Wednesday, October 28, 2015

Swe Swe Zin's photo.
Swe Swe Zin
ျမန္မာႏုိင္ငံေရးေလ႔လာသူ အီေဂါဗလာဇီဗစ္နဲ႔ ေတြ႔ဆုံျခင္း
ဦးသိန္းစိန္အေနနဲ႔ အၿငိမ္းစားယူလိုက္တာက အေကာင္းဆုံုးျဖစ္ၿပီး
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြကို စတင္ခဲ့သူအျဖစ္ သမိုင္းက ခ်ီးက်ဴးမွတ္တမ္းတင္
ထားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီက ေရြးေကာက္ပြဲ
ရႈံးနိမ့္ရဲ႕သားနဲ႔ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြကို အားကိုးၿပီး သူ႔ကိုပဲ
သမၼတအျဖစ္ထပ္ၿပီး တင္ေျမွာက္ဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲေတြကို
လိမ္ညာလွည့္ဖ်ားခဲ့သူအျဖစ္ သမိုင္းကသူ႔ကို အမွတ္ရေနပါလိမ့္မယ္။
____________________________
1) လက္ရွိအစိုးရနဲ႔ အာဏာခ်ဳပ္ကိုင္္ထားသူေတြရဲ႕
ေရြးေကာက္ပြဲေအာင္ႏုိင္ေရး မဟာဗ်ဴဟာကို ဘယ္လိုျမင္သလဲ
အခုအထိေတာ့ မဟာဗ်ဴဟာက ေတာ္ေတာ္ေလးကို ရွင္းလင္းေနပံုပါပဲ။
ဦးသိန္းစိန္ကို "ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးသမၼတ" "ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမၼတ
ၾကီး"အျဖစ္ ရုပ္ထြက္ေကာာင္းလာေအာင္ တည္ေဆာက္ေပးႏိုုင္မယ္လို႔
အစိုးရအဖြဲ႔နဲ႔ အုပ္စိုးသူထိပ္သီးအလႊာေတြက တြက္ဆခဲ့ၾကတယ္။
အဲဲဒီထိပ္သီးအလႊာဆိုတာ အရင္စစ္အာဏာရွင္ေခတ္တည္းက ေပၚေပါက္လာခဲ့တာေလ။
အဲဒီလိုသာ တည္ေဆာက္ႏုိင္ရင္ ၂၀၁၅ ကို ေအာင္ႏုိင္ေလာက္မယ္လို႔
သူတို႔ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္္ပြဲေတြမွာ
ၾကံ႔ခိုင္ေရးပါတီ အျပတ္အသတ္ရႈံးသြားေတာ့ သူတို႔စိတ္ကူးယဥ္ေနရာကေန
လန္႔ႏိုးသြားတယ္။ ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီ ေအာင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ဆိုရင္
တျခားတစံုတခု ေတာ့လိုအပ္ဦးမယ္ဆိုတာကို ဦးသိန္းစိန္သမၼတရံုးထဲက
မဟာဗ်ဴဟာသမားေတြနဲ႔ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ီေရးသမားေတြ ၊ စစ္တပ္ထဲက မဟာဗ်ဴဟာသမားေတြ
သေဘာေပါက္သြားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒနဲ႔
ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္၀ါဒေတြ စတင္အသက္၀င္လာတာပဲ။
အာဏာပုိင္စနစ္ကေန ေရြးေကာက္ပြဲ ရွိတဲ့ႏုိင္ငံေရးစနစ္ကို
ကူးေျပာင္းသြားတဲ့ တျခားႏုိင္ငံေတြမွာလည္း အဲဒီလိုနည္းဗ်ဴဟာက
ေကာင္းေကာင္းအလုပ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သြားေတြ႔ရတယ္။ အစြန္းေရာက္အမ်ိဳးသားေရး
၀ါဒက အာဏာပို္င္ေခတ္လြန္ ထိပ္သီးအလႊာအတြက္
ေနာက္ဆံုးအားကိုးရာခံစစ္လိုင္းပဲ။ စနစ္ေဟာင္းမွာ ေပၚေပါက္ခဲဲ့တဲ့
ထိပ္သီးအလႊာက သူတို႔အေနနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲဲ အႏုိင္မရႏိုင္ဘူူးဆိုတာ
သိသြားတဲ့အခါ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ တခ်ိဳ႕ပဋိပကၡေတြကို
မၾကာခဏဖန္တီးေပးတတ္ၾကတယ္။ အားလံုးနဲ႔ အဆင္မေျပတဲ့ လူနည္းစုေတြနဲ႔
လူမ်ားစုအုပ္စုၾကီးၾကားမွာ ဖန္တီးေပးပါတယ္။ လူေတြၾကားထဲမွာ
အေၾကာက္တရားနဲ႔ ေဒါသေတြ ေပၚထြက္လာေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္ေပးတယ္။
အဲဒီအေၾကာက္တရားနဲ႔ ေဒါသေတြက ပ်ံံ႕ပြားသြားၿပီဆိုတာနဲ႔ လူမ်ိဳးနဲ႔
ဘာသာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မယ့္သူေတြအျဖစ္ အာဏာပိုင္ေခတ္လြန္သမၼတၾကီးနဲ႔
အာဏာရပါတီက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ အမႊန္းတင္ေျပာဆိုပါေတာ့တယ္။
ဒီေနရာမွာ အေရးတၾကီးသိထားရမွာက လက္ရွိအစိုးရနဲ႔
အာဏာခ်ဳပ္ကိုင္္ထားသူေတြအတြက္ (ျပဳိင္ဘက္ပါတီထက္ မဲဲပိုရၿပီး)
ေရြးေကာက္္ပြဲကို အႏုိင္မရလည္း အေရးမၾကီးဘူးဆိုတာပါ။ သူတို႔ မဟာဗ်ဴဟာကို
ေရြးေကာက္္ပြဲေအာင္ႏိုင္ေရး အေပၚမွာတည္ေဆာက္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။
အႏုိင္မရႏိုင္ဘူးဆိုတာ သူတုိ႔သိတယ္။ သူတို႔အတြက္ အေရးၾကီးတာက ေနာက္သမၼတ
အသစ္ကို ေရြးခ်ယ္တင္္ေျမွာက္ႏိုင္ေရးပဲ။ NLD နဲ႔ တိုင္းရင္းသားပါတီေတြ
မဟာမိတ္ဖြဲ႔ၿပီး သမၼတကို ေရြးခ်ယ္ႏုိင္မလား။ဒါမွမဟုတ္
ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီရယ္၊ တျခားပါတီေတြရယ္၊ အစြယ္အပြားပါတီေတြရယ္၊
စည္းရံုးသိမ္းသြင္းခံထားရတဲ့ တိုင္းရင္းသားပါတီေတြရယ္ေပါင္းၿပီး သမၼတကို
ေရြးခ်ယ္ႏုိင္မလား။ အဲဒီ သမၼတကို ေရြးေကာက္ပြဲမ၀င္တဲ့ တပ္မေတာ္သား
ကုိယ္္စားလွယ္ေတြက အမည္စာရင္းသြင္းတာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ NLD ကိုယ္္စားလွယ္ေလာင္း ဒါမွမဟုတ္
စစ္တပ္အမည္တင္သြင္းသူကို ေရြးခ်ယ္ဖို႔ ေနာက္ဆံုးမဲေပးရေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့
လႊတ္ေတာ္ကို္ယ္စားလွယ္ေပါင္း ၃၀၀ ကေန ၃၂၀ ၾကားေလာက္ရဲ႕ ေထာက္ခံမႈကို
ရဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီလို သူတို႔ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကို နားလည္ထားရင္ အစိုးရနဲ႔
ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီရဲ႕ ေရြးေကာက္ပြဲ မဟာဗ်ဴဟာက ပိုၿပီးရွင္းလင္းလာပါၿပီ။
သူတို႔ မဟာဗ်ဴဟာမွာ ပစ္မွတ္ ၃ ခုရွိတယ္။ ပထမတစ္ခုကေတာ့
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ၂ ခုမွာ ပါတီရႏိုင္တဲ့
ကိုယ္္စားလွယ္ေနရာကို ၂၅၀ နဲ႔ ၂၇၀ ေလာက္အထိနည္းေနေအာင္
ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ဖို႔ပါ။ အဲဒီလိုလုပ္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ဆိုရင္ အသေရဖ်က္
တိုက္ခိုက္တာေတြ၊ နာမည္ဖ်က္ အပုပ္ခ်တာေတြကိုလည္း သံုးမွာျဖစ္သလို မဘသ
အဖြဲ႔ကိုလည္း အသံုးခ်ဖို႔ ၾကိဳးစားမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယ ပစ္မွတ္ကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ေပါင္းၿပီးရင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္္စားလွယ္
ေနရာေပါင္း အနည္းဆံုး ၁၀၀ ေလာက္ ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီအတြက္ ရသြားဖို႔ပါ။
အဲဲဒီလို လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ဖံ႔ြျဖိဳးေရးလုပ္ငန္းေတြကို
အေၾကာင္းျပၿပီး နာမည္ေကာင္းယူတာနဲ႔ မဲ၀ယ္တာေတြက
အဓိကနည္းဗ်ဴဟာေတြျဖစ္လာပါမယ္။ မဘသ အဖြဲ႔ရဲ႕ အကူအညီကလည္း
အေထာက္အကူျပဳမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာလယ္သမား ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးပါတီ
ဒါမွမဟုတ္ အမ်ိဳးသားဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးပါတီလိုမ်ိဳး
အဆြယ္အပြားပါတီေတြကလည္း လႊတ္ေတာ္အမတ္ေနရာေတြ ယူေပးပါဦးမယ္။ အဲဒီလိုသာ
ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီရယ္၊ အဆြယ္အပြားပါတီေတြရယ္၊
တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ၁၆၆ ေယာက္ရယ္ ေပါင္းလိုက္ရင္
သမၼတတင္ေျမွာက္ႏုိင္ဖို႔ ၂၆၆ မဲ ရသြားပါလိမ့္မယ္။ ၂၆၆ မဲနဲ႔
သမၼတတင္ေျမွာက္ႏုိင္ဖို႔ မလံုေလာက္ေသးဘူးဆိုေပမယ့္ NLD ပါတီရမယ့္
ကိုယ္္စားလွယ္ေနရာေတြနဲ႔ မတိမ္းမယိမ္းျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
တတိယ ပစ္မွတ္ကေတာ့ တိုင္းရင္းသားပါတီေတြကို တကြဲတျပားစီ ျဖစ္သြားေအာင္
တတ္ႏုိင္သမွ်လုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ပါပဲ။ ဆိိုလိုတာကေတာ့ ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီ၊
တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ပူးပါင္းၿပီး သမၼအသစ္ကို
တင္ေျမွာက္ေပးမယ့္ တုိင္္းရင္းသားပါတီေတြ လံုလံုေလာက္္ေလာက္
ထြက္ေပၚလာဖို႔ပါ။ NLD ပါတီက မဟာမိတ္ဖြဲ႔စည္းႏိုင္မယ့္ အလားအလာထက္
ဦးသိန္းစိန္အုပ္စုက အခုအခ်ိန္အထိမွာေတာ့ မဟာမိတ္ ဖြဲ႔စည္းႏုိင္ဖို႔
ပိုၿပီး အလားအလာေကာင္း ေနတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ၀န္ခံရမွာပါ။
လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ေပါင္းမွာ NLD က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေပါင္း ၂၈၀
ေက်ာ္ေလာက္ရသြားၿပီး ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီက ၅၀ ဒါမွမဟုတ္ ၆၀
ေလာက္သာရသြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ၁၆၆ ေယာက္ကလည္း
ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီကိုမကူႏိုင္ေတာ့ပါ။ အဲဒီလိုသာဆိုရင္ေတာ့
ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီကို ကယ္တင္ေရးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မရွိတဲ့ အလုပ္ကိုလည္း
စစ္တပ္က လုပ္မယ္မဟုတ္ေတာ့ပါ။
2) ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္ ျမန္မာႏုိင္ငံအနာဂတ္ကို ဘယ္လိုျမင္သလဲ။
ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးက အရမ္းကို ရႈပ္္ေထြးၿပီး တုိင္းျပည္တစ္ခုလံုးအေနနဲ႔
ျခံဳၿပီးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္မွ ရႈပ္ေထြးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔
ၾကိဳတင္ခန္႔မွန္းရတာ ခက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္မွာ
ျဖစ္ေပၚလာစရာ အေျခအေန ၄ ခုကိုေတာ့ ခ်ျပခ်င္ပါတယ္။
ပထမျဖစ္ႏုိင္ေခ်။ NLD က ေရြးေကာက္ပြဲႏုိင္(တျခားပါတီေတြထက္ မဲပိုရ)
ေပမယ့္ စစ္တပ္ရယ္၊ နဲ႔ စည္းရံုးသိမ္းသြင္းခံထားရတဲ့
တိုင္းရင္းသားပါတီေတြက သမၼတကို ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္သြားတဲ့ အေျခအေနပါ။
တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြ အမည္တင္သြင္းထားသူကို ေရြးခ်ယ္သြားမွာပါ။
အဲဒီလိုသာျဖစ္လာရင္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလည္း
ျမင္ရမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ စစ္တပ္အေစာင့္ေရွာက္ခံ ႏုိင္ငံေရးစနစ္နဲ႔
စပ္ၾကား/ကျပားႏိုင္ငံေရး စနစ္ေတြပဲ အျမစ္တြယ္သြားပါလိမ့္မယ္။
စစ္တပ္အေစာင့္ေရွာက္ခံ ႏုိင္ငံေရးစနစ္ဆိုတာ စစ္တပ္က ႏုိင္ငံကို
တိုက္ရိုက္အုပ္ခ်ဳပ္တာမ်ိဳးမလုပ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ႏုိင္ငံေရးစနစ္ကေန
အျပင္ကိုထြက္ထိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးစနစ္တစ္ခုလံုးကို အဆံုးအျဖတ္ေပးသူ
ဒိုင္လူၾကီးအျဖစ္ ၾကီးၾကပ္တာ ေစာ့င္ေရွာာက္တာလုပ္ေနလိမ့္မယ္။
စပ္ၾကားႏုိင္ငံေရးစနစ္ ဆိုတာကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲေတြ ပံုမွန္လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့
ႏိုုင္ငံေရးစနစ္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ႏုိင္ငံေရးစနစ္တစ္ခုလံုးနဲ႔႔
ေရြးေကာက္ပြဲေတြက တရားမွ်တမႈေတြ ကင္းမဲ့လြန္းေနတာေၾကာင့္ အာဏာရပါတီကပဲ
ေရြးေကာက္ပြဲေတြ အျမဲတမ္းႏုိင္တဲ့ စနစ္ပါ။
အဲဒီလိုအစိုးရစနစ္မ်ိဳးေအာက္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံက ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ၿပီး
စီးပြားေရးကလည္း ၾကီးထြားလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ခရိုနီေတြနဲ႔
တိုင္းျပည္မွာအခ်မ္းသာဆံုး မိသားစု ၁၀ ၀၀၀ ေလာက္ကပဲ အက်ိဳးအျမတ္ေတြ
အမ်ားစုကို ခံစာႏုိင္ၾကပါလိမ့္မယ္။ က်န္တဲ့တျခားသူေတြကေတာ့ အကိ်ဳးေက်းဇူး
မ်ားမ်ားစားစား ခံစားရမယ္မဟုတ္ပါ။ ဖက္ဒရယ္စနစ္ဆီကို
မတက္လွမ္းႏိုင္မွာလည္း ေသခ်ာေနသေလာက္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္
အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈေတြကို ေအာက္ေျခအဆင့္ထိ ေရာက္ေအာင္ပါ
ခ်ေကၽြးေတာ့မွာျဖစ္ၿပီး တုိင္းရင္းသားထိပ္သီးပိုင္း တခ်ိဳ႕လည္း
အက်ိဳးအျမတ္ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယျဖစ္ႏုိင္ေခ်။ NLD က ေရြးေကာက္ပြဲကို အျပတ္အသတ္ အႏုိင္ရသြားၿပီး
အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေပးဖို႔ ဖိအားေပးလာပါလိမ့္မယ္။
ဆႏၵခံယူပြဲေတြက်င္းပဖို႔ ဖိအားေပးလာၿပီး အေျခခံဥပေဒ
ျပင္ဆင္မႈေတြလုပ္ေဆာင္ဖို႔ စတင္ၾကိဳးစားလာတာပါ။ အဲဒီလိုသာ
လုပ္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အေျခအေနကို မတည္မၿငိမ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔
ကိရိယာမ်ိဳးစံုကို စစ္တပ္သံုးလာမွာ စိုးရိမ္ရတယ္။
ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္၀ါဒကို သံုးလာမွာစိုးတယ္။ လူမႈအသိုက္အ၀န္း
အၾကမ္းဖက္မႈေတြ အသံုးခ်လာမွာ စိုးရတယ္။ အေျခအေနကို
အၾကီးအက်ယ္မတည္မၿငိမ္ျဖစ္ေအာင္ အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္မႈေတြကိုလည္း
အသံုးခ်လာမွာ စိုးရတယ္။ ေျမာက္ပိုင္းေဒသက တုိင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ
ပဋိပကၡေတြ ျပန္လည္အရွိန္ျမင့္လာႏိုုင္တယ္။ “ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ျခိမ္းေျခာက္မႈ”
နဲ႔ “တရုတ္ျခိမ္းေျခာက္မႈ” ကို ျပန္ၿပီးအသက္သြင္းလာႏုိင္တယ္။ NLD
ပါတီေရြးေကာက္ပြဲ ႏုိင္ရံုသက္သက္နဲ႔ေတာ့ စစ္တပ္က ေနာက္တစ္ၾကိမ္ျပန္ၿပီး
အာဏာသိမ္းမယ္ေတာ့ မထင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဆင္ဖို႔ NLD က
အၾကီးအက်ယ္ ဖိအားေပးလာရင္ စစ္တပ္က အေျခအေနကို မတည္မၿငိမ္ျဖစ္ေအာင္
လုပ္လာမွာ စိုးရတယ္။ ဆူပူအံုၾကြမႈ အေျခအေနကို ဖန္တီးႏုိင္တယ္။
ၿပီးရင္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ မတည္မၿငိမ္မႈေတြကို အေၾကာင္းျပၿပီး
ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔တက္လာတဲ့ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကို ဆိုင္းငံ႔လိုက္တာ
ရပ္နားလိုက္တာေတြ လုပ္လာႏိုင္တယ္။ ျဖစ္ႏိုုင္ေခ် ၄ ခုထဲမွာ
အလားအလာအနည္းဆံုးပါပဲ။ အဲဒီလိုသာျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ စစ္တပ္အပါအ၀င္
အားလံုးနစ္နာဆံုးရႈံုးသြားမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ လံုး၀မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆိုၿပီး
ပစ္ပယ္ထားလို႔ေတာ့ မရဘူး။
တတိယ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်။ NLD ကေရြးေကာက္ပြဲ ေအာင္ႏုိင္သြားေပမယ့္
အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို တြန္းအားေပး လုပ္မလာဘူးဆိုတဲ့ အေျခအေနပါ။
အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔တက္လာတဲ့ အစိုးရကို
စစ္တပ္ကအုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ျပဳလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တက္လာတဲ့ အစိုးရသစ္ကို
အားနည္းခ်ည့္နဲ႔သြားေအာင္ လုပ္ႏုိင္မယ့္အခြင့္အေရးကိုေတာ့
စစ္တပ္ကအျမဲတမ္းေစာင့္ေနပါတယ္။ အစိုးရသစ္ ဒုကၡေရာက္သြားႏုိင္မယ့္ အေျခအေန
အေၾကာင္းအရာေတြကလည္း အမ်ားၾကီးပါ။ အဓိကအခ်က္ေတြကိုေတာ့ ဒီလိုျမင္ပါတယ္။
အပစ္္ခတ္ရပ္စဲေရး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို အစိုးရသစ္က
ျပန္ၿပီးစတင္ဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြကို
ျပန္လည္စတင္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ စစ္တပ္နဲ႔ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္
အဖြဲ႔ေတြၾကားမွာ အစိုးရသစ္က "ညပ္" ေနမွာေၾကာင့္ အလြယ္တကူ
ဒုကၡေရာက္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္၀ါဒ၊ မူဆလင္ဆန္႔က်င္ေရး
အဓိကရုဏ္းေတြ၊ တရုတ္ဆန္႔က်င္ေရးေတြကို အစိုးရသစ္က ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္း
ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းႏိုင္ခ်င္မွ ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ကုန္ပစၥည္းေတြကို
ေစ်းႏႈန္းသက္သက္သာသာနဲ႔ ၀ယ္ခ်င္သူေတြ၊ အလုပ္အကိုင္သစ္ေတြ၊
လစာေကာင္းေကာင္းလိုခ်င္သူေတြ၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၊ လွ်ပ္စစ္မီး၊
ေသာာက္သံုးေရ၊ ေျမယာ၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး စတဲ့ကိစၥေတြကို
ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းနဲ႔ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္လိုခ်င္သူေတြက ေပးလာတဲ့
ဖိအားေတြ မ်ိဳးစံုေအာက္မွာ အစိုးရက က်ေရာက္သြားႏုိင္ပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံလိုမ်ိဳး လူမႈစီးပြားျပႆနာေတြ ရွိေနတဲ့ ႏုိင္ငံမ်ိဳးမွာ
ဘယ္လိုအစိုးရမ်ိဳးကမွ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းေျဖရွင္းေပးႏုိင္မယ္ မဟုတ္ပါ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ အေျခခံဥပေဒရဲ႕ အကာကြယ္ကို ေကာင္းေကာင္းယူထားတဲ့ စစ္တပ္က
အစိုးရသစ္ လူၾကိဳက္နည္း ေထာက္ခံမႈနည္းသြားၿပီး ဒုကၡေရာက္ပ်က္စီးသြားမယ့္
အခ်ိန္ကို အသားေလးထုိင္ေစာင့္ေနရံုပါပဲ။ အစိုးရသစ္အျဖစ္အေနနဲ႔
အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ၂ ႏွစ္္ ၃ ႏွစ္အၾကာမွာ အဲဒီလိုေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ တက္လာတဲ့
အစိုးရေတြက လူထူစိတ္ေက်နပ္ေအာင္ မအုပ္ခ်ဳပ္ႏုိင္တာကို ႏုိင္ငံမ်ားစြာမွာ
ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ဖူးပါၿပီ။ တဖက္မွာက်ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြက
အရမ္းကိုၾကီးမားေနၿပီး တဖက္မွာက်ေတာ့ လက္ေတြ႔အေျခအေနေတြက တကယ့္ကိုပဲ
ျပင္းထန္နက္ရႈိင္းေနပါတယ္။ အဲဒီလိုသာ ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ စစ္တပ္နဲ႔
စစ္သားေဟာင္းေတြပါ၀င္္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြက
တုိင္္းျပည္တည္ၿငိမ္ေရးအတြက္ သူတို႔မရွိရင္ မျဖစ္ဘူးလို႔
ေျပာႏုိင္ဆိုႏိုင္လာပါေတာ့မယ္။
စတုတၳျဖစ္ႏုိင္ေခ်။ NLD က ေရြးေကာက္္ပြဲႏုိင္သြားၿပီး အားလံုးပါ၀င္တဲ့
အမိ်ဳးသားျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရး အစိုးရကို ဖြဲ႔စည္းလိုက္ပါတယ္။
အဲဒီအစိုးရသစ္ထဲမွာ တုိင္းရင္းသား ပါတီကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔
စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ စစ္တပ္ရယ္၊
တုိင္းရင္းသားပါတီေတြရယ္ပါ၀င္တဲ့ ဟန္ခ်က္ညီ အာဏာခဲြေ၀ေရး
သေဘာတူညီခ်က္ကိုလည္း NLD က ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ရယူႏုိင္္လိုက္ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည့္၀တဲ့ အစိုးရအဖြဲ႔ကိုလည္း
ဖြဲ႔စည္းႏိုင္လိုက္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး
ပဋိညာဥ္ကိုလည္း အဓိကအက်ိဳးဆိုင္သူေတြၾကားမွာ ဖန္တီးလုိက္ႏုိင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးစိတ္၀မ္းကြဲျပားမႈေတြ ထိပ္တိုက္ေတြ႔မႈေတြ
ျဖစ္ေပၚႏုိင္တဲ့ အလားအလာကိုပါ အၾကီးအက်ယ္ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ပါေတာ့တယ္။
ႏိုင္ငံေရးရာသီဥတုက သာယာေကာာင္းမြန္လာတာေၾကာင့္ အစိုးရသစ္က
စီးပြားေရးတိုးတက္ေအာင္နဲ႔ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈေတြရွိလာေအာင္
အဓိကအာရံုစိုက္လုပ္ကိုင္ႏုိင္ပါေတာ့တယ္။ စီးပြားေရးေပၚလစီ သစ္ေတြက
အေသးစား စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ လယ္သမားေတြအတြက္
ဦးစားေပးလုပ္ကိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ႏိုင္ငံတကာဘ႑ာေရး အဖြဲ႔အစည္းၾကီးေတြရဲ႕
အကူအညီနဲ႔ အစိုးရသစ္က လွ်ပ္စစ္မီးေပးေရးနဲ႔ အေျခခံအေဆာက္အဦး
တည္ေဆာက္ေရးလိုမ်ိဳး ရည္မွန္းခ်က္ၾကီးမားတဲ့ ကိစၥေတြကိုေတာင္
စတင္ေဆာင္ရြက္လာႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့အျပင္ ပညာေရးနဲ႔ က်န္းမာေရး
က႑ကိုလည္း အဓိကဦးစားေပး ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ အစိုးရသစ္အတြက္
ေနာက္ထပ္ၾကီးမားတဲ့ အလုပ္တာ၀န္တစ္ခုကေတာ့ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစု
အုပ္စု၀င္ေတြကို ႏုိင္ငံေတာ္အင္စတီက်ဴးရွင္္းေတြထဲမွာ
အေရအတြက္ပိုမ်ားမ်ား ထည့္သြင္းခန္႔ထားဖို႔နဲ႔ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ
ေျဖေလွ်ာ့ေရးကို ျဖည္ျဖည္းခ်င္းနဲ႔ ေသခ်ာလုပ္ကိုင္သြားဖို႔ပါ။ ဘယ္သူပဲ
အစိုးရသစ္ျဖစ္လာျဖစ္လာ လုပ္သင့္တာေတြခ်ည္းပါပဲ။
အဲဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ေနတာေတြနဲ႔အျပိဳင္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ တျခား ႏုိုုင္ငံအဆင့္
ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး အင္စတီက်ဴးရွင္းေတြက တုိင္းျပည္အနာဂတ္နဲ႔ အနာဂတ္
ဒီမိုကေရစီ ဖက္ဒရယ္ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဘယ္လိုဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္သင့္တယ္္
ဆိုတာကို အခ်ိန္ယူၿပီး စနစ္တက်ေဆြးေႏြးေနပါလိမ့္မယ္။
3) လက္ရွိသမၼတဦးသိန္းစိန္ကိုပဲ
စစ္တပ္္ရယ္၊ၾကံ႕ခိုင္ေရးရယ္၊သူတို႔အေပါင္းအပါမဟာမိတ္ေတြရယ္ စုစည္းၿပီး
ေနာက္သက္တမ္းအတြက္ သမၼတအျဖစ္ထပ္္ၿပီး ခန္႔အပ္လိုက္တယ္ဆိုပါေတာ့။
ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ခုလံုးရယ္၊ သာမန္ျပည္သူေတြရယ္၊ အတိုက္အခံေတြရယ္၊
တိုင္းရင္းသား အုပ္စုေတြရယ္အတြက္ ဘာေတြျဖစ္လာမလဲ။
ပထမဦးဆံုးေျပာခ်င္တာကေတာ့ အဲဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္လာလိမ့္မယ္
မဟုတ္ဘူးဆိုတာပါ။ ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီက ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အျပတ္အသတ္
ရႈံးနိမ့္သြားၿပီး NLD ပါတီ အႏိုင္ရသြားတဲ့အခါ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုက
ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပသလိုက္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ စိတ္ဆႏၵကို စစ္တပ္က
ေနာက္တစ္ၾကိမ္ထပ္ၿပီး နင္းေခ်ဖ်က္္ဆီးလိုက္မယ္ဆိုရင္
သမိုင္းမွာဖ်က္မရတဲဲ့ အမွားၾကီးျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ အႏိုင္ရသူကို
အာဏာမလႊဲေပးပဲ ေရြးေကာက္ပြဲဲရႈံးနိမ့္သြားတဲ့ ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီနဲ႔
စစ္တပ္က ေနာက္ကြယ္မွာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ၾကံစည္ၿပီး
အာဏာဆက္လက္ခ်ဳပ္ကိုင္ထားမယ္ဆိုရင္ တည္ၿငိမ္မႈေတြကို
ဖန္တီးေပးႏုိင္မယ္ေတာ့မဟုတ္ပါ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြ
လုပ္ေဆာင္ရလြယ္ကူေစမယ့္ ႏိုင္ငံေရးရာသီဥတုမ်ိဳးကို
ဖန္တီးေပးႏုိင္မယ္မဟုတ္ပါ။ ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီ ေရြးေကာက္ပြဲဲ
ရႈံးနိမ့္သြားမယ္ဆိုရင္ အေကာင္္းဆံုးကေတာ့ အတိုက္အခံအျဖစ္နဲ႔
ဆက္လက္ရပ္တည္ၿပီး ေနာက္ေရြးေကာက္ပြဲေတြအထိ ေစာင့္ဆိုင္းေနဖို႔ပါ။
ဦးသိန္စိန္အေနနဲ႔ အၿငိမ္းစားယူလိုက္တာက အေကာင္းဆုံုးျဖစ္ၿပီး
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြကို စတင္ခဲ့သူအျဖစ္ သမိုင္းက ခ်ီးက်ဴးမွတ္တမ္းတင္
ထားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီက ေရြးေကာက္ပြဲ
ရႈံးနိမ့္ရဲ႕သားနဲ႔ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြကို အားကိုးၿပီး သူ႔ကိုပဲ
သမၼတအျဖစ္ထပ္ၿပီး တင္ေျမွာက္ဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲေတြကို
လိမ္ညာလွည့္ဖ်ားခဲ့သူအျဖစ္ သမိုင္းကသူ႔ကို အမွတ္ရေနပါလိမ့္မယ္။
ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ေတြကို အသိအမွတ္ျပဳေလးစားတာက စစ္တပ္အတြက္လည္း
အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ၂၅%ကို
ေရြးေကာက္ပြဲရႈံးနိမ့္သူေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး အမွန္တကယ္အႏိုင္ရသူကို
ရႈံုးသူျဖစ္သြားေအာင္ မလွည့္ဖ်ားတာက
စစ္တပ္အတြက္အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ အႏိုင္ရသူကိုသာ
စစ္တပ္က ေထာက္ခံမႈေပးသင့္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ အႏိုင္ရသူကလည္း
အမိ်ဳးသားျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ အစိုးရမ်ိဳးကိုသာ ဖြဲ႔စည္းသင့္ပါတယ္။
အဲဒီအစိုးရမွာ အားလံုးပါ၀င္ႏုိင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့
တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ထည့္သြင္းဖြဲ႔စည္းဖို႔လိုပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အရည္အခ်င္းရွိၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလိုလားတဲ့
အဆင့္ျမင့္စစ္တပ္အရာရွိေဟာင္းေတြလည္း ပါ၀င္ရမွာပါ။အဲဒီလိုသာ
ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္အတြင္းက အဓိကဇတ္ေကာင္ေတြ
အားလံုးအတြက္ အရႈံးမရွိ အႏိုင္ရသြားတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးကို
ဖန္တီးေပးပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသား အားလံုးအတြက္လည္း အေကာင္းဆံုး
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ေပးအပ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ၊ လူမ်ားစုၾကီးရဲ႕ ဒီမိုကေရစီစိတ္ဆႏၵနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး
စစ္တပ္နဲ႔ ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီက ေနာက္သမၼတကို ေရြးခ်ယ္ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့
အဲဒီအစိုးရသစ္က ႏိုင္ငံေရးမွာ စစ္တပ္လႊမ္းမိုးမႈကို
ဆက္ၿပီးကာကြယ္ထိန္းသိမ္း သြားပါလိမ့္မယ္။ စီးပြားေရးမွာ
ခရိုနီေတြၾကီးစိုးထားတာကို ဆက္ၿပီးထိန္းသိမ္းသြားပါလိမ့္မယ္။
တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုေတြအေပၚ ဗမာလူမ်ားစု ၾကီးစိုးထားတာကို
ဆက္ၿပီးထိန္းသိမ္းသြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုသာဆိုရင္ေတာ့ တည္ၿငိမ္မႈေတြလည္း
ရွိလာမွာမဟုတ္သလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြလည္း
ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚလာမယ္မဟုတ္ပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရယူဖို႔နဲ႔
စီးပြားေရးေအာင္ျမင္မႈေတြကို စတင္ဖန္တီးဖို႔ အတြက္ေကာင္းမြန္တဲ့စမွတ္လည္း
ျဖစ္မလာႏိုင္ပါ။
4) ျမန္မာ့ႏုိင္ငံနဲ႔ ပက္သက္ရင္ စိုးရိမ္ပူပန္စရာရွိပါသလား။ ရွိတယ္ဆိုရင္
အဲဒါကဘာလဲ။ ဘာေၾကာင့္စိုးရိမ္ပူပန္ရတာလဲ။
ျမန္မာႏုိင္ငံက ႏိုင္ငံေရးစိတ္၀မ္းကြဲျပားမႈ ျပင္းျပင္းထန္ထန္
နက္နက္ရိႈင္းရႈိင္းျဖစ္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံပါ။ ႏိုင္ငံေရးအသြင္ကူးေျပာင္္းမႈ
မေအာင္ျမင္ေအာင္ တားဆီးထားတဲ့ အၾကီးဆံုးအခက္အခဲၾကီးလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္ စရိုက္လကၡဏာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တိုုင္းရင္းသားအုပ္စုေတြၾကား
ႏိုင္ငံေရးအရ သေဘာတူညီခ်က္ မရႏိုင္တာကကိုပဲ ျပည္တြင္းစစ္နဲ႔
စစ္အာဏာရွင္္စနစ္ေတြ သက္ဆိုးရွည္ေနရျခင္္းရဲ႕
အဓိကအေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေနပါတယ္။ တိုင္းျပည္ကို ဘယ္လိုစရိုက္လကၡဏာေတြနဲ႔
တည္ေဆာက္မယ္ဆိုတာကို အဓိကအက်ိဳးဆိုင္သူေတြၾကားနဲ႔ အထင္ကရ
တိုင္းရင္းသားအုပ္စုေတြၾကားမွာ သေဘာတူညီခ်က္ မရႏိုင္ဘူးဆိုရင္
အခုေျပာမယ့္ ၃ ခုလံုးကိုလည္း ရႏိုင္မယ္မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေရး
အသြင္ကူးေျပာင္းမႈက ေအာင္ျမင္မယ္မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမယ္မဟုတ္ပါ။ ႏိုင္ငံေရးမွာ စစ္တပ္ပါ၀င္ေနတာကို
ျဖည္းျဖည္းခ်င္္းေလွ်ာ့ခ် ထြက္ခြာခိုင္းတာနဲ႔ အရပ္သားအုပ္ခ်ဳပ္စနစ္ဆီ
အေရာက္သြားမႈကလည္း ေအာင္ျမင္မယ္မဟုတ္ပါ။
လူေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမွာ
ေမွ်ာ္လင့္္ခ်က္ထားေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေဆြးေႏြးပြဲေတြ
ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ အေထာက္အကူျပဳအေျခအေနေတြကို ဖန္တီးေပးႏုိင္ဖို႔
ေနာက္ထပ္ျဖစ္စဥ္တစ္ခုကို လိုမယ္လို႔ေတာ့ထင္တယ္။ ေရြးေကာက္တင္ေျမာက္ခံရတဲ့
အရပ္သားႏုိင္ငံေရးပါတီေတြ (ဒီမိုကေရစီအမွန္တကယ္လိုလားတဲ့ပါတီေတြနဲ႔
တုိင္းရင္းသားပါတီေတြ)က သူတို႔အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ ၂ ဖက္နားလည္မႈေတြနဲ႔
သေဘာတူညီခ်က္ေတြ ရယူဖို႔လိုပါတယ္။ အားလံုးနဲ႔ အက်ံဳး၀င္တဲ့မူ၀ါဒေတြ၊
ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေျဖေလွ်ာ့ေရး မူ၀ါဒေတြကို အမိ်ဳးသားျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့
အစိုးရက စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အနာဂတ္ အေျခခံဥပေဒကို
ဘယ္လုိျပန္ျပင္ဆင္ ေရးဆြဲမယ္ဆိုတာ အားလံုးကသေဘာမတူႏိုင္ခင္မွာေတာင္
အဲဲဒီမူ၀ါဒေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမွာပါ။
ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ အားလံုးကိုခ်ေဆြးေႏြးၿပီး
သေဘာတူညီခ်က္ရတဲ့အထိ ထိုင္ေစာင့္မေနဖို႔ ကေတာ္ေတာ္အေရးၾကီးပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္ေရာက္ေနတဲဲ့ မယံုၾကည္မႈအတိုင္းအတာ
စိတ္၀မ္းကြဲျပားမႈ အတိုင္းအတာနဲ႔ေတာ့ ဘယ္လိုသေဘာတူညီခ်က္မ်ိဳးကိုမဆို
ရေအာင္ယူဖို႔ခက္ပါလိမ့္မယ္။ အရင္ဆံုးလုပ္စရာရွိတာကို
အရင္ဆံုးလုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အားလံုးပါ၀င္ႏုိင္တဲ့
အစိုးရကိုဖြဲ႔စည္းဖို႔လိုပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ အဆင့္အားလံုးမွာရွိတဲ့
ႏိုင္ငံေတာ္အင္စတီက်ဴးရွင္းေတြအားလံုးမွာ တိုင္းရင္းသားေတြကို အနည္းဆံုး
၃၀% ေလာက္ထည့္သြင္းေနရာေပးၿပီး ဖြဲ႔စည္းဖို႔ပါ။ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ပညာေရးနဲ႔
ဘာသာစကား အခြင့္အေရးေတြကို တုိင္းရင္းသားေတြအားလံုးအတြက္
ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ေပးအပ္ရပါမယ္။ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေျဖေလွ်ာ့တဲ့
လုပ္ငန္းစဥ္ကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ကိုင္သင့္ပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒကို
မျပင္ဆင္ႏုိင္ခင္မွာေတာင္မွပဲ စတင္လုပ္သင့္ပါတယ္။
5)အတိုက္အခံေတြ ေရြးေကာက္ပြဲ ေအာင္ႏိုင္သြားရင္ အာဆီယံအသိုက္အ၀န္းအတြက္
ဘယ္လိုသက္ေရာက္ေစမလဲ။ အင္အားၾကီးႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေရးမွာေရာ
ဘာေတြျဖစ္လာမလဲ။ ေဒသတြင္းႏိုင္ငံေတြအေပၚမွာေရာ ဘယ္လိုအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြ
ရွိလာမလဲ။
ဘယ္သူပဲ ေရြးေကာက္ပဲြႏိုင္ၿပီး ေနာက္အစိုးရကို ဘယ္သူပဲဖြဲ႔သည္ျဖစ္ေစ
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးမူ၀ါဒေတြမွာ ၾကီးၾကီးမားမား
အေျပာင္းအလဲေတာ့ ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ ဦးသိန္စိန္အစိုးရက
တရုတ္ႏိုင္ငံလႊမ္းမိုးတာခံံရတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံအျဖစ္ကေန ပထ၀ီႏုိင္ငံေရးမွာ
ၾကားေနရပ္တည္ႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံအျဖစ္ေရာက္ေအာင္ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္
ေျပာင္းေရြႊ႕ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုေျပာင္းေရႊ႕ႏိုင္တာေၾကာင့္ တရုတ္နဲ႔
အေမရိကန္ႏိုင္ငံျခားမွာ အဆင္ေျပေအာင္ကစားလာႏိုင္ပါတယ္။ တရုတ္နဲ႔
အိႏိၵယၾကားမွာ၊ တရုတ္နဲ႔ ဂ်ပန္ၾကားမွာ အဆင္ေျပေအာင္ ကစားလာႏိုင္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ အစဥ္အလာအရ ရပ္တည္ခဲ့တာလည္း အဲဒီအတိုင္းပါပဲ။
အင္အားၾကီးႏုိင္ငံၾကီးေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားေတြအခ်င္းခ်င္းၾကား
ျပိဳင္ဆိုင္မႈၾကားမွာ ဘက္မလိုက္အေနအထားနဲ႔ ရပ္တည္ခဲ့တာပါ။
ပထ၀ီႏိုင္ငံေရးမွာ ၾကားက်က် ရပ္တည္တာကပဲ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္
အက်ိဳးအျမတ္အမ်ားဆံုး ရႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အက်ိဳးအျမတ္ဆိုရာမွာ
လံုျခံဳေရးအရေျပာတာလည္း ျဖစ္သလို စီးပြားေရးအရလည္း ေျပာတာာပါ။
ျမန္မာႏိုုင္ငံမွာဘယ္သူပဲ အစိုးရအျဖစ္တက္လာတက္လာ ရပ္တည္ခ်က္ကို
အဲဒီအတိုင္းပဲ ထားသင့္တယ္။ အာဆီယံအသိုက္အ၀န္းမွာျဖစ္ျဖစ္၊ တရုတ္နဲ႔
အေမရိကန္ၾကားမွာျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားဘယ္သူေတြၾကားမွာျဖစ္ျဖစ္ ဘက္မလိုက္ၾကားေန
အေနအထားနဲ႔ပဲ ဆက္ၿပီးရပ္တည္သင့္တယ္။
အီေဂါဗလာဇီဗစ္ သည္ Center for Democracy and Culture တြင္
သုေတသနပညာရွင္အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသည္။ ပညာေရွ႕ေဆာင္ (Educational
Initiatives) အဖြဲ႔ရွိ ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူူးေျပာင္းေရး ဌာနတြင္လည္း
အဓိကသင္ၾကားပိ႔ုခ်သူျဖစ္သည္။
---------------------------
Credit Ko lu min

No comments:

Post a Comment