"ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ သတိေဆာင္ တရားေတာ္"
(၃)
"ေလာကခ်မ္းသာရေရး"
(၃)
"ေလာကခ်မ္းသာရေရး"
အခုလည္းပဲ ေလာကလူေတြဟာ အသက္ရွည္ခ်င္ၾကတယ္၊ "အသက္ရွည္ၾကပါေစ" လို႔ ဆုေတာင္းဆုယူ လုပ္ၾကတယ္။ သို႔ေသာ္ အသက္ရွည္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္တဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကို ေမ့ေလ်ာ့ေနရင္ေတာ့ အသက္ရွည္ျခင္း ဆိုတဲ့ အက်ဳိးတရားကို ရမွာမဟုတ္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက
"အာယံု- အသက္ရွည္ျခင္းကို၊ ပတၳယေႏၲန- လိုလားေတာင့္တတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ၊
ပုညႀကိယာသု- ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ျခင္းတို႔၌၊
အပၸမာဒံ- မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း ဆိုတဲ့ အပၸမာဒတရားကို၊
ပသံသႏၲိ- ခ်ီးမြမ္းၾကတယ္" လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္။
ဆိုလိုတာက
အသက္ရွည္ဖို႔ရာအတြက္ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈကို မေမ့နဲ႔လို႔ ေျပာတာျဖစ္တယ္။
ကုသုိလ္ကို မေမ့ရဘူး၊ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈကို အၿမဲႀကိဳးစား အားထုတ္ရမယ္။
ေနာက္တစ္ခု လူေတြဟာ က်န္းမာခ်င္ၾကတယ္။
အာေရာဂိယ- ေရာဂါကင္းခ်င္တယ္။
ေရာဂါကင္းခ်င္သည့္အတြက္
"အနာေရာဂါကင္းရပါလို၏၊ အနာေရာဂါ ကင္းၾကပါေစ" လို႔ ဆုေတာင္းၾကတယ္။
အနာေရာဂါ ကင္းျခင္း၏ အေၾကာင္းတရားက ကုသုိလ္တရားပဲ။
ကုသုိလ္ကံ ေကာင္းေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ အနာေရာဂါ ကင္းေနတာပဲ။
ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေရာဂါေဝဒနာဟာ တျခားအရာနဲ႔ ကုစားလို႔မရဘူး။
တျခားအေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ေရာဂါေဝဒနာဟာ ကုစားလို႔ရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကံေကာင္းေနေအာင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳဖို႔ အၿမဲတမ္း သတိရေနတဲ့ အပၸမာဒတရားဟာ အေရးပါဆံုးပဲလို႔ ေျပာတာျဖစ္တယ္။
အပၸမာဒတရားသည္ ဘာေၾကာင့္ အေရးပါသလဲဆိုရင္ ကုသုိလ္ကို ျပဳမိေအာင္ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ေပးတတ္တဲ့ သဘာဝတရား ျဖစ္လို႔ပါပဲ။
အပၸမာဒ တရားရွိရင္ ကုသုိလ္ လုပ္မိတယ္။
ကုသုိလ္ လုပ္မိသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ကုသုိလ္ကံကို အေျခခံၿပီးေတာ့ က်န္းမာမႈကို ရတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္။ ေဆးဝါးဓာတ္စာ မွီဝဲလို႔ က်န္းမာတယ္၊ ရာသီဥတုေကာင္းလို႔ က်န္းမာတယ္ ဆိုတာေတြဟာ အေထာက္အကူေလာက္ပဲ ျဖစ္တယ္။ သဘာဝ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ကံက ေပးလိုက္လို႔ ရလာတဲ့ ေရာဂါမ်ဳိးေစ့ပါလာလို႔ ျဖစ္လာတဲ့ ေရာဂါက်ေတာ့ ဘယ္လိုမွ ကာကြယ္မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ရာသီဥတု အစာအာဟာရက ေပ်ာက္ေအာင္ မတတ္ႏိုင္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား၊ တရားအားထုတ္လိုက္တာ ေရာဂါေပ်ာက္သြားတယ္။ ကံေကာင္းေအာင္ လုပ္ေပးလိုက္တာ ျဖစ္တယ္။ ေရာဂါေဝဒနာကို ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အကုသုိလ္ကံေတြကို ရွင္းသြားေစၿပီးေတာ့ ကုသုိလ္ကံေတြ ျဖစ္လာတယ္။
ပစၥဳပၸန္မွာျဖစ္တဲ့ မိမိစိတ္မွာလည္းပဲ ေလာဘ ေဒါသ စတဲ့ အကုသုိလ္အညစ္အေၾကးေတြ ကင္းစင္သြားၿပီး အေလာဘ အေဒါသ စတဲ့ ကုသုိလ္ တရားေတြ တိုးပြားလာတယ္။ ထိုအေလာဘ အေဒါသ စတဲ့ ၿငိမ္းေအးတဲ့ ကုသုိလ္တရားေတြက ထုတ္လုပ္ေပးတဲ့ ႐ုပ္တရားဟာ သန္႔စင္လာတယ္။ က်န္းမာလာတယ္။ ကုသုိလ္တရားဟာ က်န္းမာမႈကို ျဖစ္ေစတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကုသလရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို "က်န္းမာျခင္း" လို႔လည္း ေျပာတယ္။
ကုသလဆိုတာ က်န္းမာျခင္း ျဖစ္တယ္။
ဒီသဘာဝတရားေတြ ရင္ထဲ ႏွလံုးထဲမွာ ျဖစ္လို႔ရွိရင္ က်န္းမာတယ္တဲ့။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္း ဆိုေတာ့ အေလာဘဆိုတာ Generosity ပဲ။ ေပးခ်င္တယ္၊ ကမ္းခ်င္တယ္၊ လွဴခ်င္တယ္၊ တန္းခ်င္တယ္။ ေပးကမ္းဖို႔ အဆင္သင့္ ျဖစ္တယ္။ အိမ္မွာေနရင္းကလည္း မွ်ေဝသံုးစြဲတယ္။ ကိုယ္စားတဲ့အစာ အာဟာရကို သူမ်ား မွ်ေဝေပးတယ္ဆိုတာ အင္မတန္ မြန္ျမတ္တဲ့ အလုပ္ ျဖစ္တယ္။
အေဒါသ ဆိုရင္လည္း ရင္ထဲမွာ အမုန္းတရား မထားဘဲနဲ႔ တစ္ဦးေပၚတစ္ဦး အက်ဳိးလိုလားတဲ့ စိတ္ေတြေမြးတယ္။ အဲဒါလည္း အင္မတန္ မြန္ျမတ္တဲ့စိတ္ပဲ။
အေမာဟ ဆိုတာလည္း လုပ္သင့္တာနဲ႔ မလုပ္သင့္တာကို ခြဲျခားသိၿပီး မလုပ္သင့္တာကို ေရွာင္တယ္၊ လုပ္သင့္တာကို လုပ္တယ္။
ဒီတရားေတြ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိေနၿပီဆိုရင္ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြ ရလာၿပီေပါ့။
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရားေတြ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ အားလံုးဟာ အလြဲလြဲ အေခ်ာ္ေခ်ာ္နဲ႔ စိတ္ကို ပူေလာင္ေစတယ္။ ထို စိတ္ပူေလာင္မႈေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ႐ုပ္ကိုလည္း ပူေလာင္ေစတာပါပဲ၊ စိတ္ပူရင္ ႐ုပ္ပူသြားတာေပါ့၊
ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာျခင္းရဲ႕ အဓိကသည္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈပဲ ျဖစ္တယ္။ ကုသုိလ္စိတ္ဓာတ္ေတြပဲေပါ့။ အခုလို ကုသုိလ္စိတ္ဓာတ္ေတြ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ စိတ္ႏွလံုးျဖဴစင္ ေအးခ်မ္းလာသည့္အတြက္ က်န္းမာမႈက ပိုေကာင္းလာတာ ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ "ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ မေမ့နဲ႔" လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတာျဖစ္တယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဝဏၰဆိုတဲ့ အသားအေရ စိုေျပမႈပဲ။ လူေတြဟာ ရလာတဲ့ ဘဝေလးမွာ အသားအေရ ေျခာက္ေျခာက္ကပ္ကပ္နဲ႔ မက်န္းမာတဲ့႐ုပ္မ်ဳိး မျဖစ္ဘဲနဲ႔ က်န္းမာၿပီး အသားအေရ စိုစိုေျပေျပ ျဖစ္ေနေအာင္လည္းပဲ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ လိုအပ္တယ္လို႔ေျပာတာ။ အဲဒီ လိုအပ္တဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္တဲ့ အပၸမာဒ ဆိုတဲ့ သဘာဝတရားက ကုသုိလ္လုပ္မိေအာင္ တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္ ေပးတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အပၸမာဒတရား ရွိရမယ္လို႔ ေဟာတာ။
ေနာက္တစ္ခု သဂၢ ဆိုတာ ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းနဲ႔ခ်ည္းပဲ ႀကံဳတာကို ေခၚတယ္။ လူေတြဟာ ေကာင္းတာခ်ည္းနဲ႔ပဲ ႀကံဳခ်င္ၾကတယ္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ (သို႔) တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေနာင္ဘဝ ေကာင္းရာသုဂတိဘံုကို ေရာက္ခ်င္ၾကတယ္။ ဒီဘဝေရာ ေနာင္ဘဝပါ ေကာင္းတာေတြနဲ႔ပဲ ေတြ႕ခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ "အေကာင္းေတြနဲ႔သာ ႀကံဳပါေစ၊ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ မဂၤလာေတြနဲ႔ ျပည့္စံုပါေစ" လို႔ ဆုေတာင္းဆုယူ ျပဳၾကတယ္။
သို႔ေသာ္ အဲဒီ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ မဂၤလာေတြကို ေပးစြမ္းႏိုင္တာကေတာ့ ကုသုိလ္ပါပဲ။
ကုသုိလ္ မလုပ္ဘဲနဲ႔ ဒါေတြ ဆုေတာင္းေနမယ္ဆိုရင္ မရႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ကုသုိလ္တရားကို မေမ့နဲ႔လို႔ေဟာတာ ျဖစ္တယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ဥစၥာကုလီနတံ၊
ဥစၥာကုလီန ဆိုတာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အမ်ဳိးမွာ ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက လူထဲမွာျဖစ္ရင္ အဆင့္ျမင့္တယ္။ လူ႔ေလာကေရာက္လာလို႔ အဆင့္ျမင့္တယ္ဆိုတာ ဘာေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေျပာတာလဲဆိုရင္ စိတ္ထားကို မူတည္ၿပီး ေျပာတာ၊
စိတ္ထား ျမင့္ျမတ္ရင္ အဆင့္ျမင့္သြားတယ္။ ကုသုိလ္စိတ္ ကိန္းေအာင္းတဲ့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕ စိတ္ထားဟာ ျမင့္ျမတ္တယ္။ စိတ္ထားျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ အဆင့္ျမင့္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္သြားတယ္။
အရပ္ထဲမွာ ဒီလူကေတာ့ စိတ္ပုပ္တယ္ စိတ္ယုတ္တယ္ဆိုရင္ သူဟာအလိုလို ေအာက္တန္းက်သြားတယ္။ ပိုက္ဆံရွိရွိ မရွိရွိ ဒီလူက စိတ္ထားသိပ္ေကာင္းတာပဲဆိုရင္ လူတကာရဲ႕ ခ်စ္ခင္မႈနဲ႔ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေနရာကို ရတယ္၊ ဒါကိုၾကည့္ရင္ ဥစၥာကုလီနရဲ႕ အက်ဳိးတရားဟာလည္း ကုသုိလ္ကပဲ ေပးႏိုင္တာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကုသုိလ္ကို မေမ့နဲ႔လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာၾကားတာ။ ျမတ္စြာဘုရားက သံသရာအတြက္ ဆုေတာင္းဖို႔ ကုသုိလ္လုပ္ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကုသုိလ္လုပ္ရင္ ဒီ အက်ဳိးတရားေတြ ရမယ္ဆိုတာကို ေထာက္ျပတာသာ ျဖစ္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက သံသရာတြင္း အက်ဳိးေတြကို ဆုေတာင္းခိုင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။
သို႔ေသာ္ ဒါ လုပ္ရင္ ဒါရမယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ေဟာရတာ ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ အသက္ရွည္ဖို႔၊ က်န္းမာဖို႔၊ အသားအေရ စိုေျပဖို႔၊ ေကာင္းတာေတြနဲ႔ခ်ည္း ႀကံဳဖို႔၊ လူ႔ေလာကမွာ အဆင့္အတန္းျမင့္ဖို႔ ဆိုတဲ့ ႏွစ္သက္ေပ်ာ္ေမြ႕စရာေကာင္းတဲ့ လူတိုင္းႀကိဳက္တဲ့ ဒီ အက်ဳိး တရားေတြကို ရခ်င္ၿပီဆိုရင္ ပညာရွိေတြက ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ၌ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း ဆိုတဲ့ အပၸမာဒ တရားကို ေထာက္ျပၾကတယ္။ အဲဒါကိုပဲ ခ်ီးမြမ္းၾကတယ္။ ခ်ီးမြမ္းတယ္ဆိုတာ အပၸမာဒ ရွိေအာင္ လုပ္ရမယ္လို႔ေျပာတာပဲ။
ဒီ အက်ဳိးတရားေတြကို ရခ်င္လို႔ရွိရင္ ကုသုိလ္လုပ္၊ အဲဒီ ကုသုိလ္က ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ လုပ္ျဖစ္တာလဲ ဆိုရင္
အပၸမာဒ ဆိုတဲ့ ကုသုိလ္တရား၌ မေမ့မေလ်ာ့ျခင္း၊
ခုနကေျပာတဲ့ ယစ္မူးမႈကင္းၿပီးေတာ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အေပၚမွာ အၿမဲတမ္း သတိရေနျခင္းဆိုတဲ့ (ကာရာပက အပၸမာဒ) ကုသုိလ္လုပ္ေစတတ္တဲ့ အပၸမာဒ တရားေၾကာင့္ လုပ္ျဖစ္တာျဖစ္တယ္။ ဒီလိုလုပ္ရင္ လူဟာ ဒီဘဝမွာလည္း ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြ ရႏိုင္တယ္၊ ေနာင္ဘဝမွာလည္း ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြ ရႏိုင္တယ္လို႔ ေဟာတာပါ။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ(Ph. D)
စာအုပ္အမွတ္စဥ္(၄၃)
-----------------------------------------------------------------
(ဆက္လက္ ကူးယူပူေဇာ္ပါရေစ၊ post တိုင္းကို လြတ္လပ္စြာ share ႏိုင္ပါတယ္ရွင္၊ သက္ရွည္ က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ၍ လိုရာဆႏၵ ျပည့္ၾကပါေစရွင္)
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက
"အာယံု- အသက္ရွည္ျခင္းကို၊ ပတၳယေႏၲန- လိုလားေတာင့္တတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ၊
ပုညႀကိယာသု- ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ျခင္းတို႔၌၊
အပၸမာဒံ- မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း ဆိုတဲ့ အပၸမာဒတရားကို၊
ပသံသႏၲိ- ခ်ီးမြမ္းၾကတယ္" လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္။
ဆိုလိုတာက
အသက္ရွည္ဖို႔ရာအတြက္ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈကို မေမ့နဲ႔လို႔ ေျပာတာျဖစ္တယ္။
ကုသုိလ္ကို မေမ့ရဘူး၊ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈကို အၿမဲႀကိဳးစား အားထုတ္ရမယ္။
ေနာက္တစ္ခု လူေတြဟာ က်န္းမာခ်င္ၾကတယ္။
အာေရာဂိယ- ေရာဂါကင္းခ်င္တယ္။
ေရာဂါကင္းခ်င္သည့္အတြက္
"အနာေရာဂါကင္းရပါလို၏၊ အနာေရာဂါ ကင္းၾကပါေစ" လို႔ ဆုေတာင္းၾကတယ္။
အနာေရာဂါ ကင္းျခင္း၏ အေၾကာင္းတရားက ကုသုိလ္တရားပဲ။
ကုသုိလ္ကံ ေကာင္းေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ အနာေရာဂါ ကင္းေနတာပဲ။
ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေရာဂါေဝဒနာဟာ တျခားအရာနဲ႔ ကုစားလို႔မရဘူး။
တျခားအေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ေရာဂါေဝဒနာဟာ ကုစားလို႔ရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကံေကာင္းေနေအာင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳဖို႔ အၿမဲတမ္း သတိရေနတဲ့ အပၸမာဒတရားဟာ အေရးပါဆံုးပဲလို႔ ေျပာတာျဖစ္တယ္။
အပၸမာဒတရားသည္ ဘာေၾကာင့္ အေရးပါသလဲဆိုရင္ ကုသုိလ္ကို ျပဳမိေအာင္ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ေပးတတ္တဲ့ သဘာဝတရား ျဖစ္လို႔ပါပဲ။
အပၸမာဒ တရားရွိရင္ ကုသုိလ္ လုပ္မိတယ္။
ကုသုိလ္ လုပ္မိသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ကုသုိလ္ကံကို အေျခခံၿပီးေတာ့ က်န္းမာမႈကို ရတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္။ ေဆးဝါးဓာတ္စာ မွီဝဲလို႔ က်န္းမာတယ္၊ ရာသီဥတုေကာင္းလို႔ က်န္းမာတယ္ ဆိုတာေတြဟာ အေထာက္အကူေလာက္ပဲ ျဖစ္တယ္။ သဘာဝ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ကံက ေပးလိုက္လို႔ ရလာတဲ့ ေရာဂါမ်ဳိးေစ့ပါလာလို႔ ျဖစ္လာတဲ့ ေရာဂါက်ေတာ့ ဘယ္လိုမွ ကာကြယ္မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ရာသီဥတု အစာအာဟာရက ေပ်ာက္ေအာင္ မတတ္ႏိုင္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား၊ တရားအားထုတ္လိုက္တာ ေရာဂါေပ်ာက္သြားတယ္။ ကံေကာင္းေအာင္ လုပ္ေပးလိုက္တာ ျဖစ္တယ္။ ေရာဂါေဝဒနာကို ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အကုသုိလ္ကံေတြကို ရွင္းသြားေစၿပီးေတာ့ ကုသုိလ္ကံေတြ ျဖစ္လာတယ္။
ပစၥဳပၸန္မွာျဖစ္တဲ့ မိမိစိတ္မွာလည္းပဲ ေလာဘ ေဒါသ စတဲ့ အကုသုိလ္အညစ္အေၾကးေတြ ကင္းစင္သြားၿပီး အေလာဘ အေဒါသ စတဲ့ ကုသုိလ္ တရားေတြ တိုးပြားလာတယ္။ ထိုအေလာဘ အေဒါသ စတဲ့ ၿငိမ္းေအးတဲ့ ကုသုိလ္တရားေတြက ထုတ္လုပ္ေပးတဲ့ ႐ုပ္တရားဟာ သန္႔စင္လာတယ္။ က်န္းမာလာတယ္။ ကုသုိလ္တရားဟာ က်န္းမာမႈကို ျဖစ္ေစတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကုသလရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို "က်န္းမာျခင္း" လို႔လည္း ေျပာတယ္။
ကုသလဆိုတာ က်န္းမာျခင္း ျဖစ္တယ္။
ဒီသဘာဝတရားေတြ ရင္ထဲ ႏွလံုးထဲမွာ ျဖစ္လို႔ရွိရင္ က်န္းမာတယ္တဲ့။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္း ဆိုေတာ့ အေလာဘဆိုတာ Generosity ပဲ။ ေပးခ်င္တယ္၊ ကမ္းခ်င္တယ္၊ လွဴခ်င္တယ္၊ တန္းခ်င္တယ္။ ေပးကမ္းဖို႔ အဆင္သင့္ ျဖစ္တယ္။ အိမ္မွာေနရင္းကလည္း မွ်ေဝသံုးစြဲတယ္။ ကိုယ္စားတဲ့အစာ အာဟာရကို သူမ်ား မွ်ေဝေပးတယ္ဆိုတာ အင္မတန္ မြန္ျမတ္တဲ့ အလုပ္ ျဖစ္တယ္။
အေဒါသ ဆိုရင္လည္း ရင္ထဲမွာ အမုန္းတရား မထားဘဲနဲ႔ တစ္ဦးေပၚတစ္ဦး အက်ဳိးလိုလားတဲ့ စိတ္ေတြေမြးတယ္။ အဲဒါလည္း အင္မတန္ မြန္ျမတ္တဲ့စိတ္ပဲ။
အေမာဟ ဆိုတာလည္း လုပ္သင့္တာနဲ႔ မလုပ္သင့္တာကို ခြဲျခားသိၿပီး မလုပ္သင့္တာကို ေရွာင္တယ္၊ လုပ္သင့္တာကို လုပ္တယ္။
ဒီတရားေတြ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိေနၿပီဆိုရင္ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြ ရလာၿပီေပါ့။
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရားေတြ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ အားလံုးဟာ အလြဲလြဲ အေခ်ာ္ေခ်ာ္နဲ႔ စိတ္ကို ပူေလာင္ေစတယ္။ ထို စိတ္ပူေလာင္မႈေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ႐ုပ္ကိုလည္း ပူေလာင္ေစတာပါပဲ၊ စိတ္ပူရင္ ႐ုပ္ပူသြားတာေပါ့၊
ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာျခင္းရဲ႕ အဓိကသည္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈပဲ ျဖစ္တယ္။ ကုသုိလ္စိတ္ဓာတ္ေတြပဲေပါ့။ အခုလို ကုသုိလ္စိတ္ဓာတ္ေတြ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ စိတ္ႏွလံုးျဖဴစင္ ေအးခ်မ္းလာသည့္အတြက္ က်န္းမာမႈက ပိုေကာင္းလာတာ ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ "ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ မေမ့နဲ႔" လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတာျဖစ္တယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဝဏၰဆိုတဲ့ အသားအေရ စိုေျပမႈပဲ။ လူေတြဟာ ရလာတဲ့ ဘဝေလးမွာ အသားအေရ ေျခာက္ေျခာက္ကပ္ကပ္နဲ႔ မက်န္းမာတဲ့႐ုပ္မ်ဳိး မျဖစ္ဘဲနဲ႔ က်န္းမာၿပီး အသားအေရ စိုစိုေျပေျပ ျဖစ္ေနေအာင္လည္းပဲ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ လိုအပ္တယ္လို႔ေျပာတာ။ အဲဒီ လိုအပ္တဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္တဲ့ အပၸမာဒ ဆိုတဲ့ သဘာဝတရားက ကုသုိလ္လုပ္မိေအာင္ တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္ ေပးတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အပၸမာဒတရား ရွိရမယ္လို႔ ေဟာတာ။
ေနာက္တစ္ခု သဂၢ ဆိုတာ ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းနဲ႔ခ်ည္းပဲ ႀကံဳတာကို ေခၚတယ္။ လူေတြဟာ ေကာင္းတာခ်ည္းနဲ႔ပဲ ႀကံဳခ်င္ၾကတယ္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ (သို႔) တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေနာင္ဘဝ ေကာင္းရာသုဂတိဘံုကို ေရာက္ခ်င္ၾကတယ္။ ဒီဘဝေရာ ေနာင္ဘဝပါ ေကာင္းတာေတြနဲ႔ပဲ ေတြ႕ခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ "အေကာင္းေတြနဲ႔သာ ႀကံဳပါေစ၊ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ မဂၤလာေတြနဲ႔ ျပည့္စံုပါေစ" လို႔ ဆုေတာင္းဆုယူ ျပဳၾကတယ္။
သို႔ေသာ္ အဲဒီ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ မဂၤလာေတြကို ေပးစြမ္းႏိုင္တာကေတာ့ ကုသုိလ္ပါပဲ။
ကုသုိလ္ မလုပ္ဘဲနဲ႔ ဒါေတြ ဆုေတာင္းေနမယ္ဆိုရင္ မရႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ကုသုိလ္တရားကို မေမ့နဲ႔လို႔ေဟာတာ ျဖစ္တယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ဥစၥာကုလီနတံ၊
ဥစၥာကုလီန ဆိုတာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အမ်ဳိးမွာ ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက လူထဲမွာျဖစ္ရင္ အဆင့္ျမင့္တယ္။ လူ႔ေလာကေရာက္လာလို႔ အဆင့္ျမင့္တယ္ဆိုတာ ဘာေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေျပာတာလဲဆိုရင္ စိတ္ထားကို မူတည္ၿပီး ေျပာတာ၊
စိတ္ထား ျမင့္ျမတ္ရင္ အဆင့္ျမင့္သြားတယ္။ ကုသုိလ္စိတ္ ကိန္းေအာင္းတဲ့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕ စိတ္ထားဟာ ျမင့္ျမတ္တယ္။ စိတ္ထားျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ အဆင့္ျမင့္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္သြားတယ္။
အရပ္ထဲမွာ ဒီလူကေတာ့ စိတ္ပုပ္တယ္ စိတ္ယုတ္တယ္ဆိုရင္ သူဟာအလိုလို ေအာက္တန္းက်သြားတယ္။ ပိုက္ဆံရွိရွိ မရွိရွိ ဒီလူက စိတ္ထားသိပ္ေကာင္းတာပဲဆိုရင္ လူတကာရဲ႕ ခ်စ္ခင္မႈနဲ႔ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေနရာကို ရတယ္၊ ဒါကိုၾကည့္ရင္ ဥစၥာကုလီနရဲ႕ အက်ဳိးတရားဟာလည္း ကုသုိလ္ကပဲ ေပးႏိုင္တာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကုသုိလ္ကို မေမ့နဲ႔လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာၾကားတာ။ ျမတ္စြာဘုရားက သံသရာအတြက္ ဆုေတာင္းဖို႔ ကုသုိလ္လုပ္ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကုသုိလ္လုပ္ရင္ ဒီ အက်ဳိးတရားေတြ ရမယ္ဆိုတာကို ေထာက္ျပတာသာ ျဖစ္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက သံသရာတြင္း အက်ဳိးေတြကို ဆုေတာင္းခိုင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။
သို႔ေသာ္ ဒါ လုပ္ရင္ ဒါရမယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ေဟာရတာ ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ အသက္ရွည္ဖို႔၊ က်န္းမာဖို႔၊ အသားအေရ စိုေျပဖို႔၊ ေကာင္းတာေတြနဲ႔ခ်ည္း ႀကံဳဖို႔၊ လူ႔ေလာကမွာ အဆင့္အတန္းျမင့္ဖို႔ ဆိုတဲ့ ႏွစ္သက္ေပ်ာ္ေမြ႕စရာေကာင္းတဲ့ လူတိုင္းႀကိဳက္တဲ့ ဒီ အက်ဳိး တရားေတြကို ရခ်င္ၿပီဆိုရင္ ပညာရွိေတြက ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ၌ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း ဆိုတဲ့ အပၸမာဒ တရားကို ေထာက္ျပၾကတယ္။ အဲဒါကိုပဲ ခ်ီးမြမ္းၾကတယ္။ ခ်ီးမြမ္းတယ္ဆိုတာ အပၸမာဒ ရွိေအာင္ လုပ္ရမယ္လို႔ေျပာတာပဲ။
ဒီ အက်ဳိးတရားေတြကို ရခ်င္လို႔ရွိရင္ ကုသုိလ္လုပ္၊ အဲဒီ ကုသုိလ္က ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ လုပ္ျဖစ္တာလဲ ဆိုရင္
အပၸမာဒ ဆိုတဲ့ ကုသုိလ္တရား၌ မေမ့မေလ်ာ့ျခင္း၊
ခုနကေျပာတဲ့ ယစ္မူးမႈကင္းၿပီးေတာ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အေပၚမွာ အၿမဲတမ္း သတိရေနျခင္းဆိုတဲ့ (ကာရာပက အပၸမာဒ) ကုသုိလ္လုပ္ေစတတ္တဲ့ အပၸမာဒ တရားေၾကာင့္ လုပ္ျဖစ္တာျဖစ္တယ္။ ဒီလိုလုပ္ရင္ လူဟာ ဒီဘဝမွာလည္း ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြ ရႏိုင္တယ္၊ ေနာင္ဘဝမွာလည္း ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြ ရႏိုင္တယ္လို႔ ေဟာတာပါ။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ(Ph. D)
စာအုပ္အမွတ္စဥ္(၄၃)
-----------------------------------------------------------------
(ဆက္လက္ ကူးယူပူေဇာ္ပါရေစ၊ post တိုင္းကို လြတ္လပ္စြာ share ႏိုင္ပါတယ္ရွင္၊ သက္ရွည္ က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ၍ လိုရာဆႏၵ ျပည့္ၾကပါေစရွင္)
No comments:
Post a Comment