Tuesday, July 14, 2015

လွည့္စား၍မရ

လွည့္စား၍မရ
==========
သူရမၺ႒ကား တိတၳိတို႔၏တပည့္ဒကာျဖစ္၏။ သူရမၺ႒၏
ေသာတာပန္ျဖစ္ရန္ ျမင္ေတာ္မူေသာ ဗုဒၶသည္ဆြမ္းခံ
ၾကြလာ၏။ သူရမၺ႒လည္း ဗုဒၶအား အိမ္ထဲသို႔ပင့္၍ဆြမ္း
ကပ္၏။ ဗုဒၶသည္ သူ႔အားတရားေဟာ၏။ သူကား
ေသာတာပန္ျဖစ္သြား၏။
ဗုဒၶျပန္ၾကြ၏။ ထိုအခါ မာရ္နတ္က သူရမၺ႒၏မိမိနယ္မွ
လြတ္မလြတ္ စံုစမ္းလုိ၍ ဘုရားႏွင့္တူေအာင္ ဖန္ဆင္း
ၿပီးလွ်င္ သူရမၺ႒၏အိမ္္တံခါးသို႔ ေရာက္လာ၏။ သူရမၺ႒
သည္ ဘုရားရွင္ျပန္ၾကြလာသည္ဟူေသာ အမွတ္ျဖင့္
ခ်ဥ္းကပ္လာကာ ၾကြလာျခင္းအေၾကာင္းကိုေလွ်ာက္
ထားေလေသာ္ ဘုရားအေယာင္ေဆာင္ေသာ မာရ္နတ္
က
သူရမၺ႒ ငါတရားေဟာခဲ့စဥ္က တရားတစ္ခုကိုသတိ
မထား အမွတ္မဲ့ ေဟာခဲ့မိသည္။ ခႏၶာငါးပါးကို အနိစၥ၊
ဒုကၡ၊ အနတၱဟု ေဟာခဲ့မိ၏။ သို႔ေသာ္ ခႏၶာေတြအကုန္
လံုး သည္သေဘာခ်ည္းမဟုတ္။ မပ်က္မစဲ ခုိင္ၿမဲေသာ
ခႏၶာတခ်ဳိ႕ရွိေသးသည္ဟု ဆို၏။ ကိုယ္ေတြ႔တရားမရွိသူ
ဆိုလွ်င္ ဘုရားပဲဟု အတည္ျပဳ၍ မရ္နတ္စကားကို
လက္ခံလုိက္မည္သာ ျဖစ္၏။ တရားကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ၿပီး
ယံုၾကည္ဆံုးျဖတ္ၿပီးျဖစ္ေနေသာ သူရမၺ႒ကား ဤအခ်က္
ကို လက္မခံႏုိင္။ ထို႔ေၾကာင့္စဥ္းစားသည္မွာ ဤစကား
သည္ အလြန္၀န္ေလးေသာ စကားျဖစ္၏။ ဘုရားတို႔
မည္သည္ အမႈ႔မဲ့ အမွတ္မဲ့ေဟာမႈမရွိႏုိင္။ ဘုရားရွင္၏
ဆန္႔က်င္ဘက္မွာ မာရ္နတ္ျဖစ္၏။ ဤသူသည္ မာရ္
နတ္ျဖစ္ရမည္ဟု စဥ္းစားၿပီးလွ်င္
သင္ မာရ္နတ္မဟုတ္ေလာဟု ဆို၏။ မာရ္နတ္လည္း
မကြယ္မ၀ွက္ ၀န္ခံရ၏။ ထိုအခါ သူရမၺ႒က
အို မာရ္နတ္၊ သင္လို မာရ္နတ္မ်ဳိး အရာအေထာင္
မက လာဖ်က္ေသာ္လည္း ငါ၏သဒၶါကို လႈပ္ရွားေစ
ႏုိင္မည္မဟုတ္။ မဟာေဂါတမဘုရားရွင္သည္
သေဗၺသခၤါရာ အနိစၥာ ကို ၾကားရုံမွ်မဟုတ္။ ကိုယ္ေတြ႕
သိသည္အထိ ျဖစ္ေအာင္ ေဟာၾကားခဲ့ၿပီးျဖစ္ရာ သင္
လွည့္စား၍ ရမည္မဟုတ္။ ငါ့အိမ္တံခါးမွာ မေနႏွင့္ေတာ့
ဟု ႏွင္ေသာ္ မာရ္နတ္လည္း ကြယ္ေလ၏။ အေၾကာင္း
ကို ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားေလေသာ္ ဤအေၾကာင္း
အတၳဳပၸတ္အရပင္ သူရမၺ႒အား အေ၀စၥပသႏၷဧတဒဂ္=
မတုန္မလႈပ္ သက္၀င္ယံုၾကည္သူမ်ားတြင္ အထူးခၽြန္ဆံုး
ပုဂၢဳိလ္အရာျဖင့္ ေျမွာက္စားခ်ီးက်ဴးေတာ္မူေလသည္။
ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္သည္ တရားကိုကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္၍
တရား၌ အတည္ျပဳ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ပင္
၁။ ဘုရား၌ မတုန္မလႈပ္ သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္း။
၂။ တရားေတာ္၌ မတုန္မလႈပ္ သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္း။
၃။ သံဃာေတာ္၌ မတုန္မလႈပ္ သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္း။
၄။ အရိယကႏၱသီလ = ငါးပါးသီလႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း။
ဤတရားေလးပါး ၄င္း၌ထင္ရွားရွိခဲ့သည္။ ၄င္းေလးပါး
သည္ မဂ္ျဖင့္ၿပီးေသာေၾကာင့္ ေသာတာပတၱိယဂၤ =
ေသာတာပတၱိမဂ္၏ အစိတ္အပိုင္းဟု ဆို၏။ ဤတရား
ေလးပါးကို ဓမၼဒါသ = တရားမွန္ ဟုလည္း ေဟာခဲ့၏။
ေလာကတြင္ မွန္ကိုၾကည့္ေသာ္ မိမိ၏အျခင္းအရာ
ပံုပန္းကို ျဖစ္ေနသည့္အတိုင္း အမွန္သိျမင္သကဲ့သို႔
ဤတရားမွန္ျဖင့္ ငါအပါယ္မလားေတာ့ၿပီ။ မဂ္ဟူေသာ
နိယာမျဖင့္ၿမဲၿပီ။ အထက္မဂ္သာ ရဖို႔ရွိေတာ့သည္ဟု
သိႏုိင္၏။ ထို႔ျပင္
၁။ သပၸဳရိသ သံေသ၀ = သူေတာ္ေကာင္းတို႔ျဖင့္ေပါင္း
သင္းျခင္း။
၂။ သဒၶမၼႆ၀န = သူေတာ္ေကာင္းတရားနာၾကားျခင္း။
၃။ ေယာနိေသာ မနသိကာရ = သင့္တင့္ေကာင္းမြန္
ေအာင္ စိတ္ထားျခင္း။
၄။ ဓမၼာႏု ဓမၼပဋိပတၱိ = မဂ္ဖိုလ္ဓမၼအားေလ်ာ္ေသာ
အက်င့္ကို က်င့္ျခင္းဟု လာေသာ ေသာတာပတိၱယဂၤ
တရားေလးပါးရွိေသး၏။ ထိုေသာတာပတိၱယဂၤတရား
ေလးပါးကား ေသာတာပတၱိမဂ္ရရန္ ေရွ႕အဖို႔က
ျပည့္စံုေစရမည့္ အေၾကာင္းအဂၤါမ်ားတည္း။
သာသနာေတာ္၌ အတည္ျပဳဆံုးျဖတ္ႏုိင္၍ မည္သူမွ်
မလွည့္စားႏုိင္ေအာင္ ခုိင္မာေသာ ေထာက္တည္ရာ
ရေနေသာ ေသာတာပန္၏ ဤဂုဏ္ရည္ကား အမ်ား
လုိလား ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္၍ ထိုဂုဏ္ရွင္မွာ ႏွစ္သက္
ဖြယ္ ရတနာအစစ္ျဖစ္ေပသည္။
ဓမၼဒူတအရွင္ပညာေဇာတ
ဗုဒၶဓမၼျပႆနာမ်ားေပါင္းခ်ဳပ္ ဒုတိယတြဲhttp://itking969.blogsport.com
လြင္ေအာင္ မ်ိဳး's photo.

No comments:

Post a Comment