Friday, July 24, 2015

ေမးသင့္လွတဲ႔ ေမးခြန္း

မူရင္းပို႔တြင္ ပါေသာမန္႔မ်ားကိုလည္း ေသခ်ာက်နစြာ ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ
ဝိဘဇၨ ဝါဒီ's photo.
ေမးသင့္လွတဲ႔ ေမးခြန္း
အရွင္ဘုရားတို႔ကေရာ အဘယ္အက်ိဳးငွါ
သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ဝင္၍ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို
က်င့္သံုးၾကပါသနည္း။
မိတ္ေဆြတို႔ကေရာ အဘယ္အက်ိဳးအတြက္
သရဏဂံုခံယူလ်က္ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို
က်င့္သံုးၾကပါသနည္း။
အေၾကာင္းကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးအေၾကာင္းျပခ်က္ ျဖစ္ဖို႔ထက္ မိမိတို႔ရဲ ႔ အေၾကာင္းျပခ်က္အတိုင္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေအာင္ျမင္ေအာင္ ၾကိဳးစားဖို႔ သတိေပးခ်င္ပါတယ္။
ငါက 'ဘုန္းၾကီးကြ'
'ငါက အဘိဓမၼာသမားကြ'
'ငါက ဝိပႆနာ ေန႔တိုင္း အခ်ိန္ေပးအားထုတ္ေနတာကြ'
'ငါက ပိဋကျမန္မာျပန္ကို ဖတ္ထားတာ မနည္းေတာ့ဘူးကြ'
'ငါက ပုတီးေန႔တိုင္းစိတ္ေနတာကြ'
ဆိုတာနဲ႔ စိတ္မခ်ရေသးသလို
ေသြးရူးေသြတန္းနဲ႔ ဝိပႆနာဉာဏ္စဥ္ေတြ ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊားျပီး ဒိ႒ိျဖဳတ္ခ်င္လို႔လည္း မရပါဘူး။
သာသနာ့ေဘာင္ဝင္တာ၊ အဘိဓမၼာသင္ၾကားတာ၊ အခ်ိန္ပိုင္းပင္ျဖစ္ေစ ဝိပႆနာအားထုတ္တာ၊ သုတၱန္ေတြကို စနစ္တက်ေလ့လာတာ၊ ပုတီးစိပ္တာ အင္မတန္ျမင့္ျမတ္ေကာင္းမြန္တဲ႔ အလုပ္ေတြပါပဲ။ ဒါေတြကို မလုပ္ဖို႔ တားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ မိမိလုပ္ရပ္ေတြကို ခ်င့္ခ်ိန္မိဖို႔ သတိေပးခ်င္တာပါ။ ျပီးေတာ့ မိမိရည္မွန္းခ်က္ အေပၚ မိမိဘယ္ေလာက္တန္ဖိုးထားသလည္း ဆိုတာကို ဆန္းစစ္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာေတြအားလံုး အိမ္ယာကိုစြန္႔ နိဗၺာန္အတြက္ သာသနာ့ေဘာင္ဝင္ၾက လို႔ ႏိႈးေဆာ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိေလသာကို ႏွိမ္နင္းရာမွာ မိမိရဲ ႔ ပကတိအားကို သိျပီး အားအင္ကို ျမွင့္တင္ရပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ စိတ္ေရာဂါရျပီး Doctor ေတြဆီျပရဖို႔ပဲ ရွိတယ္။ အႏိႈင္းမဲ႔ေဆးဆရာ ေဘသဇၨဂုရုျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ကုရုတိုင္းသားျပည္သူ အေပါင္းကို စစခ်င္းေဆာက္နဲ႔ထြင္းသလို ' ကိေလသာ မျဖစ္ေစနဲ႔' လို႔ စတင္ မမိန္႔ပါဘူး။
'သြားရင္သြားမွန္း ေတြးရင္ေတြးရင္ေတြးမွန္း ကိေလသာျဖစ္ရင္ျဖစ္မွန္းသိဖို႔' စစခ်င္းမွာ လက္ရွိ ဘာေတြဘယ္လိုျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာ သိရန္ ညႊန္ၾကားေတာ္မူပါတယ္။ ဒါက ရိုးစင္းလြယ္ကူလွလို႔
ထိုထို အဓမၼဝါဒီေတြက
'သြားရင္သြားမွန္း အရူးတို႔၊ ေခြးတို႔ေတာင္သိတာပဲ'
လို႔ ဆိုတတ္ပါတယ္။
မွန္ပါတယ္။ သတိပ႒ာန္ကို ပြားမ်ားက်င့္ၾကံတယ္ ဆိုတဲ႔ စရင္းဝင္ခ်င္ရင္ေတာ့
1) အာတာပီ လို႔ေခၚတဲ႔ ေကာင္းမႈကိုပြားေစ မေကာင္းမႈကိုေရွာင္ေစ ျပီး ကိေလသာကို ျပင္းစြာေလာင္ကြ်မ္းေစတတ္ေသာ ဝီရိယ
2) သမၸဇည ဆိုတဲ႔ သင့္ေတာ္၏ မသင့္ေတာ္၏ ဆိုတာနဲ႔ ဘာေတြဘယ္လိုျဖစ္ေနမွန္း ပိုင္းျခားနားလည္တတ္မႈ ပညာ
3) သတိ ဆိုတဲ႔ ကုသိုလ္တရား တို႔၌ မျပတ္ မေမ့ေလ်ာ့မႈ။ ကုသိုလ္တရားဆိုတာကို သီးျခားၾကီး အထူးလိုက္ရွာ ေနရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အာတာပီ နဲ႔ သမၸဇည ကို မျပတ္ျဖစ္ပြားေစတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ ၃ခ်က္နဲ႔ ညီညြတ္မွ ဘုရားေဟာ သတိပ႒ာန္ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ခုထူးျခားတာက အရူးေတြ၊ ေခြးေတြေတာင္ သိပါတယ္ ဆိုတဲ႔ 'မိမိဘာျဖစ္ေနတယ္' ဆိုတာကို သာမန္လူေကာင္းဟုဆိုသူ ေန႔စဥ္ဝိပႆနာ ရႈ ႔ပါတယ္ ဆိုသူေတြ မသိၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ grin emoticon
ဝိသုဒၶိ ၇-ပါး မဂ္ရထားဆိုတဲ႔ အစဥ္က ေက်ာ္တက္ ခုန္ေပါက္ လို႔မရပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ အက်ယ္ေတာ့ မေျပာလိုေတာ့ေပမဲ႔ 'သီလ' ဝိသုဒၶိကို နဲနဲေျပာပါမယ္။
သီလဝိသုဒၶိ ဆိုတာ 'ငါးပါးသီလခံယူရံု၊ ဘာမွမဟုတ္တာမလုပ္ရံုနဲ႔ စင္ၾကယ္တတ္တဲ႔ အမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။
သီလ ဆိုတာ 'ငါ ဝိပႆနာရႈ ႔ေနလို႔ မဟုတ္တာ မလုပ္အားဘူး အလိုလို လံုေနတယ္ လို႔လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အဝီစိငရဲက ငရဲသားေတြဟာ စကၠန္႔မလတ္ မီးေလာင္ေနလို႔ ဘာမဟုတ္တာ မွ မလုပ္အားပါဘူး။ ဒါကို သီလဝိသုဒၶိ လို႔မေခၚပါဘူး။
အဓိသီလ သာသနာေတာ္ျမတ္တည္ရာ ဝိနယသာသနာေတာ္က ျပတာကေတာ့ သီလ ဆိုတာ 'ျဖည့္က်င့္တဲ႔ စာရိတၱသီလ (ကုသလႆုပသမၸဒါ) နဲ႔ ေရွာင္ၾကဥ္တဲ႔ ဝါရိတၱသီလ (သဗၺပါပႆ အကရဏံ) တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါန၊သမထ၊ ဝိပႆနာက်င့္ေနသူဟာ မဟုတ္တာ မလုပ္လို႔ သီလဝိသုဒၶိျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဟုတ္တာ လုပ္လို႔ သီလဝိသုဒၶိျဖစ္ေနတာပါ။
သီလဆိုတာ 'ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္း' နဲ႔လည္းအလြန္စပ္ဆိုင္ေနပါတယ္။ အဓိသီလဝိနည္းေတာ္ဟာ အင္မတန္မ်ားလို႔ 'အရိယာေတြလည္း အာပတ္သင့္ၾကပါတယ္'။ထူးျခားတာက အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ ေသာတာပန္တို႔သည္ပင္ 'အင္မတန္ရိုးသားသူမ်ားျဖစ္တယ္လို႔ ရတနသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရား အာမခံေတာ္မူပါတယ္။ ဆိုလိုတာက အရိယာတို႔ဟာ အာပတ္သင့္ရင္လည္း ဆင္ေျခမေပးပဲ အာပတ္ကို သိသိမသိသိ သင့္လို႔က သင့္ပါတယ္ အျပစ္ရွိပါတယ္လို႔ ဝန္ခံၾကပါတယ္။ ဆင္ေျခေပးျပီး မရိုးသားလို႔က 'အလဇၨီ' ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အလဇၨီအယူကို မစြန္႔မျခင္း သီလဝိသုဒၶိျဖစ္ရိုး မရွိပါဘူး။ သီလဝိသုဒၶိ သီလအထူးစင္ၾကယ္ျခင္းဆိုတာဟာ သီလသုဒၶိ သီလစင္ၾကယ္လံုျခံဳမႈထက္ မ်ားစြာထူးျခားပါတယ္။
သီလဟာ လူသားဆန္မႈ တာဝန္ယူတတ္မႈ ျဖစ္တဲ႔ မေကာင္းမႈကိုရွက္ျခင္း ေၾကာက္ျခင္း 'ဟိရီ ၾသတၱပၸ' နဲ႔လည္း စပ္ဆိုင္ေနပါတယ္။ မေကာင္းမႈကိုေရွာင္လိုမႈ ဝိရတီေစတသိက္ဟာ သီလရဲ ႔ ျပယုဂ္ တစ္ခုပါပဲ။
သႏၲတိအမတ္ၾကီးဟာ မူးေနရင္းနဲ႔ တရားရကာ ေသာတာပန္ျဖစ္သြားလို႔ သီလထက္ ပညာကသာ အေရးၾကီးတယ္၊ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္က အႏွစ္၂၀၀၀၀သီလလံု တရားက်င့္လာတဲ႔ ရဟန္းဟာ ေသခါနီး ကုကၠဳစၥေၾကာင့္ နဂါးျဖစ္ရ၍ သီလဟာ မကယ္ႏိုင္ အေရးမၾကီး ပညာကသာ အေရးၾကီးတယ္လို႔ အဓမၼဝါဒီ ေတြ ေဟာေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ သႏၲတိအမတ္ဟာ ကေခ်သည္မေလး ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ေသတာ ေတြ႔ျပီးကတည္းကိုက ျပင္းထန္တဲ႔ သံေဝဂဉာဏ္/ ေၾကာက္လန္႔ျခင္းေၾကာင့္ အရက္မူးေျပျပီးသားပါ။ ကာမဂုဏ္ေတြကို လႊင့္ပစ္ကာ ျမတ္စြာဘုရားဆီ အေျပးလာတာကတည္းကိုက သီလေတြရင့္က်က္ေနပါျပီ။ နဂါးျဖစ္သြားတဲ႔ ရဟန္းေတာ္က်ေတာ့ သီလဟာ အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္မသြားပါဘူး။ သံေဝဂယူစရာေကာင္းတယ္ ဆိုေပမဲ႔ သီလရဲ ႔အျပစ္မဟုတ္ပဲ ကိေလသာရဲ ႔အျပစ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သီလျဖင့္ပညာ ကို ေဆးေၾကာရသလို ပညာျဖင့္လည္း သီလကို ေဆးေၾကာမွရပါတယ္။
သီလဟာ ေကာင္းေပမဲ႔ သီလနဲ႔တင္ေက်နပ္ေနလို႔မသင့္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္ ေက်နပ္ေနလို႔မရတဲ႔ သီလကိုေတာင္ မေလးမစားျဖစ္ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အေျခမခိုင္တဲ႔ အိမ္အိုၾကီးလိုပဲ ျဖစ္ရပါလိမ့္မယ္။ 'ဒိ႒ိနဲ႔ဝိစိကိစၧာ' ကို ျဖဳတ္ဖို႔က ျမင့္လြန္းေနပါေသးတယ္ (ျမင့္ေပမဲ႔လည္း ခြါရမွာပဲ) ။ ပဓါနိယဂၤတရား ၅-ပါးဟာ >>
၁) ယံုၾကည္ (ယံုၾကည္ေလးစားလို႔ ဘယ္ေလာက္ လိုက္နာလည္း? သရဏဂံု ေအာ္ေနရံုနဲ႔ သဒၶါထူး မျဖစ္ေသးပါဘူး)
၂) က်န္းမာ (ကိုယ္က်န္းမာရံုသာမဟုတ္ မေကာင္းမႈ ေကာင္းမႈကို ပိုင္ပိုင္ခြဲသိတတ္တဲ႔ စိတ္က်န္းမာဖို႔ပါလိုေသးတယ္)
၃) ရိုးေျဖာင့္ (သီလဝိသုဒၶိေပါ့)
၄) မွန္စြာၾကိဳးစား (တရားသိဖို႔ ဘယ္ေလာက္ၾကိဳးစားလည္း။ သတိပ႒ာန္အစစ္ အသာထား အိပ္ခ်ိန္မွအပ အရူးေတြ ေခြးေတာင္သိတယ္လို႔ဆိုတဲ႔ သတိ အနဲဆံုးရွိေအာင္ေပါ့။)
၅) နာမ္ရုပ္ကို ျဖစ္ပ်က္သိ (ဒိ႒ိကြာေပါ့။ ဒိ႒ိဝိသုဒၶိေပါ့ဗ်ာ။ ျပဳတ္တာက ေသာတာပတၱိမဂ္က်မွ မုခ်ျပဳတ္မွာေလ)
ပဥၥနိပါတ္အဂၤုတၳိဳရ္ ပဓါနိယဂၤသုတ္ က နံပါတ္ ၄ ဟာ ဤသို႔ျဖစ္ပါတယ္။
>> အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ပယ္ရန္ ကုသိုလ္တရားတို႔ႏွင့္ျပည့္စံုေစရန္ ထက္သန္ေသာ လံု႔လဝီရိယရွိသည္ျဖစ္၍ ေနထိုင္၏။ (အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေသာ) အားႏွင့္ျပည့္စံု၏။ ျမဲျမံေသာ လံု႔လဝီရိယရွိ၏။ ကုသိုလ္တရားတို႔၌ တာဝန္ကို ပစ္ခ်ထားျခင္းမရွိ'<<
မဟုတ္တာ မလုပ္ရံုနဲ႔ေတာ့ ဝိသုဒၶိ မျဖစ္ေသးဘူး ဟုတ္တာေတြလုပ္မွ ဝိသုဒၶိျဖစ္လာမွာ အေျခခံကေတာ့ 'မဟုတ္တာကို မဟုတ္တာလို႔ ပိုင္ပိုင္သိဖို႔နဲ႔ ဟုတ္တာကိုလည္း ဟုတ္တာ လို႔ နားလည္ထားဖို႔ပဲ' ။ သာသနာတြင္းသီလ သာသနာပသီလ ဆိုျပီး သီလ ၂ပါး မရွိပါဘူး။ လက္ေတြ႔မွာေပါ့။ဝရွိတာက 'မေကာင္းမႈေရွာင္ ေကာင္းမႈေဆာင္ ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထား ဗုဒၶရွင္တိုင္းမိန္႔ျမြက္မွာ ေဟာေတာ္မူသည့္တရား' ဆိုတာပဲ။ ဆိုရရင္က သာသနာပသား 'ဘုရားအေလာင္းေတာ္မ်ားရဲ ႔ သီလဟာ သဗၺညဳတဉာဏ္ကို ေက်းဇူးျပဳတတ္ေတာ့' ။ သာသနာဆိုတာကို အဆံုးအမလို႔ ရိုးရွင္းျပန္ထားဖို႔လည္း လိုမယ္။ ထမင္းစားတာဟာ သာသနာတြင္းအက်င့္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္ သီလ ဆိုတာ ထမင္းစားရမွာကဲ႔သို႔ အေရးၾကီးပါရဲ ႔။ သာသနာပမွာက သီလ ဆိုတဲ႔ အေျခခံအုတ္ျမစ္ ၊ သမာဓိ / စိတၱဝိသုဒၶိ ဆိုတဲ႔အေျခခံအုတ္ျမစ္ ေတြေတာ့ ရွိပါရဲ ႔ ခက္ေနတာက 'ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သဘာဝသေဘာတရား သမညသေဘာတရားမသိေတာ့ >> ဒိ႒ိဝိသုဒၶိ ဆိုတဲ႔ အတၱာဝါဒုပါဒါန္ ကို မလြန္ေျမာက္ႏိုင္ၾကဘူး။ ေျပာရ ရင္ေတာ့ အဆင့္ဆင့္ကြာရမဲ႔ ဒိ႒ိဟာ ၃ပိုင္းရွိတယ္။ ၁ မိစၧာဒိ႒ိ ဒိ႒ဳပါဒါန္ ၂ သီလဗၺတုပါဒါန္ ၃အတၱဝါဒုပါဒါန္ ေပါ့။ ၁ဒိ႒ဳပါဒါန္ ဆိုတာက ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိ ရဲ ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ပဲ။ ဒီကမၼႆကတာသမၼာဒိ႒ိ ကိုမွ် မရွိပဲ တရားအားထုတ္/ကုသိုလ္ျပဳလည္း ဉာဏသမၸယုတ္လို႔ေခၚတဲ႔ ဘုရားအဆံုးအမသာသနာအတြင္းသို႔ မေရာက္ဘူး။ ဒိ႒ဳပါဒါန္ မကြာရင္ သီလဝိသုဒၶိ လည္း မျဖစ္ဘူး။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ သီလဝိသုဒၶိျဖစ္မွ ဒိ႒ဳပါဒါန္ကြာတယ္။ သီလဗၺတုပါဒါန္က စိတၱာဝိသုဒၶိ အဆင့္မွကြာတယ္။ သီလဗၺတုပါဒါန္က အတၱကိလမတၳာႏုေယာဂါ ဆန္ဆန္ နဲ႔ ပင္ပမ္းနာက်င္ **မွသာလွ်င္** ျမတ္ေသာ အက်င့္လို႔ယူဆတာမ်ိဳး။ ဒိ႒ိဝိသုဒၶိကေတာ့ အတၱဝါဒုပါဒါန္ကြာမွပဲ ျပည့္စံုေတာ့တယ္။ တနည္းအားျဖင့္ အတၱာဝါဒုပါဒါန္ဟာ ဒိ႒ိဝိသုဒၶိ (နာမရူပပရိေစၧဒ) ျဖစ္မွ ကြာတယ္။ ဒါေပမဲ႔လည္း ဒိ႒ိ ၃ပါးဟာ ကခၤါဝိတာရဏဝိသုဒၶိ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ျဖစ္မွပဲ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းကြာေရာ။ ဒါက ဉာတပရိညာအရကြာတာကို ေျပာတာ။ ၾကားနာရတာကို ၾကားသိ စာသိနားလည္ရံုနဲ႔ ေတာ့ ဉာဏပရိညာ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ နားလည္သည့္အတိုင္း က်င့္ၾကံေစာင့္ၾကည့္လို႔ နာမ္သေဘာ ရုပ္သေဘာ ကိုပိုင္းျခားသိမွပဲ ဉာတပရိညာျပည့္ကေရာ။ ကခၤါဝိတရဏဝိသုဒၶိအဆင့္ထိဟာ ဝိပႆနာ အစစ္ၾကီး တီရဏပရပရိညာမဟုတ္ေသးပါဘူး။ ပရမတ္တို႔ကို ပိုင္းျခားသိ အေၾကာင္းအက်ိဳးကို ဘာဝနာသိနဲ႔ နားလည္ျပီးလို႔ သာမညလကၡဏာရႈ ႔ပြား သိျမင္မွပဲ ပြားမ်ားမႈပရိညာ ျဖစ္ေတာ့တယ္။
အင္း!! ေျပာလက္စ စကားျပတ္သြားျပီ။
ဒီေတာ့ဗ်ာ
1) မိမိရည္မွန္းခ်က္
2) မိမိရည္မွန္းခ်က္ကို မိမိအေကာင္အထည္ေဖာ္ေနပံု
3) မိမိအားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္
4) မိမိအလားအလာ
ကို မကြက္မဝွက္ စဥ္းစားၾကပါ ခင္ဗ်ား။
အဓိသီလ အဓိသမာဓိ အဓိပညာ သာသနာဟာ တရားအတုေတြေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္းကြယ္ပလာသလို သက္တမ္းဟာ အနာဂတ္မွာပိုပိုတိုလာျပီး
'သူ႔ကို ငါမသတ္က သူက ငါ့ကို/ငါ့မိသားစုကို/ငါတန္ဖိုးထားရတာကို သတ္ျဖတ္ဖ်က္ဆီးမယ္' ဆိုတဲ႔ တိရစၧာန္ေလာကသာသာ အေျခအေနကို ေရာက္ရပါလိမ့္မယ္ခင္ဗ်ား။ ဒါက ခန္႔မွန္းခ်က္မဟုတ္ပါဘူး သုတၱန္ပိဋက၊ ဒီဃနိကာယ္၊ ပါထိကဝဂ္၊ စကၠဝတၱိသုတ္ မွာ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူထားတာပါ ခင္ဗ်ား။ ေၾသာ္ 'တရားအတု' ဆိုတာ စစ္မွန္ေသာတရားနဲ႔ ေတာ္ေတာ့ကို တူလြန္းလို႔သာ အတုလုပ္ႏိုင္တာပါ ခင္ဗ်ား။
''ဧဝေမဝ ေခါ, အာဝုေသာ, သီလဝိသုဒၶိ ယာဝေဒဝ စိတၱဝိသုဒၶတၳာ, စိတၱဝိသုဒၶိ ယာဝေဒဝ ဒိ႒ိဝိသုဒၶတၳာ, ဒိ႒ိဝိသုဒၶိ ယာဝေဒဝ ကခၤါဝိတရဏဝိသုဒၶတၳာ, ကခၤါဝိတရဏဝိသုဒၶိ ယာဝေဒဝ မဂၢါမဂၢဉာဏဒႆနဝိသုဒၶတၳာ, မဂၢါမဂၢဉာဏဒႆနဝိသုဒၶိ ယာဝေဒဝ ပဋိပဒါဉာဏဒႆနဝိသုဒၶတၳာ, ပဋိပဒါဉာဏဒႆနဝိသုဒၶိ ယာဝေဒဝ ဉာဏဒႆနဝိသုဒၶတၳာ, ဉာဏဒႆနဝိသုဒၶိ ယာဝေဒဝ အႏုပါဒါပရိနိဗၺာနတၳာ။ အႏုပါဒါပရိနိဗၺာနတၳံ ေခါ, အာဝုေသာ, ဘဂဝတိ ျဗဟၼစရိယံ ဝုႆတီ’’တိ။
ဒါကေတာ့ Photo ရဲ ႔ပါဠိမူပါဗ်ာ။ မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္ ရထဝိနီတသုတ္ကပါ။ အႏုပါဒါပရိနိဗၺာန + အတၳ(အက်ိဳး) = အႏုပါဒါပရိနိဗၺာနတၳံ ဝဋ္သံုးပါးမွ အၾကြင္းမဲ႔လြတ္ေျမာက္ျခင္းအက်ိဳး ၊ ဥပဓိေလးပါး အၾကြင္းမဲ့ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းအက်ိဳး။

No comments:

Post a Comment