ဘ၀ထဲကပ႒ာန္း (၃)
=========
၀ိပႆနာရဲ႕ အေရးႀကီးပံု
=========
အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ခဏခဏ ေမးေလ့ရိွေသာ ေမးခြန္းတစ္ခုရိွပါတယ္။ ``ခင္ဗ်ားတို႔ အဘိဓမၼာ ဆရာေတြ အဘိဓမၼာေတြ တက္ေနေတာ့ တရားအားထုတ္စရာ မလိုေတာ့ဘူးဆိုတာ .. အဲ့ဒါဟုတ္လား?´´ တဲ့...။
=========
၀ိပႆနာရဲ႕ အေရးႀကီးပံု
=========
အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ခဏခဏ ေမးေလ့ရိွေသာ ေမးခြန္းတစ္ခုရိွပါတယ္။ ``ခင္ဗ်ားတို႔ အဘိဓမၼာ ဆရာေတြ အဘိဓမၼာေတြ တက္ေနေတာ့ တရားအားထုတ္စရာ မလိုေတာ့ဘူးဆိုတာ .. အဲ့ဒါဟုတ္လား?´´ တဲ့...။
ေၾသာ္ ၾကံႀကီးစဥ္ရာ .... ဘယ့္ႏွယ့္ ေမးပါလိမ့္။
အရပ္စကားနဲ႔ ခပ္လြယ္လြယ္ေျဖရမယ္ဆိုရင္ အဘိဓမၼာကို သာမန္စာေပသင္သလို သင္ရင္ စာတက္သလိုပဲတက္ၿပီး စာရသလိုပဲ ရပါလိမ့္မယ္လို႔ ေျဖလိုက္ပါမယ္။
ဒီအေျဖကို ပ႒ာန္း႐ႈေထာင့္ကေန ေျဖရမယ္ဆိုရင္ ပို႐ွင္းလင္းပါတယ္။ ပ႒ာန္းတရားေတာ္မွာ ပုထုဇဥ္ကစလို႔ က်င့္ဆဲအရိယာေရာ အရဟႏၱပုဂၢိဳလ္အထိတိုင္ေအာင္ ၀ိပႆနာ က်င့္ၾကံေၾကာင္းကို အာရမၼဏ၊ ဥပနိႆယ၊ ပုေရဇာတ၊ အတၳိ၊ အ၀ိဂတ ပစၥည္းတရားေတြနဲ႔ ေဟာၾကားထားေၾကာင္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ထင္႐ွားေပၚလြင္ေစရန္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ၀ိပႆနာ၏ ဆက္စပ္ပံုကို အာရမၼဏႏွင့္ ဥပနိႆယ ပစၥည္းႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ ထုတ္ေဆာင္ ပါရေစ ..။
====
#အာရမၼဏ (ကု-ဗ်ာ)
အရဟာ ပုေဗၺ သုစိဏၰာနိ ပစၥေ၀ကၡတိ။ ကုသလံ အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ အနတၱေတာ ၀ိပႆတိ။
(ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ ေ႐ွး၌ ေကာင္းစြာ အေလ့အက်င့္ျပဳၿပီး ကုန္ေသာ ဒါန သီလ စေသာ ကာမကုသိုလ္တို႔ကို ဆင္ျခင္သည္။ ဘံုသံုးပါ၌ ျဖစ္သမွ်ကုသိုလ္ကို မျမဲအနိစၥ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ အစိုးမရအနတၱ ဟူ၍ ၀ိပႆနာ ႐ွဳသည္။)
...
#အာရမၼဏ (အကု-ဗ်ာ)
အရဟာ ပဟီေန ကိေလေသ ပစၥေ၀ကၡတိ။ ပုေဗၺ သမုဒါ စိေဏၰ ကိေလေသ ဇာနာတိ။
အရဟာ အကုသလံအနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ အနတၱေတာ ၀ိပႆတိ။
(ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ ပယ္အပ္ကုန္ေသာ ကိေလသာတို႔ကို ဆင္ျခင္သည္။ ေ႐ွ႕၌ျပဳက်င့္ေလ့ၿပီးကုန္ေသာ ကိေလသာတို႔ကို ဆင္ျခင္ၾကသည္။ အကုသိုလ္တရားကို မျမဲအနိစၥ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ အစိုးမရအနတၱ ဟူ၍ ၀ိပႆနာ ႐ွဳသည္။)
...
#အာရမၼဏ (ဗ်ာ-ဗ်ာ)
အရဟာ (စကၡံဳ၊ ေသာတံ၊ ဃာနံ၊ ဇိ၀ွံ၊ ကာယံ၊ ႐ူေပ၊ သေဒၵ၊ ဂေႏၶ၊ ရေသ၊ ေဖာ႒ေဗၺ၊ ၀တၳဳံ၊ ၀ိပါကာဗ်ာကေတ ကိရိယာဗ်ာကေတ ခေႏၶ) အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ အနတၱေတာ ၀ိပႆတိ။
(ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ - မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႔အထိ၊ ႏွလံုးသားတည္ရာ ၀တၳဳ၊ ၀ိပါက္အဗ်ာကတစိတ္ ကိရိယာအဗ်ာကတစိတ္ႏွင့္အတူ ျဖစ္ကုန္ေသာ ခႏၶာ - တို႔အား မျမဲအနိစၥ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ အစိုးမရအနတၱ ဟူ၍ ၀ိပႆနာ ႐ွဳသည္။)
...
#ဥပနိႆယ (ကု-ဗ်ာ)
အရဟာ မဂၢံ ဥပါနိႆာယ အႏုပၸႏၷံ ကိရိယသမာပတၱႎ ဥပၸါေဒတိ၊ ဥပၸႏၷံ သမာပဇၨတိ၊ သခၤါေရ အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ အနတၱေတာ ၀ိပႆတိ။
(ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ အရဟတၱမဂ္ကိုမွီ၍ မျဖစ္ေသးေသာ ကိရိယသမာပတ္ကို ျဖစ္ေစ၏၊ ျဖစ္ၿပီးေသာ ကိရိယသမာပတ္ကို ၀င္စား၏၊ ျဖစ္ျဖစ္သမွ် ႐ုပ္နာမ္ သခၤါရ တို႔ကုိ မျမဲအနိစၥ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ အစိုးမရအနတၱ ဟူ၍ ၀ိပႆနာ ႐ွဳသည္။)
..
#ဥပနိႆယ (ဗ်ာ-ဗ်ာ)
အရဟာ (ကာယိကံ သုခံ၊ ကာယိကံ ဒုကၡံ၊ ဥတံု၊ ေဘာဇနံ၊ ေသနာသနံ) ဥပါနိႆာယ အႏုပၸႏၷံ ကိရိယသမာပတၱႎ ဥပၸါေဒတိ၊ ဥပၸႏၷံ သမာပဇၨတိ၊ သခၤါေရ အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ အနတၱေတာ ၀ိပႆတိ။
(ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ _ ကိုယ္ခ်မ္းသာကို၊ ကိုယ္ဆင္းရဲကို၊ ဥတုကို၊ အစာအာဟာရကို၊ အိပ္ယာေနရာကို _မီွ၍ မျဖစ္ေသးေသာ ကိရိယာ သမာပတ္ကို ျဖစ္ေစ၏၊ ျဖစ္ၿပီးေသာ သမာပတ္ကို ၀င္စား၏၊ ျဖစ္ျဖစ္သမွ် ႐ုပ္နာမ္ သခၤါရ တို႔ကို မျမဲအနိစၥ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ အစိုးမရအနတၱ ဟူ၍ ၀ိပႆနာ ႐ွဳသည္။)
=======
ကဲ ၾကည့္ပါဦး .... ကိေလသာပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီးကုန္ေသာ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ပင္လွ်င္ ၀ိပႆနာ႐ႈသည္ဟု ဆိုလွ်င္ ကြၽႏု္ပ္တို႔ အေနျဖင့္မူ ဆိုဖြယ္ရာ မရိွပါေပ။ အျငင္းပြားရန္/ ဆင္ေျခေပးရန္ မလိုေတာ့ၿပီဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။
သို႔ဆိုရင္ ၀ိပႆနာတရားတို႔အား ခႏၶပရိနိဗၺာန္ မျပဳေသးမီအထိ ႐ႈအပ္သည္ဟု ယံုမွားကင္းစြာျဖင့္ ဆံုးျဖတ္မွတ္ယူၾကၿပီးသကာလ ၀ိပႆနာ က်င့္ၾကံလိုစိတ္မ်ား ထက္သန္ၾကပါေစကုန္ေသာ္ ......
..
SLH (14-1-2016)
..
အရပ္စကားနဲ႔ ခပ္လြယ္လြယ္ေျဖရမယ္ဆိုရင္ အဘိဓမၼာကို သာမန္စာေပသင္သလို သင္ရင္ စာတက္သလိုပဲတက္ၿပီး စာရသလိုပဲ ရပါလိမ့္မယ္လို႔ ေျဖလိုက္ပါမယ္။
ဒီအေျဖကို ပ႒ာန္း႐ႈေထာင့္ကေန ေျဖရမယ္ဆိုရင္ ပို႐ွင္းလင္းပါတယ္။ ပ႒ာန္းတရားေတာ္မွာ ပုထုဇဥ္ကစလို႔ က်င့္ဆဲအရိယာေရာ အရဟႏၱပုဂၢိဳလ္အထိတိုင္ေအာင္ ၀ိပႆနာ က်င့္ၾကံေၾကာင္းကို အာရမၼဏ၊ ဥပနိႆယ၊ ပုေရဇာတ၊ အတၳိ၊ အ၀ိဂတ ပစၥည္းတရားေတြနဲ႔ ေဟာၾကားထားေၾကာင္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ထင္႐ွားေပၚလြင္ေစရန္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ၀ိပႆနာ၏ ဆက္စပ္ပံုကို အာရမၼဏႏွင့္ ဥပနိႆယ ပစၥည္းႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ ထုတ္ေဆာင္ ပါရေစ ..။
====
#အာရမၼဏ (ကု-ဗ်ာ)
အရဟာ ပုေဗၺ သုစိဏၰာနိ ပစၥေ၀ကၡတိ။ ကုသလံ အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ အနတၱေတာ ၀ိပႆတိ။
(ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ ေ႐ွး၌ ေကာင္းစြာ အေလ့အက်င့္ျပဳၿပီး ကုန္ေသာ ဒါန သီလ စေသာ ကာမကုသိုလ္တို႔ကို ဆင္ျခင္သည္။ ဘံုသံုးပါ၌ ျဖစ္သမွ်ကုသိုလ္ကို မျမဲအနိစၥ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ အစိုးမရအနတၱ ဟူ၍ ၀ိပႆနာ ႐ွဳသည္။)
...
#အာရမၼဏ (အကု-ဗ်ာ)
အရဟာ ပဟီေန ကိေလေသ ပစၥေ၀ကၡတိ။ ပုေဗၺ သမုဒါ စိေဏၰ ကိေလေသ ဇာနာတိ။
အရဟာ အကုသလံအနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ အနတၱေတာ ၀ိပႆတိ။
(ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ ပယ္အပ္ကုန္ေသာ ကိေလသာတို႔ကို ဆင္ျခင္သည္။ ေ႐ွ႕၌ျပဳက်င့္ေလ့ၿပီးကုန္ေသာ ကိေလသာတို႔ကို ဆင္ျခင္ၾကသည္။ အကုသိုလ္တရားကို မျမဲအနိစၥ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ အစိုးမရအနတၱ ဟူ၍ ၀ိပႆနာ ႐ွဳသည္။)
...
#အာရမၼဏ (ဗ်ာ-ဗ်ာ)
အရဟာ (စကၡံဳ၊ ေသာတံ၊ ဃာနံ၊ ဇိ၀ွံ၊ ကာယံ၊ ႐ူေပ၊ သေဒၵ၊ ဂေႏၶ၊ ရေသ၊ ေဖာ႒ေဗၺ၊ ၀တၳဳံ၊ ၀ိပါကာဗ်ာကေတ ကိရိယာဗ်ာကေတ ခေႏၶ) အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ အနတၱေတာ ၀ိပႆတိ။
(ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ - မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႔အထိ၊ ႏွလံုးသားတည္ရာ ၀တၳဳ၊ ၀ိပါက္အဗ်ာကတစိတ္ ကိရိယာအဗ်ာကတစိတ္ႏွင့္အတူ ျဖစ္ကုန္ေသာ ခႏၶာ - တို႔အား မျမဲအနိစၥ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ အစိုးမရအနတၱ ဟူ၍ ၀ိပႆနာ ႐ွဳသည္။)
...
#ဥပနိႆယ (ကု-ဗ်ာ)
အရဟာ မဂၢံ ဥပါနိႆာယ အႏုပၸႏၷံ ကိရိယသမာပတၱႎ ဥပၸါေဒတိ၊ ဥပၸႏၷံ သမာပဇၨတိ၊ သခၤါေရ အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ အနတၱေတာ ၀ိပႆတိ။
(ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ အရဟတၱမဂ္ကိုမွီ၍ မျဖစ္ေသးေသာ ကိရိယသမာပတ္ကို ျဖစ္ေစ၏၊ ျဖစ္ၿပီးေသာ ကိရိယသမာပတ္ကို ၀င္စား၏၊ ျဖစ္ျဖစ္သမွ် ႐ုပ္နာမ္ သခၤါရ တို႔ကုိ မျမဲအနိစၥ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ အစိုးမရအနတၱ ဟူ၍ ၀ိပႆနာ ႐ွဳသည္။)
..
#ဥပနိႆယ (ဗ်ာ-ဗ်ာ)
အရဟာ (ကာယိကံ သုခံ၊ ကာယိကံ ဒုကၡံ၊ ဥတံု၊ ေဘာဇနံ၊ ေသနာသနံ) ဥပါနိႆာယ အႏုပၸႏၷံ ကိရိယသမာပတၱႎ ဥပၸါေဒတိ၊ ဥပၸႏၷံ သမာပဇၨတိ၊ သခၤါေရ အနိစၥေတာ ဒုကၡေတာ အနတၱေတာ ၀ိပႆတိ။
(ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ _ ကိုယ္ခ်မ္းသာကို၊ ကိုယ္ဆင္းရဲကို၊ ဥတုကို၊ အစာအာဟာရကို၊ အိပ္ယာေနရာကို _မီွ၍ မျဖစ္ေသးေသာ ကိရိယာ သမာပတ္ကို ျဖစ္ေစ၏၊ ျဖစ္ၿပီးေသာ သမာပတ္ကို ၀င္စား၏၊ ျဖစ္ျဖစ္သမွ် ႐ုပ္နာမ္ သခၤါရ တို႔ကို မျမဲအနိစၥ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ အစိုးမရအနတၱ ဟူ၍ ၀ိပႆနာ ႐ွဳသည္။)
=======
ကဲ ၾကည့္ပါဦး .... ကိေလသာပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီးကုန္ေသာ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ပင္လွ်င္ ၀ိပႆနာ႐ႈသည္ဟု ဆိုလွ်င္ ကြၽႏု္ပ္တို႔ အေနျဖင့္မူ ဆိုဖြယ္ရာ မရိွပါေပ။ အျငင္းပြားရန္/ ဆင္ေျခေပးရန္ မလိုေတာ့ၿပီဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။
သို႔ဆိုရင္ ၀ိပႆနာတရားတို႔အား ခႏၶပရိနိဗၺာန္ မျပဳေသးမီအထိ ႐ႈအပ္သည္ဟု ယံုမွားကင္းစြာျဖင့္ ဆံုးျဖတ္မွတ္ယူၾကၿပီးသကာလ ၀ိပႆနာ က်င့္ၾကံလိုစိတ္မ်ား ထက္သန္ၾကပါေစကုန္ေသာ္ ......
..
SLH (14-1-2016)
..
No comments:
Post a Comment