Tuesday, July 21, 2015

"ပိဋကတ္သံုးပံုကို

Aung Aung's photo.
"ပိဋကတ္သံုးပံုကို
သူရႆတီတကယ္ေစာင့္သလား ????
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာအထြန္းကားဆံုးဟုဂုဏ္ယူေၾကြးေႀက ာ္ေလ့ရွိတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္မွာေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏွင့္ လံုး၀ဆန္က်င္ေသာအယူမွား၊အသိမွား၊အျမင္ မွားေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ ထိုအမွားမ်ားထဲတြင္ “သူရႆတီနတ္သမီးသည္ ပိဋကတ္သံုးပံု ေစာင့္တဲ့သူျဖစ္တယ္”ဆိုေသာအမွားဟာ အဆိုး၀ါးဆံုးပင္ျဖစ္၏။ဗုဒၶ၀ါဒသည္ “၀ိဘဇၨ၀ါဒ”ျဖစ္ပါတယ္၊ ၀ိဘဇၨဆိုသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ ဟုတ္တယ္၊မဟုတ္ဘူး စသည္ျဖင့္ မိမိ၏အသိဉာဏ္ပညာျဖင့္ေ၀ဘ န္ ဆံုးျဖတ္ေလ့လာရတဲ့၀ါဒျဖစ္၏။ထိုဗုဒၶဘာသာ ၀ိဘဇၨ၀ါဒီဆိုေသာဂုဏ္ကိုပင္မေထာက္ထားဘဲ ျမွဴဆြယ္လိမ္လည္ေနၾကတဲ့ ဓါတ္ဆရာ၊နတ္ ဆရာ၊ဓါတ္၊ ေဗဒင္အမည္ခံ လူလိမ္တစ္စု၏ စားေပါက္ ေခ်ာင္ေအာင္ ဖန္တီးထားၾကတဲ့လုပ္ဇာတ္မ်ားကို အဟုတ္အဟတ္ ထင္ေနၾက၏။
၀ိဘဇၹ၀ါဒီေခၚေ၀ဘန္သံုးသပ္မႈကိုလက္ကိုင္ထား၍ ေလ့လာေ၀ဘန္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာအတြင္းသို႔ စိမ့္၀င္ေနေသာ ဘာသာေရးအေမွာင့္ ပေယာဂမ်ား၏ အေျဖ ကိုရွာေျဖေတြ႔ရွိႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ယခုလည္း သူရႆတီျပႆနာကို၀ိဘဇၨျဖင့္ေ၀ဘန္သံုး
သပ္ အေျဖရွာၾကည့္ပါကမိမိကိုယ္တိုင္ပင္ အေျဖထုတ္အမွန္ေတြ႔ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။
ယခုလက္ရွိတြင္ ပိဋကတ္စာေပမ်ားကိုသင္အံ့ေလ့က်က္ ေဟာၾကား ဆိုဆံုးမလမ္းျပေ ပးၿပီး ပရိယတၱိသာသနာေတာ္ သို႔မဟုတ္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို မည္သူေတြေစာင့္ေ ရွာက္ ေနၾကပါသလ ည္း။ ဘုရားသားေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားသာျဖစ္ပါ၏။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ကာလကစ၍ ယခုတိုင္က်ေအာင္မ်ားျပားလွေသာဆင္းရဲမ်ိဳးစံုကို ဂရုျပဳေတာ္မမူၾကဘဲ ဆင္းရဲပင္ပန္းခံကာျဖင့္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို အခက္အခဲမ်ိဳးစံုၾကားမွ ေစာင့္ထိန္းလာၾကသည္မွာထိုဆရာေတာ္မ်ားပင္ျျဖစ္၏၊
သီဟိုဠ္ကြ်န္းတြင္ ေက်းကုလားတို႔၏သူပုန္ေဘးႀကီးသင့္၍ အစားအစာပင္ပန္းဆင္းရဲ ရွားပါးၾကပ္တည္းေနခ်ိန္မွာပင္ စာအံ့၊စာက်က္မျပဳလုပ္ပါကပိဋကတ္ေတာ္မ်ား ေမ့ေပ်ာက္ သြားမည္စိုးသျဖင့္ ၀မ္းမီးအပူသက္စာေစရန္ ၀မ္းဗိုက္ေပၚတြင္သဲမ်ားတင္၍ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို သံဃာေတာ္မ်ားမွ ကာကြယ္က်က္မွတ္ခဲ့ရေၾကာင္းကို သာသနာ၀င္က်မ္းမ်ားတြင္ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာေတြ႔ရွိရ၏။
ယခုထက္တိုင္ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္မ်ားတြင္ ကေလးအရြယ္ လူမမည္ သာမေဏေလးမ်ားမွစ၍ သက္ေတာ္၀ါေတာ္ႀကီးရင့္ေတာ္မူေသာေထရ္ႀကီး၀ါႀကီး ဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ားအထိ မိကြဲ၊ဖကြဲျဖင့္နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ သက္ဆံုးတိုင္ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို ေလ့က်က္ပို႔ခ်၊ ေဟာျပေနၾကသည္႕ သံဃာေတာ္မ်ားကိုပင္အားမနာ သူရႆတီက ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္သည္ ဆိုေသာ အယူမွားအထင္မွားစကားမွာ မိမိတို႔ဘာသာသာသနာေတာ္ကို ျပန္၍ေစာ္ကားရာက်ေနေ ပ၏။
သူရႆတီသည္ ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္သည္ဆိုရေအာင္ "သူသည္မည္သည့္ပရိ ယတၱိစ ာသင္တိုက္မွာမွ ပရိယတၱိစာေပမ်ားကို သင္ၾကားခဲ့ျခင္းမရွိ၊ မည္သည့္စာသ င္တိုက္မွမည္သည့္ပရိ ယတၱိဆိုင္ရာ အတန္းမ်ားကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္းမရွိပါဘဲ" သူမ်ားညာတိုင္း အယံုလြယ္အညာခံေနၾကသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀ိဘဇၨ၀ါဒီဆိုေသာ နာမည္ကိုအေတာ္အားနာစရာေကာင္းလွ၏။
အာသေ၀ါကင္းကြာရဟႏၱာအရွင္သူျမတ္မ်ား
သည္ပင္ ရဟႏၱာတိုင္းပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို နာလည္တတ္ကြ်မ္းၾကသည္ မဟုတ္၊”ပဋိသမၻိဒါပတၱ
ရ ဟႏၱာ”တို႕သာပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို တတ္ ကြ်မ္းေတာ္မူၾက၍ “သုကၡ၀ိပႆကရဟႏၱာ”တို႔မွာမူ အာသေ၀ါကင္းကြာ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတာ္ရရွိ ပါေသာ္လည္းပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို တတ္ကြ်မ္းနားလည္းျခင္းမရွိေပ။ထို႔သို႕ ရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္ မ်ားပင္ရဟႏၱာတိုင္းပိဋကတ္ေတာ္ မတတ္ကြ်မ္းၾကလွွ်င္ သူရႆတီကား အဘယ္သို႔ ပိဋကတ္ေ တာ္မ်ားကို ေစာင့္ထိန္းႏိုင္ပါမည္ေလာ?
သူရႆတီထက္ အဆင့္ျမင့္ၾကေသာသိၾကား၊ျဗဟၼာ၊ နတ္ေဒ၀ါမ်ားပင္လ်ွင္၊ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တို႔ထံ တရားေတာ္မ်ားကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားနားၾကရေၾက ာင္း က်မ္းဂန္မ်ားတြင္အတိအလင္းေဖာ္ျပထား၏။ သူ႕ထက္ျမင္တဲ့ နတ္ျဗဟၼာသိၾကားမ်ားပင္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို မသိလွ်င္၊ အိႏၵိယကုလားေတြ မစင္စြန္႔တဲ့ ျမစ္ကမ္းနေဘးမွာေနရတဲ့ ေခါင္းျမဴၿခံဳကုလားမသူရႆတီမွာ မည္သို႔ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္မည္နည္း??
သူရႆတီသည္လည္း အမွန္တကယ္နတ္သၼီးေပေလာ ?သို႕တည္းမဟုတ္“လူသားေ တြကို ဘုရားသခင္(God) ကဖန္ဆင္းျခင္းမဟုတ္၊ ဘုရားသခင္ကိုသာလူသားတို႔က ဖန္ဆင္းျခင္းျဖ စ္တယ္”ဆိုေသာ အေနာက္တိုင္းပညာရွင္တစ္ဦး၏ အဆိုအမိန္႔ကဲ့သို႔ ေရွးဦးအိႏၵိယသားတို႔ကဘဲ သူရႆတီကိုစိတ္ကူပံုေဖာ္၍ ဖန္တီးခဲ့သေလာ?ဆိုတာကို အားလံုးေဖ၀ဘန္ဆန္းစစ္ႏိုင္ၾကေစ ဘို႔ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။
သူရႆတီဆိုသည္မွာအိႏၵိယႏိုင္ငံ ကမ္ဗလ္နယ္ (ယခု-အာဒ္ဓ္ရီ)ရွိဟိမ၀ႏၱာေ တာင္ႀကီး၏ ဆိ၀ါလိတ္ႏွင့္ ဆိရ္မုတ္ဟုေခၚသည့္ေတာင္တန္းမ်ားအနီးမွ စီးဆင္းေနသည့္ ျမစ္တခု၏အမည္ျဖစ္၏၊ အိႏၵိယတို႕သည္၄င္းသူရႆီျ မစ္ကို”ဆရဆ္၀တီ”ဟုေခၚဆို၏ ေခၚဆို၏ သူရႆတီဆိုသည္မွာထိုဆရဆ္၀တီဟူေသာ အိႏၵိယယအမည္ကိုသူရႆတီဟု ျမန္မာေလသံျဖင့္ အလြယ္ေခၚဆိုၾက ျခင္းျဖစ္၏။
သူရႆတီ (ဆရဆ္၀တီ)ဟူေသာအဓိပၸါယ္မွာ(Watery) ေရရွိသည့္အရာ(ျမစ္)ဟုအဓိ ပၸါယ္ရပါသည္။ ေရွးဦးအာရိယာန္လူမ်ိဳးတို႔သည္ အိႏၵိယျပည္၏အေနာက္ေျမာက္ပန္ဂ်ပ္ျပည္ နယ္တစ္၀ိုက္တြင္အေျခခ်ေနထိုင္ၾကစဥ္ ထိုဆရဆ္၀တီျမစ္မွ ေရကို အဓိကအာားထားျပဳ၍ထြန္ယ က္စိုက္ပ်ိဳးၾက၏။ေျမဆီေျမလႊာကလည္းေကာင္း ရာသီဦးတုကလည္းမွန္ကန္သျဖင့္ ေကာက္ပဲ၊ သီးႏွံတို႔သည္ ျဖစ္ထြန္ေအာင္ျမင္ၾက၏။ အသိပညာကမဖြင့္ၿဖိဳး၊ ကိုးကြယ္စရာကလည္း မည္မည္ ရရမရွိ္ေသးသည့္ ကာလမို႔ထံုးစံအတိုင္းလူသားတို႔သည္ အားထားကိုးကြယ္စရာကိုမိမိတို႔အေ တြးျဖင့္ ဖန္ရွင္းလိုက္ၾကသျဖင့္။ဆရဆ္၀တီဆိုသည့္ျမစ္သည္ နတ္သမီးအျဖစ္သို႔ ေနျခင္းညျခ င္းႀကီးပြား၍ သြားေလေတာ့၏။
ဆရဆ္၀တီျမစ္၏ေရစီးသည္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းမစီးဆင္းဘဲ ေျဖးညင္းစြားစီး ဆင္းျခင္းကိုေထာက္၍ ထိုျမစ္ကိုအပိုင္စားရသည့္နတ္သည္ နတ္သားမျဖစ္ႏိုင္ နတ္သမီးသာျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုကာဆရဆ္၀တီမွာ နတ္သားမျဖစ္ဘဲ နတ္သမီးျဖစ္သြားရရွာ၏။ထို႔အျပင္ ထိုဆရဆ္၀တီျမစ္သည္ ေတာင္ထြတ္ေ တာင္စြယ္အေကြ႕အ၀ိုက္မ်ားႂကားမွ စီးဆီးလာသျဖင့္ ျမစ္ေရ၏ အသံသည္သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ရွိသျဖင့္ ဆရဆ္၀တီနတ္သမီးသည္ေတးသီခ်င္းမ်ား ဂီတမ်ားကိုေစာင့္သည္ဟု စိတ္ကူးျဖင့္ပံုေဖာ္၍ ကိုးကြယ္လာၾက၏။
ေဒ၀ေခတ္သို႔ေရာက္သည့္အခါတြင္မူ အလြန္အမင္းဂုဏ္တင္ေျပဆိုေရးသားလာၾက၍ ဆ္ရဆ၀တီနတ္သမီးမွာမ်ားစြာတန္ခိုးႀကီးထြားလာ။ ဟိႏၵဴတို႔သည္ ၄င္းတို႔အထြ ဋ္အျမတ္ထားရာ “ေဗဒင္သံုးပံု”ကို ဆရဆ္၀တီနတ္သမီးေစာင့္သည္ဟု အဆင့္တိုးပူေဇာ္လာၾက၏။ ထို႔သို႔ဆရဆ၀ တီကို အမြန္တင္ေရးသားေျပာဆိုၾကသည္မွာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးတူညီမႈမရွိဘဲ ကိုယ့္သေဘာႏွင့္ ကိုယ္ သန္ရာသန္ေရးသားခ်ီးက်ဴးအမြန္းတင္ေနၾကသည္ကိုေ တြ႕ရွိရေလ၏။
၀ါဂ်္ဆေနဟိတက်မ္း၌ျဗဟၼာမင္း၏ ၾကင္ယာမယားဟုဆို၍တဖန္၊အသၼိန္းအမည္ ရွိသည့္ နတ္ညီေနာင္တို႔၏ ဇနီးမယားဟု၄င္း၊ တဖန္ တိုက္ထိုရိယျဗဟၼဏက်မ္းတြင္ ကမၻာႀကီးကိုဖန္ ဆင္းထားသည့္ ပဇာပတိျဗဟၼာႀကီး၏ ဇနီးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ဣၿႏၵသိၾကား၏ ဇနီးဟူ၍လည္ းေကာင္းေရးသားထားျပန္၏။
ထိုဆရဆ္၀တီနတ္သမီးအေၾကာင္းအရာတို႔သည္ ပါးစပ္ေျပာပံုျပင္တို႔မွ တစတစယံုၾက ည္မႈ၊ ဂုဏ္တင္တင္မႈလြန္ကဲလာၾကျခင္းျဖစ္၏။အခ်ိဳ႕က်မ္းတို႔၌ မဟာမုနိရေသ႔ႀကီးႏွင့္သမုဒၵရာနတ္သမီးတို႔မွ ေမြးဖြားသူျဖစ္ၿပီး၊ သမုဒၵရာမွ ဟိမ၀င္တာေတာင္ထြတ္တစ္ခုသို႔ ဟသၤာစီး၍သြား ရာလမ္းေစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဟသၤာကိုယ္ေပၚမွ က်လာေသာ ေရေပါက္တို႔သည္ ျမစ္ျဖစ္သြားေၾကာင္းစသည္ျဖင့္ အိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္အေနျဖင့္ တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳး ေျပာဆိုၾက၏။
ျဗဟၼဏပူရာဏ္က်မ္းတြင္ျဗဟၼာႀကီး၏သမီးဟုေဖာ္္ျပၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထိုသမီးကိုပင္ ျဗဟၼာႀကီးက ျပန္လည္ သိမ္းပိုက္လိုက္ေၾကာင္းေဖာ္ျပထား
ေလ၏။ ပဒ္မပူရဏ္က်မ္းအရ ဆိုရေသာဆရဆ္၀တီ
သည္ ဒကၡဆိုသူ၏ဇနီး ဟူ၍လည္းေကာင္း ေရးသားထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရဆ၀တီသည္ သမီးအျဖစ္မွဇနီးအျဖစ္သို႔ တဖန္သိၾကားဇနီး ဒကၡမယား စသည္ျဖင့္ တကယ္မရွိသည့္ နတ္သမီးချမာဘ၀မ်ိဳးစံုက်င္လည္သြားရရွာ
ေလ၏။
၄င္းဆရဆ္၀တီ ေခၚသူရႆတီနတ္သမီးသည္ အိႏၵိယတိုင္းသားတို႔နွင့္အ တူျမန္မာျပည္သို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံျဖစ္သည့္ ျမန္မာျပည္၌ကား ဆရဆ္၀ တီသည္ ဟိႏၵဴတို႔၏ ေဗဒင္သံုးပံုေစာင့္ဆိုလွ်င္ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား
လ က္မခံႏိုင္ေ သာေၾကာင့္ သိသျဖင့္ေဗဒင္အစားပိဋ ကတ္ သံုးပံုကိုဆရဆ္၀တီလက္တြ င္းသို႕ ထည့္ေပးလိုက္ၾက၍ ေဗဒင္ေစာင့္ဆရ ဆ္၀တ နတ္သမီး အျဖစ္မွသည္ပိဋကတ္သံုးပံုေ စာင့္ သူရႆတီနတ္သမီးအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိသြားၿပီး ပညာႏြမ္းပါးေ၀ ဘန္ ဆန္းစစ္ညဏ္မြဲျပာက်ေနသည့္ ဗုဒၶဘာသာဘာသာအမည္ခံလူတစုႏွင့္ဓါတ္၊ နတ္အေယာင္ျပလူ႕ကလိမ္ဆရာတို႔၏ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ အိႏၵိယတို႔၏ စိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္ေကာင္ ဆာရီၿခံဳကုလားမဘ၀မွပတ္စပို႔ဗီဇာမလိုဘဲ ျပည္တြင္ျဖစ္၃၇-မင္းနတ္စာရင္း၀င္သြားေလေတာ့၏။
သူရႆတီဂါထာဆိုသည္မွာလည္း ပါဠိနားလည္သည့္ ဘုန္းႀကီးလူထြက္ဓါတ္ဆရာတုမ် ား ၏လက္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။မည္သည့္ဘာသာ
စကားမဆို သဒၵါနည္းႏွင့္ေ၀ါဟာရသိထားပါက မိမိလိုခ်င္ရာ၀ါက်ကို စီႏိုင္သကဲ့သို႕ ယခုလည္းထိုသို႔ စီထားျခင္းသာျဖစ္၏။ ပါဠိပုဒ္ျမင္တိုင္း ဘုရားေဟာဟု တထစ္ခ်မသတ္မွတ္ထားသင့္ေပ။ ပါဠိနားလည္တတ္ကြ်မ္းပါကသမီးရည္းစားစာ
လည္းေ ရးလို႔ရသလို အေၾကြးေတာင္းစာ ကိုလည္းေရးလို႔ရ၏။
ဒီေလာက္ဆိုလွ်င္ပိဋကတ္ေတာ္တို႔အား မည္သူမ်ားေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသည္ကိုရွင္ း လင္းစြားသိျမင္ၾကမည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ ထိုအမွန္မရွိသည့္ သူရႆတီကို အမွန္တကယ္အရွိ ထင္ေနလွ်င္ မိစၦာဒိ႒ိျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္သြား၍ ရတနာျမတ္သံုးပါးထက္ ပို၍ အားကိုးရာျဖစ္သည္ဟု မွတ္ထင္၍ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါကသရဏဂံုပ်က္၍ ဗုဒၶဘာသာဟု အမည္ခံထားပါေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ စစ္စစ္မျဖစ္ေတာ့ဘဲ အမည္ခံဗုဒၶဘာသာသာျဖစ္သြားႏိုင္ေသာ
ေၾကာင့္ေငြလည္းရံႈး၊အခ်ိန္းလည္း
ကု န္၊ဘာသာလည္းမႈန္၍၊ အပါယ္ေဘးမက်ရေလေအာင္၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္္ ၀ိဘဇၨ၀ါဒီမ်ားပီပီအရာရာကို“သဒၶါေနာက္တြင္ ပညာယွဥ္၍“ေ၀ဘန္ဆန္းဆစ္ေလ့လာႏိုင္ၾကဘို႔ အထူးအေရးႀကီးလွပါသည္။
(၀ိဘဇၨဉာဏ္ေရာင္၊ ထြန္းလင္းေျပာင္၍၊ အမွားအမွန္း၊ ခြဲေ၀ဘန္ႏိုင္ၾကပါေစ)
ဓမၼ၀ီရ အရွင္ေတဇနိယ
ဗုဒၶဂယာ၊အိႏၵိယ

No comments:

Post a Comment