. " ျမင္း ငါး မ်ဳိး နွင့္ လူ ငါး မ်ဳိး "
ျမင္းငါးမ်ဳိး ဆုိရာတြင္ -
၁ ။ ပထမ ျမင္းသည္ " ေဖ့သားႀကီး ေျပးကြာ " လုိ႔ ဆုိလုိက္ရုံနွင့္ အေသာ့ႏွင္ေသာျမင္း ။
ျမင္းငါးမ်ဳိး ဆုိရာတြင္ -
၁ ။ ပထမ ျမင္းသည္ " ေဖ့သားႀကီး ေျပးကြာ " လုိ႔ ဆုိလုိက္ရုံနွင့္ အေသာ့ႏွင္ေသာျမင္း ။
၂ ။ ဒုတိယ ျမင္းသည္ ေအာ္ေငါက္၍ ေျပာဆုိကာ ႏွင္တံ ေဝွ႔ယမ္း အသံေပးမွ အေသာ့ႏွင္ေသာျမင္း ။
၃ ။ တတိယ ျမင္းသည္ ႏွင္တံနွင့္ ပြတ္၍ ေက်ာေပၚသုိ႔ ခပ္စပ္စပ္ေလး ယမ္းေပးမွ အေသာ့ႏွင္ေသာျမင္း ။
၄ ။ စတုတၲ ျမင္းသည္ ႏွင္တံႏွင့္ အရႈိး အစင္း ထင္ေအာင္ ရုိက္ေပးမွ အေသာ့ႏွင္ေသာျမင္း ။
၅ ။ ပဥၥမ ျမင္းသည္ မည္သုိ႔ေအာ္ေအာ္ မည္မွ်ရုိက္ရုိက္ ထုံေပေပ ညစ္ကန္ကန္ ႏွင့္ ဝန္မရုန္းခ်င္ေသာျမင္း ။
ဟူ၍ ငါးမ်ဳိးရွိသည္ ။
လူတုိ႔တြင္လည္း ငါးမ်ဳိးရွိသည္ ၊ ယင္းတုိ႔သည္ -
၁ ။ ပထမတစ္မ်ဳိးမွာ တရားစာဖတ္ရ၍ ၊ တရားစကား ၾကားရ, နာရ၍ ၊ သတိသံေဝဂ ရကာ တရား ဘာဝနာကုိ
ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာပုဂၢဳိလ္သည္ ' ေဖ့သားႀကီး ' ဆုိရုံမွ်ျဖင့္ ေျပးေသာျမင္းႏွင့္ တူသည္ ။
၂ ။ ဒုတိယတစ္မ်ဳိးမွာ ရာသီဥတုၾကမ္းေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စစ္မက္ျဖစ္ပြားျခင္း, အၾကမ္းဖက္ျခင္း, ယာဥ္
ရထားတုိ႔ျဖင့္ တုိက္ခုိက္တိမ္းေမွာက္ေသာေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူအမ်ားေသေၾကၾကသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္
ရသျဖင့္ သတိသံေဝဂ ရကာ တရားဘာဝနာကုိ ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာပုဂၢဳိလ္သည္ ေအာ္ေငါက္၍ ႏွင္တံေဝွ႔ယမ္း
အသံေပးမွ ေျပးေသာျမင္းႏွင့္ တူသည္ ။
၃ ။ တတိယတစ္မ်ဳိးမွာ မိမိဧ။္ မိသားစုမွေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိႏွင့္ ရင္းႏွီးခ်စ္ကြၽမ္းဝင္ေသာ မိတ္ေဆြ စသည္တုိ႔
အေၾကာင္းတစ္စုံတစ္ရာေၾကာင့္ ေသဆုံးရသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရသျဖင့္ သတိသံေဝဂ ရကာ တရားဘာဝနာကုိ
ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ႏွင္တံနွင့္ ခပ္စပ္စပ္ ယမ္းေပးမွ ေျပးေသာျမင္းႏွင့္ တူသည္ ။
၄ ။ စတုတၲတစ္မ်ဳိးမွာ မိမိကုိယ္တုိင္ ေသတြင္းေသဝ အျဖစ္ႏွင့္ ၾကဳံရျခင္း ၊ ကုသမရေတာ့ေသာ ေရာဂါေဝဒနာမ်ား
ရရွိျခင္း စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ ေသမည့္ေဘးႏွင့္ ေတြ႕ၾကဳံရေသာအခါ သတိသံေဝဂ ရကာ တရားဘာဝနာကုိ
ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာပုဂၢဳိလ္သည္ အရႈိးအစင္းထင္ေအာင္ ရုိက္မွ ေျပးေသာျမင္းႏွင့္ တူသည္ ။
၅ ။ ျပဆုိခဲ့ၿပီးေသာ အနိဌာရုံမ်ား (ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေသျခင္းတရားမ်ား) ႏွင့္ ၾကဳံဆုံရေသာ္လည္း သတိသံေဝဂ
မရဘဲ တရားအသိလည္းမေလ့လာ ၊ အမွားအျပည့္မ်ားျဖင့္သာ ဘဝဆုံးသြားရသည့္ ပုဂၢဳိလ္သည္ မည္မွ်ရုိက္ရုိက္
ထုံေပေပ ညစ္ကန္ကန္ ႏွင့္ ဝန္မရုန္းခ်င္ေသာျမင္းႏွင့္ တူသည္ ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ တရားစာမ်ား ဖတ္ရေသာအခါ ၊ တရားစကားမ်ား နာၾကားရေသာအခါ ၊ ႏွလုံးသားမွ နားလည္သေဘာေပါက္
ေစရန္ အာရုံစူးစုိက္ၿပီး ဖတ္မွတ္ နာၾကားသင့္ေပသည္ ။ ရေတာင့္ ရခဲ ရလာေသာ လူ႔ဘဝကုိ တန္ဘုိးရွိစြာ အသုံးခ်ႏုိင္ရန္
အခ်ိန္မေႏွာင္းမီ တရားဘာဝနာမ်ားကုိ လုံ႔လဝိရိယစုိက္၍ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကပါကုန္ ။ ။
၃ ။ တတိယ ျမင္းသည္ ႏွင္တံနွင့္ ပြတ္၍ ေက်ာေပၚသုိ႔ ခပ္စပ္စပ္ေလး ယမ္းေပးမွ အေသာ့ႏွင္ေသာျမင္း ။
၄ ။ စတုတၲ ျမင္းသည္ ႏွင္တံႏွင့္ အရႈိး အစင္း ထင္ေအာင္ ရုိက္ေပးမွ အေသာ့ႏွင္ေသာျမင္း ။
၅ ။ ပဥၥမ ျမင္းသည္ မည္သုိ႔ေအာ္ေအာ္ မည္မွ်ရုိက္ရုိက္ ထုံေပေပ ညစ္ကန္ကန္ ႏွင့္ ဝန္မရုန္းခ်င္ေသာျမင္း ။
ဟူ၍ ငါးမ်ဳိးရွိသည္ ။
လူတုိ႔တြင္လည္း ငါးမ်ဳိးရွိသည္ ၊ ယင္းတုိ႔သည္ -
၁ ။ ပထမတစ္မ်ဳိးမွာ တရားစာဖတ္ရ၍ ၊ တရားစကား ၾကားရ, နာရ၍ ၊ သတိသံေဝဂ ရကာ တရား ဘာဝနာကုိ
ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာပုဂၢဳိလ္သည္ ' ေဖ့သားႀကီး ' ဆုိရုံမွ်ျဖင့္ ေျပးေသာျမင္းႏွင့္ တူသည္ ။
၂ ။ ဒုတိယတစ္မ်ဳိးမွာ ရာသီဥတုၾကမ္းေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စစ္မက္ျဖစ္ပြားျခင္း, အၾကမ္းဖက္ျခင္း, ယာဥ္
ရထားတုိ႔ျဖင့္ တုိက္ခုိက္တိမ္းေမွာက္ေသာေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူအမ်ားေသေၾကၾကသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္
ရသျဖင့္ သတိသံေဝဂ ရကာ တရားဘာဝနာကုိ ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာပုဂၢဳိလ္သည္ ေအာ္ေငါက္၍ ႏွင္တံေဝွ႔ယမ္း
အသံေပးမွ ေျပးေသာျမင္းႏွင့္ တူသည္ ။
၃ ။ တတိယတစ္မ်ဳိးမွာ မိမိဧ။္ မိသားစုမွေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိႏွင့္ ရင္းႏွီးခ်စ္ကြၽမ္းဝင္ေသာ မိတ္ေဆြ စသည္တုိ႔
အေၾကာင္းတစ္စုံတစ္ရာေၾကာင့္ ေသဆုံးရသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရသျဖင့္ သတိသံေဝဂ ရကာ တရားဘာဝနာကုိ
ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ႏွင္တံနွင့္ ခပ္စပ္စပ္ ယမ္းေပးမွ ေျပးေသာျမင္းႏွင့္ တူသည္ ။
၄ ။ စတုတၲတစ္မ်ဳိးမွာ မိမိကုိယ္တုိင္ ေသတြင္းေသဝ အျဖစ္ႏွင့္ ၾကဳံရျခင္း ၊ ကုသမရေတာ့ေသာ ေရာဂါေဝဒနာမ်ား
ရရွိျခင္း စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ ေသမည့္ေဘးႏွင့္ ေတြ႕ၾကဳံရေသာအခါ သတိသံေဝဂ ရကာ တရားဘာဝနာကုိ
ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာပုဂၢဳိလ္သည္ အရႈိးအစင္းထင္ေအာင္ ရုိက္မွ ေျပးေသာျမင္းႏွင့္ တူသည္ ။
၅ ။ ျပဆုိခဲ့ၿပီးေသာ အနိဌာရုံမ်ား (ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေသျခင္းတရားမ်ား) ႏွင့္ ၾကဳံဆုံရေသာ္လည္း သတိသံေဝဂ
မရဘဲ တရားအသိလည္းမေလ့လာ ၊ အမွားအျပည့္မ်ားျဖင့္သာ ဘဝဆုံးသြားရသည့္ ပုဂၢဳိလ္သည္ မည္မွ်ရုိက္ရုိက္
ထုံေပေပ ညစ္ကန္ကန္ ႏွင့္ ဝန္မရုန္းခ်င္ေသာျမင္းႏွင့္ တူသည္ ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ တရားစာမ်ား ဖတ္ရေသာအခါ ၊ တရားစကားမ်ား နာၾကားရေသာအခါ ၊ ႏွလုံးသားမွ နားလည္သေဘာေပါက္
ေစရန္ အာရုံစူးစုိက္ၿပီး ဖတ္မွတ္ နာၾကားသင့္ေပသည္ ။ ရေတာင့္ ရခဲ ရလာေသာ လူ႔ဘဝကုိ တန္ဘုိးရွိစြာ အသုံးခ်ႏုိင္ရန္
အခ်ိန္မေႏွာင္းမီ တရားဘာဝနာမ်ားကုိ လုံ႔လဝိရိယစုိက္၍ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကပါကုန္ ။ ။
No comments:
Post a Comment