးပူေဇာ္ျခင္းႏွင့္အျခားဓမၼရသစာစုမ်ား
=========
သာ၀တိၳျပည္ရွင္ ပေသနဒီေကာသလမင္းႀကီးသည္
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔ႏွင့္ကၽြမ္း၀င္http://itking969.blogsport.comhttp://itking969.blogsport.com
လိုသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္ျဖစ္ေသာ
မင္းသမီးတစ္ေယာက္ကို မိဖုရားေျမွာက္ရန္ႀကံစည္
သည္။
ထို႔ေနာက္ သာကီ၀င္မင္းတို႔ထံသို႔ မင္းသမီးတစ္ပါး
ကိုပို႔ဆက္ရမည္ဟု သတင္းစကားပုိ႔လိုက္၏။
သာကီ၀င္မင္းတို႔သည္ သာကီ၀င္မင္းသမီးစစ္စစ္
တစ္ေယာက္ကုိ မေပးလုိၾကကုန္။ အညီအညြတ္
စည္းေ၀းတိုင္ပင္ၾက၍ သာကီ၀င္မဟာနာမ္မင္း
ႀကီးႏွင့္ ကၽြန္မတစ္ဦးတို႔ဖြားျမင္ေသာ ၀ါသဘ
ခတၱိယမည္ေသာ တင့္တယ္လွပသည့္ သမီး
ငယ္ကို ပို႔ဆက္ၾကသည္။
မင္းႀကီးသည္ ထို၀ါသဘခတၱိယသတို႔သမီးကို
မိဖုရားအရာ၌ ထားသည္။ မၾကာျမင့္မီသား
တစ္ေယာက္ကုိ ဖြားျမင္ရာ ၀ိဋဋဴပဟုအမည္
မွည့္ေခၚၾကသည္။
၀ိဋဋဴပမင္းသားသည္ ဘိုးေတာ္မဟာနာမ္
မင္းႀကီးရွိရာ သာ၀တၳိျပည္သို႔ သြားသည္။
သာကီ၀င္တို႔က သူ႔ကိုကၽြန္မမွဖြားေသာသား
ဟု တန္းတူမဆက္ဆံလိုၾကေခ်။ ၀ိဋဋဴပသည္
သူ႔ထက္ႀကီးေသာ သာကီ၀င္တို႔ကိုသာ ေတြ႕
ခြင့္ရ၍ သူကသာ ႀကီးသူတို႔ကို ရွိခိုးရ၏။
သူ႔ထက္ငယ္ေသာ သာကီ၀င္မင္းသား
မင္းသမီးမ်ားက သူ႔ကိုမေတြ႕လိုၾကဘဲေရွာင္
ေနၾကသည္။
၀ိဋဋဴပထိုင္ေသာေနရာပ်ဥ္ခ်ပ္ကိုလည္း
ကၽြန္မသားဟု ယုတ္နိမ့္ေသာေၾကာင့္
ႏြားႏုိ႔ျဖင့္ ေဆးေၾကာကုန္၏။ ထိုအေၾကာင္း
ကို ၀ိဋဋဴပကသိလွ်င္အမ်က္ထြက္၍ တစ္ေန႔
တြင္သာကီ၀င္တို႔၏လည္ေခ်ာင္းေသြးျဖင့္မိမိ
ထိုင္ရာ ပ်ဥ္ခ်ပ္ကို ေဆးေၾကာမည္ဟုအႀကံ
ျဖစ္ကာ လက္စားေခ်မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ထား
သည္။
ေကာသလမင္းႀကီးနတ္ရြာစံလွ်င္ ၀ိဋဋဴပသည္
ထီးနန္းကိုရသည္။ ထိုအခါသူသည္ မိမိ၏အႀကံ
အစည္အတိုင္းသာကီ၀င္တို႔ကို လက္စားေခ်ဖို႔
အခြင့္ဆိုက္ေရာက္လာသည္။
၀ိဋဋဴပသည္သာကီ၀င္မ်ားရွိရာ ကပိလ၀တ္ျပည္
သို႔ စစ္သည္ဗုိလ္ပါမ်ားစြာႏွင့္တကြခ်ီတက္လာ
သည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ နံနက္မိုးေသာက္
ေသာအခါ ေလာကကိုၾကည့္ရႈ႕ေတာ္မူေသာ္
ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္ သာကီ၀င္တို႔၏ ပ်က္စီးျခင္း
ကုိ ျမင္ေတာ္မူ၍ ညခ်မ္းအခ်ိန္တြင္ေကာင္းကင္
ခရီးျဖင့္ၾကြေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ကပိလ၀တ္ျပည္အနီး
က်ဲေသာ ပူေသာ အရိပ္ရွိေသာ သစ္ပင္ရင္း၌
သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။
၀ိဋဋဴပမင္းသားပိုင္ေသာ ေကာသလတိုင္းျပည္
အပိုင္းအျခားတြင္ကား ႀကီးစြာေသာ ထူထဲေသာ
ေအးခ်မ္းေသာ အရိပ္ရွိေသာ ေညာင္ပင္ႀကီး
မ်ားစြာရွိ၏။
ထိုအခါ ၀ိဋဋဴပသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား
ျမတ္စြာဘုရား အဘယ္ေၾကာင့္ ပူျပင္းေသာ
က်ဲေသာ အရိပ္ရွိသည့္ သစ္ပင္မ်ား၏အရိပ္
၌ ေနေတာ္မူပါသနည္း။ ဤမွာဘက္ရွိ
ႀကီးစြာေသာ ထူထဲေသာ အရိပ္ရွိေသာ
ပေညာင္ပင္မ်ားအရိပ္၌ေနေတာ္မူပါဘုရား
ဟုေလွ်ာက္၏။
ျမတ္စြာဘုရားက ၀ိဋဋဴပမင္းသား ရွိပါေစေတာ့
ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္တို႔၏ အရိပ္က ပိုမိုေအးျမပါ
၏ဟု ေလးနက္ေသာ အဓိပၸါယ္ျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူ
သည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္အရရန္ၿငိဳး
ဖြဲ႕မႈ ေခတၱေျပေပ်ာက္ကာ သာကီ၀င္တုိ႔ကို
သတ္ျဖတ္မည့္အႀကံကို လက္ေလ်ာ့ကာ မိမိ
ႏုိင္ငံသို႔ ျပန္ေလသည္။
၀ိဋဋဴပသည္ တစ္ဖန္ေဒါသျဖစ္လာျပန္၍
ဒုတိယအႀကိမ္ကပိလ၀တ္ျပည္၌ စစ္သည္
ဗိုလ္ပါမ်ားစြာႏွင့္ ခ်ီတက္လာျပန္သည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္လည္း ေရွးနည္းတူ
ၾကြသြား၍ ကပိလ၀တ္ေနျပည္ဘက္မွက်ဲ
ေသာ၊ ပူေသာ အရိပ္ရွိေသာ သစ္ပင္ရိပ္၌
ေနေတာ္မူျပန္သည္။
ဤတစ္ႀကိမ္မွာလည္း ၀ိဋဋဴပသည္ ျမတ္စြာ
ဘုရားကုိ ဖူးေတြ႕ရျပန္သျဖင့္ လက္ေလ်ာ့
ကာ မိမိတိုင္းျပည္သို႔ျပန္ေလသည္။ ဤနည္း
အားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တတိယအႀကိမ္
အထိ သာကီ၀င္တု႔ိကို ၀ိဋဋဴပမင္း၏တိုက္ခိုက္
သတ္ျဖတ္ျခင္းေဘးမွ ကယ္ဆယ္ႏုိင္ပါ၏။
စတုတၳအႀကိမ္တြင္ကား ျမတ္စြာဘုရားသည္
သာကီ၀င္တို႔၏ ေရွးမေကာင္းမႈကံကို သိေတာ္
မူသည္။ ထိုေရွးအတိတ္အကုသိုလ္ကံဟူသည္
မွာ ျမတ္၌အဆိပ္ခတ္ဖူးေသာ အတိတ္ကံျဖစ္
၏။ ထိုကံကို မတားျမစ္ႏုိင္ဟု သိေတာ္မူသျဖင့္
စတုတၳအႀကိမ္ၾကြသြားေတာ္မမူေခ်။
၀ိဋဋဴပမင္းသည္ စတုတၳအႀကိမ္ သာကီ၀င္
မင္းသားတို႔ကိုသတ္ရန္ စစ္သည္ဗုိလ္ပါမ်ား
ႏွင့္ ခ်ီတက္လာသည္။ ဘုရားရွင္၏ ေဆြ
ေတာ္မ်ဳိးေတာ္ သာကီ၀င္တို႔ကား သူတစ္ပါး
၏အသက္ကို မသတ္ၾကကုန္။ မိမိတို႔တြင္
ကၽြမ္းက်င္ထူးခၽြန္စြာတတ္ေျမာက္ထားေသာ
ေလးျမားအတတ္တို႔ျဖင့္လည္း ရန္သူ၀ိဋဋဴပ
မင္း၏စစ္သည္တုိ႔ကို ေလးျမွားတို႔ျဖင့္တည့္
ေအာင္မပစ္ၾကကုန္။ ရန္သူတို႔၏ကာၾကား၊
နားေပါက္ၾကား၊ လက္ၾကားစသည္တို႔မွ
ျမွားတို႔ကို ထြက္ေအာင္ပညာျဖင့္ေၾကာက္
လန္႔ေအာင္ျပဳၾကကုန္၏။
သာကီ၀င္တို႔က မိမိႏွင့္စစ္သည္တို႔ကိုမသတ္
ျဖတ္ဟုသိလွ်င္ ၀ိဋဋဴပမင္းသည္ဘုိးေတာ္
မဟာနာမ္မင္းႀကီးႏွင့္ အၿခံအရံသာကီ၀င္
တို႔ကုိသာ ခ်န္ထား၍က်န္ေသာ သာကီ၀င္
ဟူသမွ်တို႔ကို ကေလးသူငယ္မက်န္သတ္
ျဖတ္ၾကေလသည္။ ေသြးေခ်ာင္းစီးေစၿပီး
လွ်င္ သာကီ၀င္တို႔၏ လည္ေခ်ာင္းေသြး
ျဖင့္ မိမိထုိင္ခဲ့ရာ ပ်ဥ္ခ်ပ္ကို ေဆးေၾကာ
ေစ၏။ သာကီ၀င္မင္းအဆက္အႏြယ္သည္
၀ိဋဋဴပမင္းေဘးျဖင့္ ျပတ္ျခင္းသို႔ေရာက္
ရ၏။
အမွန္အားျဖင့္ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက ေဆြ
ေတာ္မ်ဳိးေတာ္သာကီ၀င္တို႔အား ခ်စ္ခင္
မႈ(ေမတၱာ) သူတစ္ပါးတို႔၏ဆင္းရဲျခင္းကို
သနားျခင္း(ကရုဏာ)၊ သူတစ္ပါးတို႔၏
ခ်မ္းသာျခင္းကို ၀မ္းေျမာက္ျခင္း( မုဒိ
တာ ) တရားစသည္တို႔ကို ပြားေစလို
ေသာ္လည္း သူတို႔သည္ မသိမိုက္မွား
ျခင္း(ေမာဟ) မိမိတို႔၏ အမ်ဳိးႏွင့္ဂုဏ္
ကို ေထာင္လႊားမာနတက္ျခင္း(မာန)
သူတစ္ပါးကိုမနာလိုျခင္း(ဣႆာ)၊
မိမိတို႔စည္းစိမ္ကို ၀န္တိုျခင္း(မစၧရိယ)
ဟူေသာတရားမ်ား လက္ကိုင္ထားကာ
၀ိဋဋဴပအေပၚမတူမတန္အဖက္မလုပ္
ဆက္ဆံခဲ့ၾကသျဖင့္ ပ်က္စီးျခင္းသို႔
ေရာက္ၾကရ၏။
၀ိဋဋဴပမင္းသည္ သာကီ၀င္တို႔ကိုေအာင္
ႏိုင္ၿပီးေနာက္ ဘိုးေတာ္မဟာနာမ္မင္းႀကီး
ကိုေခၚေဆာင္ၿပီး ဘိုးေတာ္မဟာနာမ္မင္း
ႀကီးႏွင့္အတူ ပြဲေတာ္တည္မည္ဟုေျပာ၏။
မဟာနာမ္မင္းႀကီးသည္ သာကီ၀င္တို႔၏
စိတ္ဓါတ္ကို မစြန္႔ေခ်။ ေျမးေတာ္သူ၀ိဋဋဴပ
သည္ ကၽြန္မ၏အဆက္အႏြယ္ဟု သေဘာ
ထားကာ ပြဲေတာ္အတူမတည္လို။ မတည္
လွ်င္လည္းသတ္မည္ဟုသိသျဖင့္ အနီးရွိ
ေရအိုင္တစ္ခုသို႔ေရခ်ဳိးဆင္းေယာင္ေဆာင္
ကာ ေရငုပ္သြား၏။ နဂါးမင္းကေဆာင္ယူ
သျဖင့္ နဂါးျပည္တြင္ မင္းႀကီးသည္တစ္
ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ေနေတာ္မူသည္။
၀ိဋဋဴပမင္းႏွင့္စစ္သည္ဗိုလ္ပါအေပါင္းတို႔
သည္ အစိရ၀တီျမစ္သို႔ ညအခ်ိန္ဆိုက္
ေရာက္ၾက၍ သစ္ခက္တဲနန္းထိုးကာ
စခန္းခ်ေနေလသည္။ ထိုသူတို႔တြင္
ေရွးအတိတ္ကံမကင္းသူတို႔သည္
၀ိဋဋဴပမင္းႏွင့္တကြ ျမစ္အတြင္းသဲေသာင္
ျပင္၌ အနားယူအိပ္စက္ၾကကုန္၏။
ထိုခဏ၌အထက္ျမစ္ညွာ၌ သည္းထန္
ေသာ မိုးႀကီးရြာသြန္းေတာ့သည္။ ျမစ္
ညာမွ ေရအလြန္ျပင္းထန္စြာ စီးဆင္းလာ
၍ ၀ိဋဋဴပမင္းႏွင့္တကြစစ္သည္ဗိုလ္ပါ
အေပါင္းတုိ႔ကို သမုဒၵရာသို႔ သယ္ယူ
နစ္မႊန္းပ်က္စီးေစပါသည္။
၀ိဋဋဴပမင္းသည္ အမိဘက္မွေဆြေတာ္
မ်ဳိးေတာ္ ေတာ္စပ္ေသာ မိမိ၏အေပၚ၌
ႏွိမ္ခ်ဆက္ဆံတတ္သည့္ သာကီ၀င္တို႔
အေပၚ စိတ္ဆိုးေသာ အမ်က္ထြက္ျခင္း
(ေဒါသ)၊ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျဖင္း(ေကာဓဥပဟနာ)
စေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔၏ ဖိစီးျခင္း
ကို ခံရ၍ သာကီ၀င္ဟူသမွ်တို႔ကို လက္
စားေခ် သတ္ျဖတ္ခဲ့၏။
သို႔ရာတြင္သူ၏မေကာင္းမႈအကုသိုလ္
ကံသည္ မၾကာမီမွာပင္ သူ႔ထံသို႔ေရာက္
လာကာ ေရနစ္ေသဆံုးရေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားလိုလားေတာ္မူေသာ
ေဆြရိပ္မ်ဳိရိပ္ဟူေသာ တရားေတာ္၏
အနက္အဓိပၸါယ္ကို သေဘာမေပါက္
ဘဲ ပ်က္စီးျခင္းဟူေသာ ေသာကပရိ
ေဒ၀ ဒုကၡ ေဒါမနႆစေသာ အဆိုး
တရားအပူတို႔၏တည္ရာငရဲသို႔က်
ေရာက္ရေတာ့သည္။
ဓမၼပဒအ႒ကထာ ပထမတြဲ ပုပၹ၀ဂ္၊
၀ိဋဋဴပ၀တၳဳမွ မြမ္းမံတင္ျပပါသည္။
ဦးေငြေအာင္မြန္
အျမတ္ဆံုးပူေဇာ္ျခင္းႏွင့္အျခားဓမၼရသစာစုမ်ား
No comments:
Post a Comment