Friday, July 17, 2015

ဘဝခႏၶာရဲ႕အဆင္တန္ဆာ

Thant Zaw's photo.
ဘဝခႏၶာရဲ႕အဆင္တန္ဆာ
ႏႈတ္ရဲ႕အလွဆိုတာ ႏႈတ္ခမ္းရြဲ႔တာ၊ တည့္တာနဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ သူ႔နား မခ်မ္း၊ၾကမ္းၾကမ္း ၾကဳတ္ၾကဳတ္၊ အယုတ္ တမာ၊ မေျပာဆိုဘဲ ခ်ဳိသာ ေအးၾကည္ ေျပာဆိုေလ့႐ွိရင္ ဒီႏႈတ္ဟာ လွတာပဲ။ ( ေရႊေရးေဆာင္ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲပ႑ဝ )
လူရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ကို လူတို႔ရဲ႕ အျပဳအမူ ကံသုံးပါးနဲ႔ ခြဲေဝၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဇိဝွါဒြါရလို႔ေခၚတဲ့ ( ႏႈတ္ ပါးစပ္ )က ဝစီကံရဲ႕ ျဖစ္ရာဌာနပါ။ ဟဒယက မေနာကံျဖစ္ရာဌာန။ က်န္တဲ့ စကၡဳ၊ ေသာတ၊ ဃာန၊ ကာယတို႔က ကာယ ကံရဲ႕ျဖစ္တည္ရာဌာနေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘဝခႏၶာရဲ႕ အေကာင္း အဆိုးကို ေျပာလိုတဲ့အခါမွာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္စကားအျဖစ္နဲ႔ ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလုံးလို႔ သုံးစြဲေျပာဆိုၾကတာပါ။
ဒီသုံးမ်ဳိးထဲမွာ ႏွလုံးလို႔ေခၚတဲ့ မေနာကံရဲ႕ ျဖစ္ရာ ဌာနနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အာ႐ုံကို သာမန္သိမႈ စိတ္နဲ႔ ခြဲျခမ္းသိမႈ ပညာ လို႔ ႏွစ္မ်ဳိးထပ္ၿပီးခြဲျခား ႏိုင္ပါတယ္။
ေလာကမွာ လွပတယ္၊ က်က္သေရ႐ွိတယ္ဆိုတာဟာ သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ အဆင္တန္ဆာကို ဆင္ျမန္းတတ္မွ၊ ဆင္ျမန္းထား မွျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶအလိုအရ ဘဝခႏၶာကို အလွဆင္ဖို႔အတြက္ ဆင္ျမန္းစရာ အဆင္တန္ဆာ သုံးမ်ဳိး သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ မျဖစ္မေန လိုက္နာက်င့္သုံး ဆင္ျမန္းၾကရမွာျဖစ္လို႔ သိကၡာ သုံးပါးလို႔လည္းေခၚ ပါတယ္။ ဘဝခႏၶာကို ဂုဏ္သိကၡာ႐ွိ႐ွိ တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ခ်မွတ္ေပးထားတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္ မ်ားျဖစ္လို႔ စည္းကမ္းသုံး မ်ဳိးလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သီလ သမာဓိ ပညာတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီသုံးမ်ဳိးထဲမွာ သီလဆိုတာ ကိုယ္နဲ႔ႏႈတ္တို႔ရဲ႕ အဆင္တန္ဆာပါ။ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ေမြးတြင္းပါအရျဖစ္ေစ၊ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္သြားလို႔ပဲ ျဖစ္ေစ၊ ဆံျဖဴ နားထိုင္း ခါးကိုင္း သြားေႂကြ အေရတြန္႔တြဲေနပါေစ။ သူ႔အသက္သတ္မႈ၊ သူ႔ဥစၥာ ခိုးမႈဆို တဲ့ ဒုစ႐ိုက္မႈေတြ ကင္းေစၿပီး သူ႔အက်ဳိး ကို ကာကြယ္ေပးျခင္း၊ ေစာင့္ေ႐ွာက္ေပးျခင္းဆိုတဲ့ ကာယကံနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဝါရိတၱ စာရိတၱသီလနဲ႔ ျပည့္စုံေအာင္ တန္ဆာဆင္ထားမယ္ဆိုရင္ ဒီခႏၶာကိုယ္ဟာ လွပၿပီး အျမဲက်က္သေရ႐ွိေနပါတယ္။
ႏႈတ္ကလည္း လိမ္ညာ ကုန္းေခ်ာ၊ ၾကမ္းၾကဳတ္၊ အက်ဳိးမဲ့ စကားေတြ ေ႐ွာင္ၾကဥ္ၿပီး မွန္ကန္မႈ၊ သင့္ျမတ္ညီၫြတ္မႈ၊ နားဝင္ ခ်ဳိသာမႈႏွင့္ အက်ဳိး ျဖစ္ထြန္းမႈ႐ွိတဲ့ စကားေတြကိုသာ ေျပာ ဆိုေလ့႐ွိရင္ ဒီႏႈတ္ဟာ အျမဲတမ္း လွပၿပီး က်က္သေရ႐ွိေနတာ ပါပဲ။ အမွန္ကေတာ့ အရပ္သား စကားအရ သာ လွပတယ္၊ က်က္သေရ႐ွိ တယ္ လို႔ ေျပာလိုက္ရတာပါ။ ဓမၼ ဂုဏ္သိကၡာအရ အတိအက်ေျပာရင္ ပိုၿပီး ဂုဏ္ေျမာက္တဲ့ေဝါဟာရနဲ႔ ျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ သီလဆိုတာ အရြယ္မေရြး အတင့္တယ္ဆုံး၊ အလွပ ဆုံးနဲ႔ အျမင့္ ျမတ္ဆုံး အဆင္တန္ဆာျဖစ္တယ္ ဆိုတာျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ မွတ္ခ်က္ စကားျဖစ္ပါတယ္။
သမာဓိသိကၡာဆိုတာ စိတ္ရဲ႕စည္းကမ္း၊ စိတ္ရဲ႕အဆင္တန္ဆာ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဟာ ကမၼ႒ာန္းအာ႐ုံနဲ႔ ပြားထုံၿပီး သမာဓိရေအာင္ တည္ေဆာက္ထားမွ စည္းကမ္း႐ွိတဲ့စိတ္၊ က်က္သေရမဂၤလာ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ျမင့္ျမတ္တဲ့စိတ္လို႔ ဆိုႏိုင္ ပါတယ္။ သမာဓိမ႐ွိ ေလလြင့္တုန္လႈပ္ ေနတဲ့စိတ္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္ေကာင္းမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ စိတ္ေကာင္း မဟုတ္တဲ့အတြက္ က်က္သေရမဂၤလာဂုဏ္သိကၡာကင္းမဲ့ တဲ့ စိတ္ယုတ္ စိတ္ညံ့လို႔ပဲ ဆိုရမွာပါ။
ပညာသိကၡာဆိုတာ အသိဉာဏ္ဗဟုသုတတို႔ရဲ႕ စည္း ကမ္း အဆင္ တန္ဆာျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ဗဟုသုတေတြ ႂကြယ္ဝၿပီး ေလာကရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္အရ ဘယ္လိုပညာေတြ ျပည့္စုံတတ္ကြၽမ္းေနတယ္ပဲ ဆို ဆို၊ အနည္းဆုံး ဘဝခႏၶာရဲ႕ ပကတိသေဘာမွန္ျဖစ္တဲ့ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ ကို ထိုး ထြင္းသိျမင္တတ္တဲ့ ဝိပႆနာပညာနဲ႔ တန္ဆာဆင္မထား ဘူးဆိုရင္ ဒီအသိ၊ ဒီပညာဟာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အသိပညာမွန္ မဟုတ္ ႏိုင္ေသးပါဘူး။
ပညာသိကၡာ၊ပညာတန္ဆာဟာ ဘဝခႏၶာတစ္ခုလုံး အတြက္ အေရး အႀကီးဆုံး အဆင္တန္ဆာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္းျမတ္ဗုဒၶက
ဘဝခႏၶာရဲ႕ျဖစ္မႈပ်က္မႈ႕ကို သိတတ္တဲ့ ဝိပႆနာ ဉာဏ္ပညာ မပါဘဲ အႏွစ္တစ္ရာ အသက္႐ွည္ ေနရတာထက္ ဝိပႆနာဉာဏ္ပညာနဲ႔ တစ္ရက္တစ္ညဥ့္ေလာက္ အသက္႐ွင္ရတာကျမတ္တယ္လို႔ မိန္႔ၾကား ခဲ့တာပါ။
ဒါကို ျခဳံၿပီးသုံးသပ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဘဝခနၶာရဲ႕ လွပတင့္ တယ္မႈ၊ က်က္သေရမဂၤလာ႐ွိမႈ၊ ျမင့္ျမတ္မႈဆိုတာ ေမြးတြင္းပါ ခႏၶာအခ်ဳိးအစားနဲ႔ မဆိုင္ဘဲ မိမိကိုယ္တိုင္တည္ေဆာက္ က်င့္ သုံးဆင္ျမန္းထားတဲ့ သိကၡာ သုံးပါးနဲ႔သာဆိုင္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေလာက္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဘဝခႏၶာတစ္ခုဟာ အတိတ္ကံ အေထာက္အပံ့အရ ေမြးရာပါ ႐ုပ္အဆင္းက ဦးဘိုးစိန္ႀကီးရဲ႕ သီခ်င္းထဲကလို မညိဳမျဖဴ၊ မဆူမၾကဳံ၊ မျမင့္မနိမ့္၊ အမူစုံ တစိမ့္စိမ့္နဲ႔ ကင္းေျခာက္ျပစ္ ကြာသူပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေကာင္းျခင္းငါးျဖာ၊ ကင္းကြာေျခာက္ျပစ္၊ နတ္အစစ္လား လူပဲလားလို႔ ခြဲျခားမရေလာက္ေအာင္ လွပသူလို႔ပဲ ဆို ဆို၊ ျပစ္မ်ဳိးမွည့္ မထင္ လို႔ပဲ ထင္ထင္၊ ႏႈတ္ၾကမ္း၊ ကိုယ္ယုတ္၊ စိတ္ထားပုပ္ေအာင္ ဒုစ႐ိုက္တရားေတြ လႊမ္းမိုးေနၿပီဆိုရင္ ဘယ္လိုမွ အထူးမွည့္ေခၚစရာမလိုဘဲ ကမၼသတၱိ သေဘာအတိုင္း အျပစ္မ်ဳိးစုံ ထင္က်န္ရစ္မွာျဖစ္လို႔ ဓမၼသေဘာအရ အက်ည္းတန္ဆုံး အျပစ္မ်ဳိးစုံ မွဲ႔လို႔ထင္ သူသာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ျမတ္စြာဘုရားဆင္ျမန္းေစလိုတဲ့ သိကၡာသုံးရပ္၊ စည္း ကမ္း သုံးျဖာကို ဘဝခႏၶာမွာ အလွဆင္ထားႏိုင္သူ အဖို႔ကေတာ့ ေမြးရာပါ ကံဝဋ္ေႂကြးအရ
စကၡဳပါလမေထရ္တို႔လို မ်က္စိႏွစ္ကြင္း အလင္းမရၾက သူေတြပဲ ျဖစ္ ျဖစ္၊
ခုဇၨဳတၱရာလို ကုန္းကြေနသူေတြပဲျဖစ္ျဖစ္
သုပၸဗုဒၶသီတင္းသည္လို ကိုယ္အေရျပား ေရာဂါသည္ေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊
ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ႏႈတ္ႁမြက္ခ်ီးက်ဴးရေလာက္ေအာင္ ဂုဏ္ က်က္သေရအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စုံႏိုင္ၾကတာမို႔ မိမိတို႔ရဲ႕ ဘဝ ခႏၶာကို ကိုယ္ပိုင္အလွရတနာတို႔နဲ႔ ျပည့္စုံတင့္တယ္ေအာင္ စနစ္တက် အားထုတ္ဆင္ျမန္းႏိုင္ၾကပါေစေသာ္ဝ္။
ေၾကာက္တတ္ရင္ေ႐ွ႕တိုးႏွင့္ မေထရ္ျမတ္တို႔၏ စကား ဝိုင္း ၂
ဓမၼေဘရီအ႐ွင္ဝီရိရ(ေတာင္စြန္း)http://wwwitking969.blogsport.com

No comments:

Post a Comment